appios®/deepdive: Στρατηγική & Branding, πάνε μαζί

Όλες ανεξαιρέτως τις πτυχές του τομέα της επικοινωνίας αγγίζουν οι αλλαγές που έφερε μαζί της η πανδημία, σύμφωνα με τη διευθυντική ομάδα της appios®/deepdive. Από τον σχεδιασμό και τη γραφή που πέρασαν στο λιτό και το απλό μέχρι την τεχνολογία και την τεχνητή νοημοσύνη, όπου έγιναν άλματα. Η εταιρεία τους ακολουθεί ολιστικές υπηρεσίες στρατηγικής και branding, ώστε οι πελάτες να είναι βέβαιοι ότι ο τρόπος με τον οποίο προβάλλονται, όντως επιτυγχάνει τους στόχους που έχουν θέσει.

Ποιο είναι το ουσιαστικότερο δεδομένο, που έχει φέρει στον τομέα σας η επιστροφή σε ομαλούς ρυθμούς μετά την πανδημία;

Aντρέας Οδυσσέως: Η μετά την πανδημία εποχή έχει φέρει αρκετές αλλαγές και εξελίξεις στον τομέα της γραφικής επικοινωνίας. Από τα ουσιαστικότερα δεδομένα είναι η αύξηση της ψηφιακής επικοινωνίας και της ανάγκης για παρουσίαση και προβολή περιεχομένου σε διαδικτυακές πλατφόρμες.

Οι σχεδιαστές/γραφίστες έχουν αναγκαστεί να προσαρμοστούν, να αναπτύξουν νέες δεξιότητες και προσεγγίσεις στον τρόπο παρουσίασης της δουλειάς τους. Έχουν επηρεαστεί επίσης οι τάσεις στον τομέα του σχεδιασμού. Λόγω των υπερβολικών πληροφοριών, μηνυμάτων και εικόνων που λαμβάνει καθημερινά ο κάθε άνθρωπος, έχει αναδειχθεί η σημασία του λιτού, του απλού και ευανάγνωστου σχεδιασμού, καθώς όλοι αναζητούν απλότητα, σαφήνεια και κατανόηση.

Λούκας Χαραλαμπίδης: Παράλληλα, έχει ενισχυθεί ακόμη περισσότερο η ανάγκη ύπαρξης μιας ενιαίας στρατηγικής επικοινωνίας, έτσι ώστε να μπορέσει το brand να επαναπροσδιορίσει το πώς έχουν αλλάξει οι καταναλωτικές συνήθειες αλλά και οι συμπεριφορές του στοχεύσιμου κοινού, της αγοράς και του ανταγωνισμού.

Η επαναπροσέγγιση του brand strategy & branding έχει βοηθήσει τα brands στο να βεβαιωθούν ότι ο τρόπος με τον οποίο προβάλλονται, όντως απευθύνεται στον σημερινό καταναλωτή και επιτυγχάνει τους στόχους που έχουν θέσει.

Ποιες προκλήσεις και τάσεις επικρατούν στον τομέα σας το 2023;

Λ.Χ.: Μια από τις μεγαλύτερες τάσεις είναι η χρήση της τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης, με σκοπό να εξυπηρετήσουν την ανάγκη επικοινωνίας σε πιο στοχευμένα κοινά. Παράλληλα, παρατηρείται μεγάλη αύξηση στη χρήση big data και analytics, με στόχο την ενδελεχή αντίληψη και κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών αλλά και των βημάτων που ακολουθούν μέχρι και την αγορά του προϊόντοςή της υπηρεσίας.

Δήμητρα Χριστοδούλου Ζερβού: Τα video/animations θα συνεχίσουν να είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος επικοινωνίας για τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, παρέχοντας στις εταιρείες δίοδο να επικοινωνούν με το κοινό τους μέσω πρωτότυπου και δημιουργικού περιεχομένου. Γενικά, θα παρατηρηθεί αύξηση στην επένδυση για παραγωγή αυθεντικού περιεχομένου, έχοντας ως στόχο τη διαφοροποίηση του brand.

Λ.Χ.: Πολύ σημαντική όμως πρόκληση αποτελεί και η δυνατότητα του brand να προσαρμόζει το περιεχόμενό του ανάλογα με την πλατφόρμα στην οποία παρουσιάζεται, παραμένοντας ευθυγραμμισμένο και σχετικό με τα brand values.

