Αποφασισμένος ο Παπαναστασίου - «Πρέπει να περάσει το e-kalathi, ξενίζει η στάση Χατζηγιάννη»

Tο Υπουργείο θα επιμείνει για να περάσει το e-kalathi, καθώς πιστεύει ότι είναι ένα εργαλείο που χρειάζεται σήμερα ο καταναλωτής και το οποίο θα του δώσει την ευχέρεια να κρίνει από που θα αγοράσει τα προϊόντα που επιλέγει για το καλάθι του, ανέφερε σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ την Τετάρτη ο Υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας Γιώργος Παπαναστασίου.

Κληθείς να σχολιάσει το αδιέξοδο, που προέκυψε μετά τη χθεσινή συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εμπορίου, αναφορικά στο νομοσχέδιο για το e-kalathi, o Υπουργός Εμπορίου είπε πως δεν αντιλαμβάνεται τον λόγο των αντιδράσεων περί δήθεν απουσίας δημόσιας διαβούλευσης, αφού κάτι τέτοιο, όπως είπε, δεν ισχύει, καθώς υπήρξαν πολλές διαβουλεύσεις. Επανέλαβε τη βούληση του Υπουργείου, υπό τις τρέχουσες συνθήκες ακρίβειας και της αύξησης των τιμών των τροφίμων για διάφορους λόγους και των καταναλωτικών αγαθών, να καταστεί διαθέσιμο ένα εργαλείο, το οποίο ο καταναλωτής θα μπορεί να χρησιμοποιεί όπως θέλει.
Διαβάστε εδώ: E-kalathi: «Καθοδήγηση καταναλωτών», στροφή από ΕΠΑ και καταγγελίες που χρήζουν διερεύνησης

Ο κ. Παπαναστασίου συμπλήρωσε πως έγινε πρόσφατα έρευνα από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, η οποία έδειξε ότι αγοράστηκαν τα ίδια προϊόντα από διαφορετικές υπεραγορές και υπήρξαν διαφορές στο σύνολο του καλαθιού 30-40%. «Γιατί να μη μπορεί αυτό, αντί να γίνεται με φυσική παρουσία, να γίνεται ηλεκτρονικά και να επιλέγει την υπεραγορά στην οποία θέλει να πάει απευθείας ο καταναλωτής;», σημείωσε σχετικά.

Ξενίζει η στάση του προέδρου της Επ. Εμπορίου
Αναφορικά με τις αντιδράσεις που εκφράστηκαν την Τρίτη κατά τη συνεδρία της Επιτροπής Εμπορίου και τους λυπηρούς, όπως ανέφερε, χαρακτηρισμούς από τον πρόεδρο της επιτροπής, ο Υπουργός είπε ότι είναι κάτι που ξενίζει, τη στιγμή, όπως είπε, που ο ίδιος ο πρόεδρος της επιτροπής ήταν το άτομο που προωθούσε το e-kalathi επί προηγούμενης Κυβέρνησης. Πρόσθεσε πως το Υπουργείο κατέθεσε στην επιτροπή το νομοσχέδιο ένα μόλις μήνα μετά την έγκριση της απόφασης, αλλά έκτοτε η συζήτηση «παραπαίει» με τις αντιδράσεις συγκεκριμένων ατόμων, τα οποία δεν δρουν προς το συμφέρον του καταναλωτή, όπως είπε.

Διαβάστε εδώ: Αλαλούμ για το e-kalathi με υψηλούς τόνους και αντεγκλήσεις στη Βουλή

Ερωτηθείς για το πώς προτίθεται το Υπουργείο να ξεπεράσει τα εμπόδια, ο κ. Παπαναστασίου είπε πως παρά την παρουσία του Υπουργείου στη Βουλή χθες με στόχο τη διεξαγωγή κατ’ άρθρον συζήτησης, υπήρξε προσπάθεια να μην προχωρήσει καμία συζήτηση επί του θέματος.

«Θα πρέπει να κινηθούμε όλοι προς την ίδια κατεύθυνση. Πιστεύω ότι η επιτροπή θα πρέπει να το ξανασκεφτεί, η συγκεκριμένη αντίδραση του προέδρου μάς ξενίζει και δεν μας βρίσκει καθόλου σύμφωνους η αναφορά σε ελλιπείς δημόσιες διαβουλεύσεις», προσέθεσε.

