Συνεχίζεται ο καλπασμός των τιμών... Τα προϊόντα με τις μεγαλύτερες αυξήσεις

Αυξήσεις σε 32 από τις 45 κατηγορίες βασικών καταναλωτικών προϊόντων κατέγραψε η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή στο Παρατηρητήριο Τιμών Καταναλωτικών Προϊόντων για τον μήνα Ιούλιο 2023. Παράλληλα, παρατηρήθηκε μείωση τιμών σε 13 κατηγορίες, αντίστοιχα.

Σε σύγκριση με τον Ιούνιο 2023, παρατηρείται αύξηση της τάξης του 1,21%, η οποία, σύμφωνα με την Υπηρεσία, οφείλεται στην αύξηση τιμών φρέσκων και μεταποιημένων γεωργικών προϊόντων κατά 3%.

Στην ανακοίνωση της Υπηρεσίας αναφέρεται συγκεκριμένα ότι, από τις 32 κατηγορίες που παρουσίασαν αύξηση, σημαντικότερη καταγράφουν τα χόρτα με 25,3%, τα κατεψυγμένα ψάρια 2%-5,5%, η ζάχαρη 3,7%, ο καφές 3,3%, το νερό 3,3% και άλλα προϊόντα σε χαμηλότερο ποσοστό.

Από την άλλη, ανάμεσα στις 13 κατηγορίες που κατέγραψαν μείωση, βρίσκονται ο κύλινδρος υγραερίου με μείωση κατά 5,7%, τα φρέσκα ψάρια κατά 15%, το εβαπορέ/ζαχαρούχο γάλα κατά 2,8% και τα όσπρια κατά 1,2%, ενώ μείωση παρατηρήθηκε και στις τιμές βρεφικών τροφών κατά 1,2%.

Η Υπηρεσία σημειώνει ότι «η αποτίμηση που γίνεται για το μήνα Ιούλιο καταδεικνύει ότι οι τιμές παρουσιάζουν αυξήσεις στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων, ειδικότερα τροφίμων, οι οποίες αντικατοπτρίζουν και τα δημοσιευμένα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, σύμφωνα με τα οποία, ο πληθωρισμός στον τομέα των τροφίμων ανήλθε την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2023 στο 8,9% έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου». Αναφέρει, εξάλλου, ότι το αντίστοιχο ποσοστό πληθωρισμού το εξάμηνο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2023 ήταν 8,75%.

Σημειώνεται ότι το Παρατηρητήριο Τιμών παρουσιάζει τη μέση σταθμισμένη τιμή για 250 βασικά καταναλωτικά προϊόντα (τρόφιμα και άλλα), με βάση τις ποσότητες και τιμές ανά ημέρα στις οποίες τα προϊόντα αυτά διατέθηκαν σε 400 καταστήματα λιανικής πώλησης Παγκύπρια καθ’ όλη τη διάρκεια του μήνα. Σκοπός του Παρατηρητηρίου είναι η διάθεση στον καταναλωτή μιας αντικειμενικής συγκριτικής αποτύπωσης των τιμών αγοράς από όλα τα καταστήματα λιανικής πώλησης, υπεραγορές, αρτοποιεία, φούρνους, περίπτερα, κ.α.

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή υπογραμμίζει ότι συνεχίζει εντατικά τους ελέγχους σχετικά με την εφαρμογή του μέτρου του μηδενικού συντελεστή ΦΠΑ, καταγράφοντας τιμές 65 προϊόντων σε εννέα διαφορετικές υπεραγορές και συγκεκριμένα σε 58 σημεία πώλησης παγκύπρια.

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή διευκρινίζει, ακόμα, ότι τα Παρατηρητήρια Τιμών ετοιμάζονται αποκλειστικά για σκοπούς πληροφόρησης των καταναλωτών και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν συμβουλές, ενώ δεν προορίζονται και ούτε μπορούν να υποκαταστήσουν την έρευνα αγοράς που πρέπει να κάνει ο κάθε καταναλωτής βάσει των δικών του προτιμήσεων, δεδομένων και αναγκών, ούτε αποσκοπούν να υποδείξουν στους καταναλωτές τα σημεία πώλησης που θα επιλέξουν, ή συγκεκριμένα προϊόντα.

Ιδιαίτερα, σημειώνεται ότι κάποια από τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο Παρατηρητήριο υφίστανται ποιοτικές διαφορές οι οποίες δεν μπορούν να καθοριστούν. Για το σκοπό αυτό η Υπηρεσία παροτρύνει τους καταναλωτές όπως κάνουν ουσιαστική έρευνα αγοράς πριν προχωρήσουν σε αγορές, λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα του συγκεκριμένου Παρατηρητηρίου.

Δειτε Επισης

Άνοδος του εμπορικού ελλείμματος τους πρώτους πέντε μήνες 2025
Cryos IVF Clinic: Η νέα κλινική εξωσωματικής γονιμοποίησης στην Κύπρο-Ορόσημο για την Cryos International
«Οπλίζει» τις κυπριακές εταιρείες αμυντικής βιομηχανίας η Κυπριακή Δημοκρατία-Τι αποφασίστηκε σε υπουργική σύσκεψη
Fleet Forward: Μια σύγχρονη πλήρης πρόταση για τη διαχείριση του στόλου οχημάτων
Έγινε ήδη σημείο αναφοράς το νέο Bean Bar στο Ζακάκι-Ενισχύει την παρουσία της στην κυπριακή αγορά η αλυσίδα
Πρόταση Κομισιόν για τέλος δύο ευρώ σε δέματα ηλεκτρονικών καταστημάτων από τρίτες χώρες
Οι εταιρείες που βραβεύθηκαν στα 13α Invest Cyprus International Investment Awards
Ν. Χριστοδουλίδης: Επανατοποθετούμε την Κύπρο στον παγκόσμιο επενδυτικό χάρτη-Άνοιγμα νέων αγορών για επενδύσεις
Ευγένιος Ευγενίου: Αυξανόμενη εμπιστοσύνη, αναδεικνύεται ως στρατηγικός επενδυτικός εταίρος η Κύπρος
Φίλιππος Σώσειλος: Οι ζωτικής σημασίας άμεσες ξένες επενδύσεις, ένας επενδυτικός προορισμός ΑΑΑ και το rebranding της PwC