Δ.Χ.Z.: Εξίσου σημαντική είναι η εμπειρία και η διάδραση που θα έχει ο καταναλωτής με τα brands, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί μέσω ειδικών ενεργειών, που θα καλούν το κοινό να αλληλοεπιδράσει με το brand/προϊόν/υπηρεσία.

Τι αλλαγές έχει επιφέρει στον τομέα σας η εξάπλωση του ΑΙ και των διάφορων εργαλείων του;

Α.Ο.: Τα θετικά: Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αναλύσει δεδομένα και πληροφορίες για τον στόχο και το κοινό μιας διαφημιστικής εκστρατείας και να προσφέρει στοχευμένα μηνύματα κι εμπειρία στον τελικό παραλήπτη. Παράλληλα, μπορεί να ενισχύσει ακόμη περισσότερο την αυτοματοποίηση και την άμεση επικοινωνία με το κοινό, επιλύοντας σε άμεσο χρόνο οποιαδήποτε ζητήματα υπάρχουν, αυξάνοντας έτσι το user engagement & satisfaction.

Έχει τη δυνατότητα να εμπνεύσει και να ενισχύσει τη δημιουργικότητα των σχεδιαστών για την ανάπτυξη νέων και δημιουργικών γραφικών σχεδίων.

Λ.Χ.: Τα αρνητικά: Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να παράγει γραφικά και σχέδια με βάση αλγορίθμους και δεδομένα και αυτό οδηγεί σε απώλεια αυθεντικότητας και πρωτοτυπίας.

Μπορεί επίσης να θεωρηθεί ένας «εύκολος» τρόπος για δημιουργία μιας στρατηγικής, καθότι μπορεί ο αλγόριθμος να παρουσιάσει τα απαιτούμενα βήματα. Παρόλα αυτά, χωρίς την κριτική σκέψη, τα market insights και γενικά την ευρύτερη γνώση της αγοράς, ενδέχεται να επιφέρει αρνητικά αποτελέσματα για το brand.

Δ.Χ.Z.: Εφόσον χρησιμοποιηθεί σωστά και συνδυαστεί με την ανθρώπινη δημιουργικότητα, την αισθητική και την κριτική σκέψη, μπορεί να αποτελέσει ένα μοναδικό και ενδιαφέρον εργαλείο για τον χώρο της επικοινωνίας.

Πώς προβλέπετε να κινηθεί η διαφημιστική δαπάνη μέχρι το τέλος του χρόνου και ποιες οι προβλέψεις σας για το 2024;

Λ.Χ.: Με βάση το τι έχουμε παρατηρήσει μέχρι σήμερα, η διαδικτυακή επικοινωνία θα συνεχίσει να ενισχύεται με όλο και περισσότερη δαπάνη, καθώς οι πλατφόρμες θα πληθαίνουν, όπως και τα μέσα με τα οποία θα έχουμε τη δυνατότητα να επικοινωνούμε.

Η Out Of Home επικοινωνία θα συνεχίσει να λαμβάνει ένα καλό μερίδιο διαφημιστικής δαπάνης, λόγω της δυνατότητας της υπαίθριας διαφήμισης να γεφυρώσει τον δημόσιο και τον ιδιωτικό μας κόσμο. Την ίδια ώρα, το ραδιόφωνο, λόγω του high frequency/low cost που προσφέρει, θα συνεχίσει να χρησιμοποιείται από όλα τα είδη brands.

Όσον αφορά το 2024, πιστεύουμε ότι θα δούμε brands να επενδύουν σε εργαλεία AI, με στόχο να προσφέρουν καλύτερη εμπειρία αλληλεπίδρασης με το κοινό τους. Παράλληλα, επενδύσεις και αύξηση δαπάνης θα παρουσιαστούν σε παραγωγή αυθεντικού περιεχομένου αλλά και σε ένταξη των brands στο χώρο των Podcasts, λόγω της δυνατότητάς τους να προσφέρουν αξία μέσω γνώσης, σε θέματα που ενδιαφέρουν το κοινό τους.

Ποιες ήταν για το γραφείο σας οι καθοριστικές στιγμές και συνεργασίες φέτος και ποια τα επόμενα πλάνα σας;

Α.Ο.: Καθοριστική στιγμή και highlight της φετινής χρονιάς ήτανε σίγουρα η συνεργασία appios®+deepdive, που εδραίωσε την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών strategy & branding.