Συμπλήρωσε πως το Υπουργείο θα επιμείνει, ώστε το e-kalathi να συζητηθεί κατ’ άρθρον, αν υπάρχουν αλλαγές να προταθούν στη συζήτηση, να εκφράσουν τις γνώμες τους οι βουλευτές, να «τοποθετηθούν τα πολιτικά κόμματα καθαρά απέναντι στον καταναλωτή αν τον στηρίζουν ή όχι χωρίς υποσημειώσεις» και να προχωρήσει η εφαρμογή του e-kalathi και στην πορεία να διορθώνεται, όπως έγινε και σε όλες τις χώρες όπου εφαρμόστηκε.

Η Κυβέρνηση «επιμένει και εμμένει σε ένα πυροτέχνημα», λέει ο Χατζηγιάννης
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου της Βουλής, Κυριάκος Χατζηγιάννης, μιλώντας στο ΚΥΠΕ είπε πως τα μέλη της Επιτροπής περίμεναν χθες από την κυβέρνηση ότι θα φέρει να e-kalathi για τους καταναλωτές, ωστόσο, σημείωσε έφερε μια ηλεκτρονική εφαρμογή (application) ως παρατηρητήριο τιμών, μια «εντελώς διαφορετική νοοτροπία και αντίληψη» κατά την έκφρασή του.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση είπε πως το νομοσχέδιο θα τεθεί σε κατ’ άρθρον συζήτηση, κατά την οποία θα ακουστούν απόψεις και θα μετρηθεί το όφελος για τον καταναλωτή.

Σύμφωνα με τον Κυριακό Χατζηγιάννη «χθες αναμενόταν να ολοκληρωθεί μια συζήτηση και να μην απαγορεύσουμε να ακουστούν απόψεις, όπως το απαιτεί η Κυβέρνηση», συμπληρώνοντας ότι «η Κυβέρνηση με αυτό τον αυταρχισμό θέλει να περάσει εκείνο το οποίο έφερε».

«Διαφωνούν όλοι και η Κυβέρνηση επιμένει και εμμένει να κάνει ένα πυροτέχνημα χωρίς ουσία. Αυτό πάει να κάνει η Κυβέρνηση», είπε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου.

Εξέφρασε την απογοήτευσή του, λέγοντας πως «αντί να φέρνουν θέματα ουσίας και αντί να αντιμετωπίζουν το θέμα της ακρίβειας, εξαπολύονται με μια διαφημιστική καμπάνια επικοινωνιακού χαρακτήρα και εμπαίζουν τον κόσμο, αφήνοντας τον με προσδοκίες».

Παντελίδης: Να τεθεί το νομοσχέδιο σε κατ’ άρθρον συζήτηση
Εξάλλου, σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ ο βουλευτής του ΔΗΚΟ και μέλος της Επιτροπής Εμπορίου, Χρύσης Παντελίδης, είπε ότι έχει γίνει όλη η απαραίτητη διαβούλευση που μπορούσε να γίνει και η Βουλή έχει ενώπιον της κατατεθειμένο νομοσχέδιο και κάλεσε τον Πρόεδρο της Επιτροπής να θέσει το νομοσχέδιο σε κατ’ άρθρον συζήτηση, στη διάρκεια της οποίας τα μέλη της επιτροπής, αλλά και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς θα έχουν τη δυνατότητα να πουν τις απόψεις τους επί του κειμένου και του νομοσχεδίου, αλλά και να προβούν σε τροποποιήσεις σε σημεία που όλοι συμφωνούν, ώστε να οδηγηθεί το νομοσχέδιο ενώπιον της Ολομέλειας.

Προσέθεσε πως η κατηγορία προς τον Πρόεδρο της Επιτροπής για κωλυσιεργία είναι ακριβώς γιατί μέχρι και χθες δεν είχε τη διάθεση και την πρόθεση να προχωρήσει στην κατ΄ άρθρον συζήτηση, αλλά συνέστησε τη συνέχιση της διαβούλευσης, η οποία, όπως είπε ο βουλευτής του ΔΗΚΟ, έχει φτάσει στα όριά της.

«Το e-kalathi είναι ένα εργαλείο για τους καταναλωτές, όχι για τις υπεραγορές, είναι διαφάνεια, ενημέρωση και δυνατότητα σύγκρισης με εύκολο και γρήγορο τρόπο», κατέληξε ο κ. Παντελίδης.

