Οι κατηγορίες και τα προϊόντα με τις μεγαλύτερες αυξήσεις που απογειώνουν τον πληθωρισμό

Η ραγδαία αύξηση στις τιμές των τροφίμων έβαλε τέρμα στο πτωτικό σερί ενός έτους για τον πληθωρισμό, ο οποίος αδειάζει τις τσέπες των καταναλωτών.

Την ίδια ώρα, για νέο κύμα ακρίβειας τόσο στις τιμές των καυσίμων όσο και στα καταναλωτικά αγαθά, προειδοποιούν η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, οι υπεραγορές και οι πρατηριούχοι.

Ο Εναρμονισμένος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή αυξήθηκε κατά 3,1% τον Αύγουστο του 2023 σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Διαβάστε εδώ: Τέλος στην πτωτική πορεία δώδεκα μηνών για τον εναρμονισμένο πληθωρισμό

Σε τρόφιμα η μεγαλύτερη αύξηση
Οι μεγαλύτερες ετήσιες αυξήσεις (συγκριτικά με τον Αύγουστο του 2022) καταγράφηκαν στις κατηγορίες τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά (10,4%), όπως επίσης στα εστιατόρια και τα ξενοδοχεία (5,6%).

Στα δε αλκοολούχα ποτά και τον καπνό η αύξηση ανήλθε στο 4%, ενώ κατά 3,6% υπολογίζεται ότι αυξήθηκαν οι τιμές στις κατηγορίες ένδυση, υπόδηση, επίπλωση, οικιακός εξοπλισμός και προϊόντα καθαρισμού.

Πού μειώθηκαν οι τιμές
Αντίθετα, υποχώρηση καταγράφει ο Εναρμονισμένος Δείκτης Καταναλωτή στις μεταφορές (-2,9%), στην στέγαση, ύδρευση, ηλεκτρισμό και υγραέριο (-2%) και στις επικοινωνίες (-1,6%).

Οι μεγαλύτερες μεταβολές στις οικονομικές κατηγορίες συγκριτικά με τον περσινό Αύγουστο παρατηρήθηκαν στις κατηγορίες τρόφιμα-αλκοολούχα ποτά-καπνός (8,8%) και ενέργεια (-7,6%).

Στα μη ενεργειακά προϊόντα και τις υπηρεσίες οι μεταβολές κυμάνθηκαν στο 4% και 2,6% αντίστοιχα.

Αξίζει να αναφερθεί ότι σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα (Ιούλιος 2023), η κατηγορία ενέργεια (2,1%) σημείωσε τη μεγαλύτερη μεταβολή, ενδεικτική της συνεχούς ανόδου στις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος και των καυσίμων.

Διαβάστε εδώ: Το νέο κύμα ακρίβειας που έρχεται και τι λένε υπεραγορές και πρατηριούχοι

Σερί στις αυξήσεις των προϊόντων
Αυξήσεις σε 25 κατηγορίες βασικών προϊόντων σε σύνολο 45 κατηγοριών διαπιστώνει στο Παρατηρητήριο Τιμών Καταναλωτικών Προϊόντων για τον Αύγουστο του 2023 η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή.

Οι ανοδικές τάσεις σε αυτά τα προϊόντα αντικατοπτρίζουν την αύξηση στον πληθωρισμό στον τομέα τροφίμων όσο και στο γενικό πληθωρισμό, ο οποίος αυξήθηκε στο 2,6% τον Αύγουστο έναντι 1,5% τον Ιούλιο του 2023.

Οι σημαντικότερες αυξήσεις καταγράφηκαν στα φρέσκα ψάρια και μαλάκια κατά 20,5%, τα χόρτα κατά 6,1%, τα απορρυπαντικά ρούχων κατά 3,5%, τα όσπρια κατά 3%, το ρύζι 2,8%, το αλεύρι 2,5%, τη ζάχαρη 2,2% , τα μπισκότα 2,3%, όπως επίσης και άλλα προϊόντα σε χαμηλότερο ποσοστό.

Από την άλλη, οι υπόλοιπες 20 κατηγορίες παρέμειναν σταθερές ή κατέγραψαν μείωση, με τη μεγαλύτερη μείωση να καταγράφεται στα κατεψυγμένα μαλάκια/οστρακοειδή κατά 9,2%, τα κατεψυγμένα ψάρια κατά 8,3%, το ψωμί κατά 3%, τα κάρβουνα και χαρτί υγείας κατά 2%, τα κατεψυγμένα κρέατα πανέ/προψημένα κατά 1,6%, στις βρεφικές πάνες 1,2% και στα αυγά 1,1%.

Δειτε Επισης

Cyview: Νέα πεζογέφυρα στα Λατσιά για βελτιωμένη προσβασιμότητα
Αποδίδει καρπούς η ολοκληρωμένη στεγαστική πολιτική του Υπ. Εσωτερικών-Αξιοποιείται από τους πολίτες η βοήθεια
Σφράγισε την «εισαγωγή» του Hellenic Healthcare Group στο American Medical Center η ΕΠΑ-Ενέκρινε την πράξη συγκέντρωσης
Ολική αποκατάσταση της ψευδοροφής και κανονικά το Superhome Center DIY στην Πάφο
Ιστορική επενδυτική συμφωνία Κύπρου με Βραζιλία-Το MoU που υπέγραψαν Invest Cyprus και Invest Paraná
Πλησιάζουν οι ανακοινώσεις για Visa Waiver Program των ΗΠΑ-«Είμαστε πάρα πολύ κοντά»
Τα χάλκινα βραβεία των Carob Awards 2024-Η κατάταξη
Οι αργυροί νικητές των Carob Awards 2024-Η κατάταξη των γραφείων
Oι χρυσοί νικητές των Carob Awards 2024
Προς πλήρωση η θέση του CFO της Cyta-Ποιος φέρεται να την αναλαμβάνει