United brains: The Power of Emotions - Speak to the Heart
10:46 - 27 Αυγούστου 2023
Τίποτα δεν είναι το ίδιο!
Και οι αλλαγές και οι νέες τάσεις, είτε προβλέψιμες είτε αναπάντεχες, δημιουργούνται και εναλλάσσονται με μεγάλη ταχύτητα.
Αυτό το φαινόμενο που διαπερνά όλη την κοινωνία, δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστο και τον κλάδο μας. Και αυτή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουμε στην προσπάθειά μας να δώσουμε λύσεις στα ζητήματα που απασχολούν τα brands μας.
Αυτές οι αλλαγές έχουν επηρεάσει τα brands και τον τρόπο επικοινωνίας τους με τους καταναλωτές.
Όμως ο πυρήνας, η βασική ανάγκη των brands και της επικοινωνίας τους, μένει ο ίδιος:
Η ανάπτυξη (Growth) του brand, το να κερδίζει μερίδια αγοράς, το να είναι κερδοφόρο.
Και η αποστολή μας είναι να υπηρετήσουμε αυτό τον πυρήνα με τις στρατηγικές, τις εφαρμογές και τα μέσα που διαλέγουμε για να έχουμε τα μέγιστα αποτελέσματα (EFFECTIVENESS).
Και τα brands δείχνουν ότι αναζητούν λύσεις για την ανάπτυξή τους.
Η κύρια στρατηγική, όπως αναδεικνύεται μέσα από πολλές έρευνες και στην Κύπρο και στο εξωτερικό, ως πιο αποδοτική για την ανάπτυξη των brands, είναι αυτή του penetration. Δηλαδή η διείσδυση ενός brand σε περισσότερα νοικοκυριά σε σχέση με το παρελθόν.
Και αυτή η στρατηγική επικοινωνιακά έχει μεγαλύτερη επιτυχία, χρησιμοποιώντας τα εξής:
- Με προσέγγιση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου κοινού - στόχου, maximize reach.
- Μέσα από ένα media mix προσαρμοσμένο στις ιδιαιτερότητες κάθε κλάδου.
- Με υψηλά μερίδια share of voice.
Αυτό όμως είναι η κορυφή του παγόβουνου. Τι υπάρχει κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας; Πώς μεταφράζεται το παραπάνω; Ποια είναι η τάση, η πρόκληση σήμερα; Το πρώτο στοιχείο είναι το πού εστιάζει επικοινωνιακά το brand.
Τα brands υπό πίεση
Τα brands σήμερα δέχονται ισχυρές πιέσεις για αποδοτικότητα, για κερδοφορία, για άμεσα αποτελέσματα. Έχοντας εργαστεί για μεγάλα τοπικά και διεθνή brands έζησα από πρώτο χέρι αυτή την πίεση για άμεσα αποτελέσματα. Αυτή η πίεση γίνεται πολλές φορές και ο οδηγός για τις αποφάσεις μας.
Και η πιο σημαντική από αυτές τις αποφάσεις είναι η εστίαση σε μια μονοσήμαντη sales activation strategy. Αυτή η στρατηγική μπορεί να έχει κάποια πρόσκαιρα αποτελέσματα, αλλά μακροχρόνια δεν αφήνει στο brand το αποτύπωμα και το αποτέλεσμα που χρειάζεται, δημιουργώντας έτσι έναν φαύλο κύκλο, από τον οποίο το brand δύσκολα ξεφεύγει. Η νέα τάση υποδεικνύει ότι τόσο τα τοπικά μεγάλα brands όσο και τα διεθνή έχουν ανάγκη να ξεφύγουν από αυτό τον φαύλο κύκλο. Μέσα από έρευνες και εμπειρίες βρέθηκε ότι η πιο αποδοτική στρατηγική είναι ένα μείγμα με ψηλότερα ποσοστά brand building strategies vs sales activation strategies, ιδιαίτερα στις σημερινές εποχές που χαρακτηρίζονται από υψηλές πληθωριστικές πιέσεις και υψηλό κόστος χρήματος. Μια δήλωση του CFO Airbnb 2022 αναδεικνύει το παραπάνω: «Αποδείχθηκε σωστή η μεταφορά budget από performance marketing σε brand building».
