Action global communications: Όταν οι καμπάνιες μιλούν

Το 2024 αναμένεται να είναι μια χρονιά όπου η ανάγκη για ουσιαστική επικοινωνία θα είναι μεγα­λύτερη από ποτέ, επισημαίνει η Country Manager της Action Cyprus, Νατάσα Περδίου. «Στην Action επιδιώκουμε να δημιουργούμε καμπάνιες που χτίζουν ουσιαστικές σχέσεις μεταξύ brand και καταναλωτών». Όπως σημειώνει, όταν έχεις δίπλα σου μια εξιδεικευμένη ομάδα γεμάτη ενθουσιασμό και δίψα για καινοτόμες ιδέες, όλα είναι εφικτά.

Επιστρέφοντας σε ομαλούς ρυθμούς, μετά την πανδημία, ποιες είναι οι ουσιαστικότερες αλλαγές που έχουν επέλθει στον τομέα σας;

Είναι γεγονός πως η μετά την πανδημία περίοδος υπήρξε καταλυτική σε ότι αφορά στον τομέα της διαφήμισης και της επικοινωνίας. Οι περιορισμοί επηρέασαν την ανθρώπινη επικοινωνία και επαφή, με πολλές επιχειρήσεις να στρέφονται αναγκαστικά προς τα ψηφιακά μέσα.

Αυτό οδήγησε σε αύξηση της ζήτησης των ψηφιακών διαφημίσεων, με τις επιχειρήσεις να προσπαθούν να βρουν αποδοτικούς τρόπους για να έρθουν σε άμεση επαφή με ένα κοινό που από τη μία μέρα στην άλλη, μετοίκισε σχεδόν εξ ολοκλήρου σε ένα ψηφιακό περιβάλλον.

Επιπρόσθετα, ένεκα της πρωτόγνωρης αυτής συνθήκης, επιταχύνθηκε η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και καινοτομιών όπως τα chatbots, η χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας (AR), των διαφημίσεων σε streaming πλατφόρμες κ.ο.κ.

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες τάσεις και προκλήσεις που εντοπίζονται στον τομέα της επικοινωνίας, της διαφήμισης και του μάρκετινγκ το 2023;

Αδιαμφησβήτητα, το 2023 ήταν μία χρονιά πολλών και σημαντικών αλλαγών στον τομέα μας. Αλλαγές που δημιούργησαν ωστόσο, ενδιαφέρουσες προκλήσεις για όλους μας.

Ένα από τα πρώτα παραδείγματα που ξεχωρίζω είναι η στροφή σε μία πιο εξατομικευμένη προσέγγιση, με τις περισσότερες επιχειρήσεις να επικεντρώνονται στο πώς να δημιουργήσουν προσωποποιημένες εμπειρίες για τους πελάτες τους. Ο σύγχρονος καταναλωτής αναζητά και περιμένει μια πιο στοχευμένη επικοινωνία. Συνεπώς, δεν είναι τυχαίο που παρατηρούμε ότι εκεί όπου υπάρχει προσωποποίηση στην επικοινωνία, έχουμε αυξημένους δείκτες ανταπόκρισης και αντίδρασης του κοινού. Παρόλα αυτά η επιτυχία της προσωποποιημένης επικοινωνίας βασίζεται και στη δεκτικότητα του χρήστη. Για να είναι δεκτικό ένα άτομο σε αυτά τα μηνύματα θα πρέπει μεταξύ άλλων, να εξασφαλίζεται με διαφάνεια η συγκατάθεσή του. Επιπλέον, θα πρέπει το μήνυμα να παρέχει πραγματική αξία, ενώ η συχνότητα και οι ώρες αποστολής θα πρέπει να βασίζονται στις προτιμήσεις του παραλήπτη.

Κάτι άλλο που ξεχωρίζω είναι η αύξηση στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Αυτό περιλαμβάνει την αυτοματοποίηση της παραγωγής περιεχομένου, την πρόβλεψη της απόδοσης των διαφημίσεων, όπως και την προσωποποίηση των επικοινωνιακών μηνυμάτων. Αν και αυτές οι νέες τεχνολογίες μπορούν πραγματικά να καταστούν «game-changer» για τον κάθε marketer, η υιοθέτησή τους επιφέρει μία σειρά από προκλήσεις. Το υψηλό κόστος επένδυσης, η έλλειψη τεχνογνωσίας, καθώς και η ανάγκη να συμβαδίζει η οποιαδήποτε λύση τεχνολογίας, με τη συνολική στρατηγική μάρκετινγκ και την εικόνα του brand, αποτελούν παράγοντες που επιβραδύνουν την αξιοποίηση τους, δίνοντας ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε οργανισμούς ευέλικτους προς την αλλαγή.

Δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ και στην είσοδο των διάφορων πλατφόρμων επικοινωνίας όπως το TikTok και το Clubhouse, στο παιχνίδι της διαφήμισης και του marketing. Αυτό δημιούργησε την ανάγκη για νέες στρατηγικές και προσεγγίσεις ώστε τα brands να φτάσουν αποτελεσματικά το κοινό που κάνει χρήση αυτών των Μέσων.

Και φυσικά η βιωσιμότητα, που θεωρώ πως βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής πολλών οργανισμών. Το αυξημένο ενδιαφέρον των καταναλωτών και η πίεση των επενδυτών για τα διάφορα ζητήματα βιωσιμότητας, έχουν ωθήσει τις επιχειρήσεις να ταυτίσουν τους επιχειρηματικούς τους στόχους με τη βιώσιμη ανάπτυξη, με τη δεύτερη να καθοδηγεί πλέον τις επιχειρηματικές αποφάσεις και δράσεις. Η βιωσιμότητα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι και της στρατηγικής επικοινωνίας ενός οργανισμού, με τις ομάδες του marketing να θέτουν ως προτεραιότητα την υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών marketing, την προώθηση πιο βιώσιμων προσφερόμενων προϊόντων, αλλά και τη θέσπιση υπηρεσιών και μακροπρόθεσμων δεσμεύσεων για βιωσιμότητα. Μεγαλύτερη πρόκληση αυτού του μετασχηματισμού παραμένει φυσικά η έλλειψη προθυμίας από τις διοικήσεις των εκάστοτε οργανισμών να θέσουν ως προτεραιότητα την υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών και πρωτοβουλιών, καθώς εστιάζουν σε πιθανή αρνητική επίδραση που μπορεί να έχουν στην οικονομική απόδοση, σε ένα σύντομο χρονικό ορίζοντα.

Πώς αναμένετε να κινηθεί η διαφημιστική δαπάνη μέχρι το τέλος του χρόνου και ποιες είναι οι δικές προβλέψεις σας για το 2024;

Θεωρώ πως όπως και το 2023, έτσι και το 2024 η διαφημιστική δαπάνη θα κινηθεί στο digital, αλλά και σε άλλες μορφές διαφήμισης όπως το native advertising, τα podcasts και τους content creators. Επιπλέον, το 2024 πιστεύω πως θα δούμε ακόμη περισσότερα brands να επενδύουν σε purpose-driven επικοινωνία, και ως επακόλουθο, μέρος της διαφημιστικής τους δαπάνης θα κινηθεί και σε αυτή την κατεύθυνση.

Ποιες ήταν για το γραφείο σας οι πιο καθοριστικές στιγμές/συνεργασίες φέτος;

Η φετινή χρονιά είναι γεμάτη με δημιουργικές συνεργασίες. Ξεχωρίζω αυτή με την Altia, την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία ακινήτων στην κυπριακή αγορά, όπου με ένα στρατηγικό πλάνο διαφήμισης και επικοινωνίας πέτυχαμε μια πολύ δυναμική είσοδο στην αγορά. Επιπρόσθετα, θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρω τη Μαρίνα Αγίας Νάπας με την οποία είμαστε συνεργάτες από το 2016 και χρόνο με τον χρόνο βλέπουμε το έργο να παίρνει μορφή, δίνοντάς μας την ευκαιρία για πολλές δημιουργικές ιδέες, στρατηγική επικοινωνία και διαφημιστικές εκστρατείες. Ακόμη μια συνεργασία που ξεχωρίζει είναι αυτή του Holland & Barrett για την ανάδειξη ενός brand - leader στον τομέα της βιωσιμότητας, μέσα από καμπάνιες που εστιάζουν σε interactive experiences και native περιεχόμενο. Επιπλέον, θα επισημάνω τη νέα καμπάνια της ΚΕΑΝ, που θα λανσαριστεί τον Σεπτέμβριο, και θα ρίξει φως σε κάποιες σκοτεινές πτυχές των social media, ενώ ταυτόχρονα, θα καλέσει τους νέους να ανακαλύψουν ξανά τι σημαίνει να είμαστε αληθινά και ουσιαστικά «Μες τη Ζωή Μαζί». Πιστέψτε με, θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον.

