Μάριος Κωνσταντίνου: Στοίχημα για την γαλακτοβιομηχανία της Κύπρου η αγορά του Ισραήλ

«Είθε να κερδίσει το καλύτερο γιαούρτι, έχετε πολύ καλές πιθανότητες να κερδίσετε», είπε ο Ισραηλινός Πρωθυπουργός Βενιαμίν Νετανιάχου μετά το πέρας της 9ης Τριμερούς Συνόδου Κορυφής Κύπρου-Ελλάδας-Ισραήλ που πραγματοποιήθηκε στη Λευκωσία, αναφερόμενος στο άνοιγμα της ισραηλινής αγοράς για τα γαλακτοκομικά προϊόντα από Κύπρο και Ελλάδα.

Διαβάστε εδώ: Ανοίγει για την Κύπρο την αγορά των γαλακτοκομικών του προϊόντων το Ισραήλ

Η εξέλιξη αυτή δημιουργεί προσδοκίες και αισιοδοξία στους παράγοντες της κυπριακής βιομηχανίας γάλακτος και τυροκομικών προϊόντων, καθώς αναμένεται να προσθέσει στις κυπριακές εξαγωγές του τομέα.

Άλλωστε, ο τομέας αποτελεί έναν από τους πλέον ζωτικούς για την κυπριακή οικονομία, με το χαλούμι να είναι εκ των κύριων εξαγωγικών προϊόντων του νησιού μας. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι από τα 1.7 δισεκατομμύρια ευρώ που απέφεραν το 2022 οι εξαγωγές κυπριακών προϊόντων, τα 284 εκατομμύρια αφορούσαν σε εξαγωγές χαλουμιού.

Πολύ θετική εξέλιξη...

Μιλώντας στο InBusinessNews, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τυροκόμων Κύπρου, Μάριος Κωνσταντίνου, ανέφερε ότι τα μέλη του Συνδέσμου και ο τομέας που εκπροσωπεί, είδαν με πολύ θετικό φακό την συγκεκριμένη αναφορά του Ισραηλινού Πρωθυπουργού. Δηλαδή, το άνοιγμα της αγοράς του Ισραήλ για τα γαλακτοκομικά προϊόντα της Κύπρου.

Ωστόσο, όπως υπέδειξε, είναι και ένα σημαντικό στοίχημα για την κυπριακή βιομηχανία, καθώς στο παρόν στάδιο δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση.

«Είναι θετικό το γεγονός ότι γίνονται βήματα και ενέργειες για να μεγαλώσουμε και αυτή την αγορά. Σήμερα, οι εξαγωγές του χαλουμιού, για παράδειγμα, προς το Ισραήλ είναι χαμηλές. Είναι η πιο μικρή αγορά εξαγωγών που έχουμε, δεν έχουμε καταφέρει να πωλήσουμε σημαντικές ποσότητες», επισήμανε ο κ. Κωνσταντίνου.

Η πιστοποίηση Kosher...

Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, το μόνο ουσιαστικό προαπαιτούμενο για να εξαχθούν προϊόντα στο Ισραήλ είναι ότι πρέπει να φέρουν την πιστοποίηση Kosher. Απ' εκεί και πέρα, δεν υπάρχει κάτι άλλο που να εμποδίζει τους παραγωγούς για εξαγωγές.

Όπως εξηγεί σχετικά ο κ. Κωνσταντίνου, «δεν υπάρχει κάποιο ουσιαστικό εμπόδιο σε ό,τι αφορά εξαγωγές. Είναι καθαρά θέμα αποδοχής προϊόντων μας σε αυτή την αγορά. Απ' εκεί και πέρα, για να εξαχθεί χαλούμι στο Ισραήλ πρέπει να έχει πιστοποίηση Kosher, καθότι οι Ισραηλινοί καταναλωτές τείνουν να αγοράζουν προϊόντα με την συγκεκριμένη πιστοποίηση», επισήμανε.

Καταλήγοντας, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τυροκόμων Κύπρου σημείωσε ότι είναι μια ευκαιρία για τους επιχειρηματίες του κλάδου να αδράξουν αυτή την ευκαιρία, υποδεικνύοντας πως τα αποτελέσματα αυτών των προσπαθειών θα γίνουν ορατά σε βάθος χρόνου.

«Το μήνυμά μας ως Σύνδεσμος είναι ότι θα προσπαθήσουν τα μέλη να αδράξουν αυτή την ευκαιρία και να έρθουν σε επαφή με εταιρείες του Ισραήλ, με σκοπό να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας. Ο Σύνδεσμος προσπαθεί πάντα για τα συμφέροντα των μελών του, αλλά απ' εκεί και πέρα εναπόκειται στην κάθε εταιρεία να κινηθεί αναλόγως», υπογράμμισε.

Τι είναι η πιστοποίηση Kosher

Η πιστοποίηση Kosher προϋποθέτει μια σειρά από διαδικασίες που καλύπτουν την επιλογή των πρώτων υλών αλλά και της παραγωγής συγκεκριμένων ζωικών προϊόντων. Το συγκεκριμένο πιστοποιητικό έχει μεγάλη ζήτηση στο Ισραήλ και σε άλλες χώρες ή περιοχές που υπάρχουν εβραϊκές κοινότητες.

Δειτε Επισης

Οι τελικές θέσεις του Υπ. Εμπορίου για το πλαφόν σε προϊόντα-Τι θεωρείται εύλογο κέρδος και η δυνατότητα του υπουργού
Σε λαχανικά, ψάρια και κρέας οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών-Μείωση σε κουλούρια, λάδι και αλεύρι
Mall of Cyprus: Ένας χρόνος θετικών αλλαγών μέσω πρωτοβουλιών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης το 2024
Εποχή των Παγετώνων: Ένα μοναδικό ταξίδι στην προϊστορία στο Kings Avenue Mall
Στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 50 ετών οι διεθνείς τιμές του καφέ-Ερχονται ανατιμήσεις
Εβδομάδα εμπορίου πράσινης γραμμής... Ο στόχος και το κάλεσμα των διοργανωτών στους επιχειρηματίες
Μείωση 11,2% στα αυγά εκκόλαψης για κρεατοπαρωγή τον περασμένο Νοέμβριο
H νέα τηλεοπτική διαφήμιση της Nespresso με τον George Clooney που γίνεται...Detective George(vid)
Ν. Μεσολογγίτης: Πλάνα επέκτασης για OJO το 2025-Τουλάχιστον δύο νέα καταστήματα στην Ελλάδα και άλλα δύο στην Ευρώπη
Αυξήθηκαν τα παράπονα, επιστράφηκε σε καταναλωτές ποσό ύψους €3.240,76 το 2024