Ιστορίες και μηνύματα
Αλλαγή λοιπόν στην εστίαση των brands με πιο ολοκληρωμένο μείγμα brand building & sales activation. Αρκεί αυτό; Μπορεί να μας οδηγήσει στις λύσεις που ζητάμε; Ιδιαίτερα σήμερα που υπάρχει πληθώρα μηνυμάτων, με τα οποία ερχόμαστε σε επαφή καθημερινά, σε συνδυασμό με περιορισμένη ικανότητα εστίασης και προσοχής;
Όχι, χρειάζονται και άλλοι παράγοντες. Tα brands έχουν συνειδητοποιήσει ότι τα μονοσήμαντα μηνύματα τακτικής δεν αρκούν. Μέσα από τις έρευνες και τις εμπειρίες των brands φάνηκε ότι η δημιουργία μηνυμάτων και ενεργειών που στοχεύουν κυρίως στο emotional availability των καταναλωτών/αγοραστών συνεισφέρουν σημαντικά στην αποτελεσματικότητά τους, ώστε να μπορούν γρήγορα και άμεσα να κατέχουν μία αναγνωρίσιμη θέση στο μυαλό των καταναλωτών τους (top of mind). Και αυτά τα μηνύματα θα πρέπει να δίνονται μέσω ιστοριών και έντονου συναισθήματος. H επένδυση σε επικοινωνίες με διαχρονική συνέπεια που στοχεύουν στο emotional availability, δείχνουν σημαντική συσχέτιση με υψηλά αποτελέσματα ανάπτυξης και κερδοφορίας για τα brands. Αυτά είναι δεδομένα που χρειάζεται να μοιράζονται οι επαγγελματίες του marketing με τους συναδέλφους στο C Suite στις συζητήσεις για τα budgets.
Το επόμενο νέο σημαντικό στοιχείο που σχετίζεται θετικά με τα αποτελέσματα των brands είναι η κυριαρχία του video. Η παρουσία του σε όλες τις μορφές και τις πλατφόρμες, είτε είναι στη γραμμική τηλεόραση, είτε στη συνδρομητική είτε on demand είτε στο διαδίκτυο, είναι επιτακτική. Ιδιαίτερα δε όταν γίνεται συνδυαστική χρήση του offline & online, τα αποτελέσματα μπορεί να είναι ακόμη μεγαλύτερα. Είναι κρίσιμο να σεβόμαστε την κάθε πλατφόρμα media που γίνεται η επικοινωνία μας, γι’ αυτό και θα πρέπει να δημιουργούνται ή να προσαρμόζονται τα μηνύματά μας ξεχωριστά για το κάθε μέσο, με κύρια επένδυση στο συναίσθημα, αλλά και σε ψηλές αξίες παραγωγής (ανεξαρτήτως πλατφόρμας), προκειμένου να δημιουργήσουμε αποτελεσματικές επικοινωνίες.
Οι ανατροπές του AI
Οι αλλαγές που έχει επιφέρει το ΑΙ στον κλάδο της επικοινωνίας είναι ριζικές και ανατρέπουν δεδομένα, διαδικασίες και παραγωγές (ιδιαίτερα online), όπως τις γνωρίζουμε. Μεταμορφώνει τον κλάδο μας. Μπορούμε πιο εύκολα να δημιουργήσουμε μηνύματα, εικόνες, video ή ολόκληρες εκστρατείες online. Έχουμε απλά αγγίξει τον ελέφαντα. Ας σταθούμε απέναντι με μια αίσθηση παιγνιδιού και περιέργειας για το τι μπορούμε να δημιουργήσουμε με τη βοήθεια του ΑΙ. Είναι πολύ δύσκολο ακόμη για εμάς να συνειδητοποιήσουμε τις μεγάλες δυνατότητες που έχει και την ταχύτητα με την οποία βελτιώνει τις ικανότητές του. Το σημαντικό είναι να κρατήσουμε στον πυρήνα αυτών των αλλαγών τον άνθρωπο. Υπάρχει και ο παράλληλος προβληματισμός για τον τρόπο χρήσης και να επαναλάβω σκέψεις του Yuval Noah Harari σε ένα forum του 2023: «Η γλωσσική ικανότητα που έχει αναπτύξει, η ικανότητα να παράγει κείμενα, εικόνα και ήχους, δηλαδή η δυνατότητα να δημιουργεί ιστορίες, είναι σαν να έχει χακάρει το DNA του ανθρώπινου πολιτισμού».
