Οι κατηγορίες και τα προϊόντα με τις μεγαλύτερες αυξήσεις που απογειώνουν τον πληθωρισμό

Η ραγδαία αύξηση στις τιμές των τροφίμων έβαλε τέρμα στο πτωτικό σερί ενός έτους για τον πληθωρισμό, ο οποίος αδειάζει τις τσέπες των καταναλωτών.

Την ίδια ώρα, για νέο κύμα ακρίβειας τόσο στις τιμές των καυσίμων όσο και στα καταναλωτικά αγαθά, προειδοποιούν η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, οι υπεραγορές και οι πρατηριούχοι.

Ο Εναρμονισμένος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή αυξήθηκε κατά 3,1% τον Αύγουστο του 2023 σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Διαβάστε εδώ: Τέλος στην πτωτική πορεία δώδεκα μηνών για τον εναρμονισμένο πληθωρισμό

Σε τρόφιμα η μεγαλύτερη αύξηση
Οι μεγαλύτερες ετήσιες αυξήσεις (συγκριτικά με τον Αύγουστο του 2022) καταγράφηκαν στις κατηγορίες τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά (10,4%), όπως επίσης στα εστιατόρια και τα ξενοδοχεία (5,6%).

Στα δε αλκοολούχα ποτά και τον καπνό η αύξηση ανήλθε στο 4%, ενώ κατά 3,6% υπολογίζεται ότι αυξήθηκαν οι τιμές στις κατηγορίες ένδυση, υπόδηση, επίπλωση, οικιακός εξοπλισμός και προϊόντα καθαρισμού.

Πού μειώθηκαν οι τιμές
Αντίθετα, υποχώρηση καταγράφει ο Εναρμονισμένος Δείκτης Καταναλωτή στις μεταφορές (-2,9%), στην στέγαση, ύδρευση, ηλεκτρισμό και υγραέριο (-2%) και στις επικοινωνίες (-1,6%).

Οι μεγαλύτερες μεταβολές στις οικονομικές κατηγορίες συγκριτικά με τον περσινό Αύγουστο παρατηρήθηκαν στις κατηγορίες τρόφιμα-αλκοολούχα ποτά-καπνός (8,8%) και ενέργεια (-7,6%).

Στα μη ενεργειακά προϊόντα και τις υπηρεσίες οι μεταβολές κυμάνθηκαν στο 4% και 2,6% αντίστοιχα.

Αξίζει να αναφερθεί ότι σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα (Ιούλιος 2023), η κατηγορία ενέργεια (2,1%) σημείωσε τη μεγαλύτερη μεταβολή, ενδεικτική της συνεχούς ανόδου στις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος και των καυσίμων.

Διαβάστε εδώ: Το νέο κύμα ακρίβειας που έρχεται και τι λένε υπεραγορές και πρατηριούχοι

Σερί στις αυξήσεις των προϊόντων
Αυξήσεις σε 25 κατηγορίες βασικών προϊόντων σε σύνολο 45 κατηγοριών διαπιστώνει στο Παρατηρητήριο Τιμών Καταναλωτικών Προϊόντων για τον Αύγουστο του 2023 η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή.

Οι ανοδικές τάσεις σε αυτά τα προϊόντα αντικατοπτρίζουν την αύξηση στον πληθωρισμό στον τομέα τροφίμων όσο και στο γενικό πληθωρισμό, ο οποίος αυξήθηκε στο 2,6% τον Αύγουστο έναντι 1,5% τον Ιούλιο του 2023.

Οι σημαντικότερες αυξήσεις καταγράφηκαν στα φρέσκα ψάρια και μαλάκια κατά 20,5%, τα χόρτα κατά 6,1%, τα απορρυπαντικά ρούχων κατά 3,5%, τα όσπρια κατά 3%, το ρύζι 2,8%, το αλεύρι 2,5%, τη ζάχαρη 2,2% , τα μπισκότα 2,3%, όπως επίσης και άλλα προϊόντα σε χαμηλότερο ποσοστό.

Από την άλλη, οι υπόλοιπες 20 κατηγορίες παρέμειναν σταθερές ή κατέγραψαν μείωση, με τη μεγαλύτερη μείωση να καταγράφεται στα κατεψυγμένα μαλάκια/οστρακοειδή κατά 9,2%, τα κατεψυγμένα ψάρια κατά 8,3%, το ψωμί κατά 3%, τα κάρβουνα και χαρτί υγείας κατά 2%, τα κατεψυγμένα κρέατα πανέ/προψημένα κατά 1,6%, στις βρεφικές πάνες 1,2% και στα αυγά 1,1%.

Δειτε Επισης

Κίνα: Πώς χτίζει την παγκόσμια κυριαρχία της στην αυτοκινητοβιομηχανία
Βιώσιμη γαστρονομία: Η προστασία του περιβάλλοντος περνάει από το στομάχι
Σε περίοδο αλλαγών, ενισχύσεων και βελτιώσεων η Atterbury-Πυρετώδεις προετοιμασίες για Mall of Cyprus και Mall of Limassol
Το Hyundai TUCSON πρώτο σε πωλήσεις στο πρώτο εξάμηνο του 2024
Αυθεντικά αναλώσιμα HP: Η διαχρονική επιλογή για ποιότητα, ασφάλεια, οικονομία και βιωσιμότητα
Mall of Cyprus: Στρατηγικές αλλαγές, νέοι tenants και brands-Τέλος εποχής για K Cineplex
Ε.Ε.: Ήπια άνοδος στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων τον Ιούνιο
Mall of Limassol: Με ισχυρή στήριξη και ηχηρούς tenants θα τρέξει το νέο εμπορικό κέντρο
Μία lady για ένα SIR-H BENTLEY Cyprus μετέφερε τον Sir Tom Jones στην Κύπρο
Fiat: 125 χρόνια ιταλικής φινέτσας, καινοτομίας και… «Dolce Vita»