Ποια είναι για το γραφείο σας τα αμέσως επόμενα νέα πλάνα σας;

Στην Action Cyprus, διαχρονικά επιδιώκουμε να εξελισσόμαστε και να αναπτυσσόμαστε με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Και το 2024 αναμένεται να είναι μια χρονιά, όπου η ανάγκη για ουσιαστική επικοινωνία, θα είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Για αυτό, θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε δίπλα στους πελάτες μας, παρέχοντας ολιστικές καμπάνιες επικοινωνίας, που στοχεύουν στη δημιουργία meaningful connections μεταξύ των brands και των καταναλωτών. Καμπάνιες, οι οποίες μπορούν να τραβήξουν την προσοχή του καταναλωτή, να «μιλήσουν» μαζί του, και εν τέλει, να δημιουργήσουν συναισθηματικό traction. Με μια ομάδα από communication experts, γεμάτους ενθουσιασμό, ξεκάθαρη αντίληψη της επικοινωνίας και δίψα για καινοτόμες ιδέες, θεωρώ πως κάθε στόχος είναι εφικτός.

Ταυτόχρονα, προτεραιότητα μας παραμένει η περαιτέρω βελτίωση της εμπειρίας των ανθρώπων μας, με στοχευμένες δράσεις που προωθούν τη διαρκή και εξατομικευμένη εκπαίδευση για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων και των ταλέντων τους καθώς και η προαγωγή της υγείας και ευεξίας μέσου του προγράμματος Action Wellbeing.

The team

Eλένη Ορφανίδου

Social Media & Account Manager

Social media guru, η Ελένη είναι πάντα συνδεδεμένη και έτοιμη ανά πάσα στιγμή να εντυπωσιάσει τους πάντες με τις ευφάνταστες ιδέες και τη σχεδόν υπερφυσική κατανόηση των Gen Z (που για τους υπόλοιπους φαντάζουν... εξωγήινοι). Ακόμα κι όταν δεν παλεύει με reels, carousels και ποστς, βρίσκεται πάντα με το κινητό στο χέρι, σε περίπτωση που της έρθει κάποια random έμπνευση.

Γαβριέλα

Κωνσταντίνου

Senior Graphic Designer

Με 15 χρόνια εμπειρία στις γραφιστικές τέχνες, η Γαβριέλα σκαρφίζεται concepts για 360° καμπάνιες και 3D experiential activations, αφήνοντας συνήθως άφωνους πελάτες και συνεργάτες! Δεν είναι απλώς μια κορυφαία Graphic Designer αλλά κι εκείνη που θα ξεψαχνίζει το μενού του εστιατορίου όχι μόνο για να βρει τι θα φάει αλλά και... ορθογραφικά ή - ακόμα χειρότερα - double spacing!

Άρτεμις Παπαζαχαρίου

Social Media Manager

Λόγω ονόματος η Άρτεμις το έχει... κυνηγήσει αρκετά στον τομέα της επικοινωνίας σε Ιταλία και Κύπρο, δουλεύοντας με brands όπως Amazon Prime και Nutella. Όταν δεν σχεδιάζει στρατηγικές για τα social media, εξερευνά trends και insights που θα μιλήσουν στη γλώσσα των Gen Z. Ως λάτρης της ιταλικής κουλτούρας οργανώνει εξόδους σε ώρα aperitivo και απολαμβάνει τον cappuccino πάντα πρωί και ΠΟΤΕ μετά από γεύμα.

Κωνσταντίνος Γεωργίου

Motion Designer

O Κωνσταντίνος ξεκίνησε από τον χώρο της Αρχιτεκτονικής, άλλα τον κέρδισε η διαφήμιση. Μπορεί να σου σκαρώσει από ένα ταπεινό Facebook post μέχρι μια πολυεπίπεδη καμπάνια, με την ίδια προσήλωση και πάντα με το χαρακτηριστικό του χαμόγελο. Εκτός κι αν ξεστομίσεις τη φράση «μπορούμε να μεγαλώσουμε το logo;», που σβήνει το χαμόγελό του γρηγορότερα κι από το βουρτσάκι του Photoshop!

Αναστασία Κρεμμαστού

Account Manager

Δημοσιογράφος και επικοινωνιολόγος, η Αναστασία πέρασε από το ραδιόφωνο στην τηλεόραση και από εκεί στη διαφήμιση και την επικοινωνία. Κάθε πόστο ήταν και μια ευκαιρία να ξεδιπλώσει τη χαρακτηριστική out-of-the-box προσέγγιση που έχει με ό,τι κι αν καταπιάνεται. Σε μια άλλη ζωή θα ήταν τραγουδίστρια και θα εκπλήρωνε το απωθημένο της, χωρίς να την «πληρώνουμε» εμείς καθημερινά στο γραφείο.