Το στοίχημα της επικοινωνίας
Σήμερα, παρά την πίεση στα budgets, υπάρχει η συνειδητοποίηση από τα brands για την ανάγκη επένδυσης στην επικοινωνία. Τόσο τα global brands που δραστηριοποιούνται στην Κύπρο όσο και τα τοπικά, αυξάνουν τις επενδύσεις τους και οι προβλέψεις μας είναι θετικές. Στο όλο σκηνικό που περιέγραψα, καθοριστικές στιγμές για το γραφείο μας ήταν τα σημαντικά αποτελέσματα που έχουν τα brands με τις στρατηγικές επικοινωνίας που σχεδιάσαμε μαζί με τους πελάτες μας. Και αυτό είναι ένα μεγάλο στοίχημα για εμάς: να συνεχίσουμε να συμβάλλουμε με επιτυχημένες επικοινωνιακές στρατηγικές στο ζητούμενο που είναι η ανάπτυξη των brands.
The team
Γιάννος Κινάνης
New Business & Development Director
Έκτισε τη μακρόχρονη καριέρα του μέσα σε πολυεθνικές εταιρείες, με πολλές βραβεύσεις και συμμετοχές σε πανευρωπαϊκές εκστρατείες για mega brands. Στην καριέρα του έχει υπηρετήσει και πολλά ελληνικά brands, κάτι που συνεχίζει να κάνει και στην Κύπρο με iconic brands. Έχει συσσωρεύσει την απαραίτητη εμπειρία που του επιτρέπει να αναπτύσσει σφαιρική προσέγγιση σε κάθε ζητούμενο, αλλά κυρίως να συνθέτει αποτελεσματικές στρατηγικές επικοινωνίας.
Σούλα Πιπερίδου
Media Director
Σπούδασε πολιτικές επιστήμες και κοινωνιολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Συγκυριακά βρέθηκε στον χώρο της διαφήμισης, την οποία αγάπησε και προσπάθησε να «υπηρετήσει» όσο καλύτερα μπορούσε. Εργάστηκε στην Ελλάδα σε διαφημιστικές εταιρείες και σε Media Shop και από το 2000 εργάζεται στην Κύπρο. Με εμπειρία πάνω από 30 χρόνια, έχει χειριστεί ευρεία γκάμα πελατολογίου.
Τάσος Κωστής
Art Director
Ο Τάσος Κωστής γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Πειραιά και παρ’ ότι μισεί τα κλισέ, ξεκίνησε ως δόκιμος πλοίαρχος. Κάπου εκεί -λογικό άλμα- τον κέρδισε η γραφιστική κυρίως αφού σπούδασε, μεταξύ άλλων, graphic/interior design στην ΑΤΕΣ (πρώην καθηγητών Δοξιάδη). Στον χώρο της διαφήμισης έχει περίπου 25 χρόνια εμπειρίας με πολλές βραβεύσεις ως art director στην Ελλάδα (13 Ermis Awards) και στην Ευρώπη (3 EACA PMC Awards). Πιστεύει -προφανώς- στη δημιουργικότητα, το καλό φαγητό και στον coach Μπαρτζώκα.
Τάνια Κάπου
Client Service Director
Μέσα από την εξέλιξή της σε όλες τις βαθμίδες του Client Service, η Τάνια, εδώ και 20 χρόνια, έχει χειριστεί επικοινωνιακές εκστρατείες πολλών διεθνών και εγχώριων brands, όπως Alpha Bank, Frou Frou, Golden Choice, Mon Ami, Bakandys, Cadbury, Trident, ΚΕΟ, Φούρνοι Ζορπάς, Χαραλαμπίδης Κρίστης και πολλοί άλλοι πελάτες. Σήμερα κατέχει τη θέση της Client Service Director και ηγείται της ομάδας που χειρίζεται όλους τους λογαριασμούς της United Brains.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Διεύθυνση: Αρχαγγέλου Μιχαήλ 52, 1ος όροφος, γραφείο 101,
Παρισσινός, 2412, Έγκωμη, Λευκωσία
Τηλ.: 22592232
Φαξ: 22591409
Ε-mail: info@unitedbrains.com.cy και
https://unitedbrains.com.cy/