Οφέλη από την ηλεκτρονική εφαρμογή «e-kalathi»
Στο μεταξύ, σε ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας αναφορικά στα οφέλη από την ηλεκτρονική εφαρμογή «e-kalathi», αναφέρεται ότι το «e-kalathi» θα αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο για βελτίωση της διαφάνειας στην αγορά, καθώς θα παρέχει στον καταναλωτή άμεση πληροφόρηση, σε καθημερινή βάση, για τις τιμές βασικών για ένα νοικοκυριό προϊόντων.

Παράλληλα, σημειώνει πως θα παρέχει τη δυνατότητα σύγκρισης τιμών και δημιουργίας καλαθιού αγορών με τις πιο συμφέρουσες και οικονομικές επιλογές.

Ο καταναλωτής θα είναι πολλαπλά κερδισμένος από την ηλεκτρονική εφαρμογή «e-kalathi», καθώς θα μπορεί να τη χρησιμοποιεί και να διενεργεί έρευνες αγοράς, σε χρόνο και χώρο της δικής του επιλογής, αποφεύγοντας την ταλαιπωρία και το κόστος των μετακινήσεων μεταξύ υπεραγορών, προστίθεται.

Το αρμόδιο Υπουργείο αναφέρει πως το όφελος από την εφαρμογή της πλατφόρμας υποστηρίζουν και τα αποτελέσματα της έρευνας της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή στις 12 Σεπτεμβρίου του 2023, κατά την οποία διενεργήθηκε εικονική αγορά 44 βασικών καταναλωτικών αγαθών.

Όπως σημειώνει σε διαφορετικές υπεραγορές δημιουργήθηκαν δύο καλάθια αγορών, με τα φθηνότερα και τα ακριβότερα όμοια προϊόντα, αντίστοιχα, από το ίδιο ράφι και από την εν λόγω έρευνα προέκυψε ότι οι διαφορές μεταξύ των φθηνότερων και ακριβότερων καλαθιών ήταν της τάξης των €46,67 (απόκλιση 35%) και €56,87 (απόκλιση 40%), καταδεικνύοντας ότι με προσεκτικές επιλογές υπάρχει περιθώριο εξοικονόμησης σημαντικού ποσού χρημάτων για τα νοικοκυριά.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Εμπορίου «με το «e-kalathi», οι καταναλωτές θα μπορούν να προβαίνουν σε παρόμοιου τύπου έρευνες και να πραγματοποιούν μελετημένες και πιο συμφέρουσες αγορές.

Τέλος, το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας διαβεβαιώνει ότι θα συνεχίσει την προσπάθεια για υιοθέτηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «e-kalathi», η οποία θα αποτελέσει σημαντικό και χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των Κύπριων καταναλωτών.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Ξεχώρισε το ζυθοποιείο του Ομίλου Φώτος Φωτιάδης-Διεθνής πρωτιά ποιότητας για την Carlsberg Κύπρου
Stephanis: Oι Black Friday προσφορές ξεκίνησαν και έρχονται… περισσότερες
Τα υβριδικά αυξάνονται, τα βενζινοκίνητα μειώνονται, αλλά η ηλεκτροκίνηση δεν στροφάρει-Οι top σε εγγραφές μάρκες
Στο 1,6% ο εναρμονισμένος πληθωρισμός-Αυξημένος ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή
Καύσιμα: Έρευνα για διαφορετική τιμολόγηση μεταξύ επαρχιών ζητεί ο Σύνδεσμος Καταναλωτών
Kings Avenue Mall: Έντεκα χρόνια επιτυχιών και καινοτομίας-Οι εκδηλώσεις και εκπλήξεις για την σημαντική επέτειο
Lidl Κύπρου: Δυνατότητα σε πέντε τυχερούς να κερδίσουν εκπτωτικά κουπόνια €6.000 μέσω του Lidl Plus
Αντανακλάται στις τιμές η συγκράτηση του πληθωρισμού-Οι μειώσεις που καταγράφει το Παρατηρητήριο
Nicosia Mall: Οι πιο incredible εκπλήξεις και δώρα για τα 6α του γενέθλια
'Ερευνα IMR: Οι δημοφιλείς retailers-Από πού ψωνίζουν πιο συχνά online οι Κύπριοι και πόσα ξοδεύουν