Ναταλία Λοΐζου

Senior Events Manager

Η Ναταλία σπούδασε Αγγλική Γλωσσολογία αλλά μία είναι η αγγλική λέξη που λατρεύει και την εκφράζει απόλυτα: Events! Έχει διοργανώσει επιτυχώς 200+ εταιρικές εκδηλώσεις και είναι μόλις 34 ετών. Πιστεύει ότι η επιτυχία μιας εκδήλωσης βασίζεται στην κατανόηση των στόχων ενός brand και πως η έμφαση στις λεπτομέρειες… κάνει τη διαφορά. Εμείς πάλι πιστεύουμε πως παίζει ρόλο κι αυτή που τη διοργανώνει.

Παναγιώτης Κουλουμάς

Communications &

Public Affairs Manager

Ο Παναγιώτης, με ειδίκευση στα Public Affairs και στο PR, ήρθε στην Action από τις Βρυξέλλες φορτωμένος - εκτός από σοκολατάκια Leonidas - με πλούσια εμπειρία στις δημόσιες υποθέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τις Στρατηγικές Επικοινωνίας. Όταν δεν ασχολείται με Public Affairs μετατρέπεται σε μια αστείρευτη πηγή πολιτικών και φιλοσοφικών συζητήσεων, που ακονίζουν τη σκέψη, ενώ ταυτόχρονα δοκιμάζουν τις αντοχές σου!

Στάλω Κυριάκου

Account Director

Κατά τη 15ετή πορεία της στην Action, η Στάλω έχει διαμορφώσει την επικοινωνιακή στρατηγική για διεθνείς και εγχώριους πελάτες. Αισιόδοξη εκ φύσεως και εξαιρετικά δημιουργική, έχει συσσωρεύσει μια εκτεταμένη εμπειρία στη διοργάνωση εκδηλώσεων, ενώ παράλληλα διατηρεί άριστες σχέσεις με εκπροσώπους των ΜΜΕ. Είναι επίσης γκουρού της ελληνικής γλώσσας και δεν φαντάζεστε τι ακούσαμε για ένα κόμμα που έλειπε από το παρόν κομμάτι!

Έφη Ρούσου

Υπεύθυνη Media Monitoring

Η Έφη είναι η παλαιότερη της παρέας, αφού τον Αύγουστο κλείνει 20 χρόνια στην Action. Το μεγάλο πάθος της παραμένουν οι ειδήσεις και τα media, συμβατικά και social, αλλά με μια ιδιαίτερη αδυναμία στα «παραδοσιακά». Γι’ αυτό και η αποστολή της να ενημερώνει τους πελάτες της Action για τις ειδήσεις που τους αφορούν, δεν θεωρείται δουλειά αλλά μάλλον ένα καλοπληρωμένο χόμπι (όμως μην το πείτε στη διεύθυνση)!

Αντρέας Κάτσιης

Account Manager

Φύσει και θέσει δημοσιογράφος, η επικοινωνία αποτελούσε πάντα ένα από τα μεγαλύτερα ατού του. Η μεταπήδηση στον χώρο του PR και της διαφήμισης δεν ήταν παρά μια φυσική εξέλιξη, που του έδωσε τη δυνατότητα να ξεδιπλώσει και άλλες πτυχές της δημιουργικότητάς του. Αεικίνητος και πανταχού παρών, είναι ο άνθρωπός που ξέρει τα πάντα το φαγητό και είναι πάντα πρόθυμος να ετοιμάσει λίστες με προτάσεις για να επιλέξεις.

Ευθύμης Χαρμαλιάς

Creative Director

Εν αρχή η Τέχνη… και τα ταξίδια. Από αυτά αντλεί έμπνευση, για να δημιουργήσει διαφημιστικό έργο. Επίσης του αρέσει να παρατηρεί την κοινωνία, γιατί με αυτό τον τρόπο πιστεύει πως βγαίνουν οι καλύτερες στρατηγικές λύσεις. Οι φίλοι του τον φωνάζουν ταξιδιωτικό οδηγό. Αν θες να σου οργανώσει ταξίδι, θα παραλάβεις ένα πεντάτομο έργο με λεπτομέρειες που δεν μπορείς να φανταστείς.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Διεύθυνση: Ιωάννη Κονδυλάκη 6, 1090, Λευκωσία

Τηλέφωνο: 22818884

E-mail: action@actionprgroup.com

Ιστοσελίδα: www.actionprgroup.com

Δειτε Επισης

Αντίο covid, καλώς ήλθες digital
appios®/deepdive: Στρατηγική & Branding, πάνε μαζί
Avaton Communications: Ένα βήμα μπροστά
Delema Group: Mastering the art of change
Helena Brian Marketing and Advertising: Brilliant in all senses
Marketway Publicis: Mindset is the way
Ogilvy Cyprus: Η εξέλιξη είναι online
Partners Connected Communications: The game changers
Purpose communications: The art of storytelling
RED WOLF PR & ADVERTISING: Ένα αληθινό αφήγημα