Είναι γεγονός ότι αρκετές μεγάλες κυπριακές εταιρείες και οργανισμοί απευθύνονται σε γραφεία στο εξωτερικό για αγορά των συγκεκριμένων υπηρεσιών. Βλέποντας και κατανοώντας την ανάγκη αυτή, καθώς και το κενό που υπάρχει στην αγορά, ενδυναμώσαμε και μπήκαμε βαθύτερα σε θέματα στρατηγικής επικοινωνίας και branding, προσφέροντας μια ολιστική υπηρεσία.

Αποτελέσματα της συνεργασίας αποτελούν η δημιουργία της νέας ταυτότητας και το λανσάρισμα του Πανεπιστημίου Λεμεσού-UoL καθώς και το rebranding κι η επανατοποθέτηση στην αγορά των προϊόντων Fay.

Ορόσημο επίσης είναι η δημιουργία και το λανσάρισμα της νέας ταυτότητας της bbf®, όπου η ομάδα πέτυχε κάτι μοναδικό στα κυπριακά δεδομένα του χώρου. Κέρδισε τον διεθνή διαγωνισμό για τη δημιουργία ταυτότητας ενός θυγατρικού brand της Prime Property Group.

The team

Λούκας Χαραλαμπίδης

Founder, Communications Strategist

deepdive strategy

Έχοντας μακρά εμπειρία, αποφάσισε το 2021 να ιδρύσει την deepdive strategy, με στόχο να βοηθήσει τα brands να αναπτύξουν τις ικανότητές τους.

Τους παρέχει τα μέσα, ώστε να αποκτήσουν καλύτερη κατανόηση του κοινού-στόχου, της αγοράς και των επικοινωνιακών μηνυμάτων και τακτικών που χρειάζονται, για να επιτύχουν το όραμά τους.

Δήμητρα Χριστοδούλου Ζερβού

Partner, Art Director

appios creative studio

Το 2006 εντάχθηκε στην ομάδα της appios®. Παρέχει υπηρεσίες σε διεθνούς εμβέλειας πελατολόγιο, καλύπτοντας ένα ευρύτερο φάσμα της οπτικής επικοινωνίας με εξειδίκευση στη δημιουργία σχεδιασμού εκδόσεων, projects μουσείων και εκθέσεων, branding και σχεδιασμό συσκευασίας.

Αντρέας Άππιος

Managing Director

appios creative studio

Με πολυετή εμπειρία, με πάθος για τις τέχνες και το design και σε συνδυασμό με τις οργανωτικές και ηγετικές ικανότητές του, κατάφερε να διακριθεί στην οπτική επικοινωνία, εμπειρία που του παρείχε τη δυνατότητα να δημιουργήσει την ομάδα της appios® και να την καθοδηγήσει προς την επίτευξη εξαιρετικών αποτελεσμάτων.

Αντρέας Oδυσσέως

Partner, Creative Director

appios creative studio

Από το 2008 που άρχισε να εργάζεται στην appios®, συνεργάζεται με πελάτες στην Κύπρο και το εξωτερικό για μεγάλο αριθμό ποικίλων έργων οπτικής επικοινωνίας με έμφαση στη δημιουργία οπτικής ταυτότητας, στον σχεδιασμό συσκευασίας, στην επιμέλεια εκδόσεων και ανάπτυξη έργων για μουσεία και εκθέσεις.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Ιστοσελίδα: appios.org

Email: info@appios.org

Τηλέφωνο: 22818161

Ιστοσελίδα: deepdive.com.cy

hello@deepdive.com.cy

Τηλέφωνο: 70 000 622

Δειτε Επισης

Αντίο covid, καλώς ήλθες digital
Action global communications: Όταν οι καμπάνιες μιλούν
appios®/deepdive: Στρατηγική & Branding, πάνε μαζί
Avaton Communications: Ένα βήμα μπροστά
Delema Group: Mastering the art of change
Helena Brian Marketing and Advertising: Brilliant in all senses
Marketway Publicis: Mindset is the way
Ogilvy Cyprus: Η εξέλιξη είναι online
Partners Connected Communications: The game changers
Purpose communications: The art of storytelling