Delema Group: Mastering the art of change
12:33 - 27 Αυγούστου 2023
Αρκετά αισιόδοξες και ελπιδοφόρες είναι οι εκτιμήσεις στις οποίες προβαίνει για τα όσα θα ακολουθήσουν στον τομέα της επικοινωνίας η CEO της Delema Group, Δέσπω Λευκαρίτη. Θεωρεί κλειδί επιβίωσης και πολύ περισσότερο επιτυχίας την προσαρμογή, την εξέλιξη και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που υπάρχουν στην εποχή μας. Και αυτό είναι κάτι που συνοψίζει μέσα σε πέντε λέξεις: mastering the art of change.
Ποιο είναι το ουσιαστικότερο δεδομένο, που έχει φέρει στον τομέα σας η επιστροφή σε ομαλούς ρυθμούς μετά την πανδημία;
Ζούμε σε εποχές όπου οι αλλαγές είναι τόσο έντονες και γρήγορες που η μνήμη μας έχει γίνει πιο «κοντή». Όπως συχνά αναφέρεται σε αρκετές έρευνες, η πανδημία επέφερε σε λίγους μόνο μήνες του 2020 τεχνολογική εξέλιξη που θα βλέπαμε σε τρία με τέσσερα χρόνια (McKinsey, 2020). Κάτι αντίστοιχο ισχύει και στον τομέα της επικοινωνίας. Υβριδικές συνθήκες εργασίας, συχνότερες τηλεδιασκέψεις με πελάτες και συνεργάτες, προγραμματισμός μικρότερης διάρκειας από πελάτες και σαφώς πιο adhoc προσεγγίσεις σε projects. Πέραν των επιχειρήσεων, αντίστοιχες σημαντικές αλλαγές βλέπουμε στον ίδιο τον καταναλωτή και τη συμπεριφορά του είτε σχετικά με τον τρόπο που διερευνά για ένα προϊόν ή επηρεάζεται είτε και πώς αποφασίζει να προχωρήσει στην αγορά. Αυτές τις αλλαγές οφείλουμε να τις αποκωδικοποιούμε συνεχώς και να προσαρμόζουμε την τακτική και τον τρόπο «επαφής» μας, ώστε να πετύχουμε τον στόχο του κάθε brand με αποτελεσματικότητα.
Ποιες είναι οι μεγαλύτερες τάσεις του τομέα σας το 2023;
Όπως προανέφερα, ζούμε σε μια εποχή συνεχών προκλήσεων, διεθνών εξελίξεων και αστάθμητων παραγόντων που επηρεάζουν τον καθένα από εμάς. Τα τελευταία 10 χρόνια έχω την εντύπωση ότι έχουμε έρθει αντιμέτωποι με αρκετές απρόβλεπτες και ισχυρές «δονήσεις», που μας έχουν κλυδωνίσει (κούρεμα καταθέσεων, τραπεζική κρίση, πανδημία, περιβαλλοντική κρίση, πόλεμος στην Ουκρανία, ενεργειακή κρίση).
Σίγουρα ο πληθωρισμός και η ακρίβεια έχουν αλλάξει τον καταναλωτή, τον τρόπο σκέψης του αλλά και το πώς οφείλουμε να τον προσεγγίσουμε. Ο τομέας μας οφείλει να προσαρμοστεί σε σαφώς πιο ευέλικτες τακτικές, διατηρώντας όμως την οπτική της ευρύτερης στρατηγικής των brands.
Οφείλουμε να εξελισσόμαστε, να αξιολογούμε και να εξερευνούμε νέες λύσεις και τάσεις, όπως καινούργια εργαλεία, νέες δυνατότητες με AI, εξελίξεις στην τεχνολογία, αλλά και νέα social media τα οποία επηρεάζουν τον καταναλωτή, έχοντας πάντα ως πυξίδα τη στρατηγική μας, για να μη χαθούμε στο «πέλαγος» της εξέλιξης.
Και πώς πάμε από προκλήσεις;
Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις είναι σίγουρα η εκπαίδευσή μας, ώστε να μπορούμε να εκτελούμε τον ρόλο μας με αποτελεσματικότητα. Η τεχνολογία είναι σε μια διαρκή εξέλιξη με ραγδαίους ρυθμούς, όπως για παράδειγμα το AI, και χρειάζεται πάθος, μελέτη και αφοσίωση για να την αξιοποιήσουμε. Σημαντικές προκλήσεις και εξελίξεις αναμένουμε και από τα παραδοσιακά Μέσα, τα οποία προσαρμόζονται σε μια νέα τάξη πραγμάτων που αφορά στο περιεχόμενό τους.
Τέλος, δεν μπορώ να μην αναφέρω το κομμάτι του data και πώς μπορούμε να γίνουμε πιο «έξυπνοι» και αποτελεσματικοί. Μπορεί να ακούγεται τόσο 2020 αυτό που λέω αλλά τα περιθώρια αξιοποίησης των δεδομένων σαφώς και δεν έχουν φτάσει το max.
Τι αλλαγές έχει επιφέρει στον τομέα σας η εξάπλωση του ΑΙ και των διάφορων εργαλείων του;
Το θέμα του Artificial Intelligence έχει τρομερό hype τους τελευταίους 10 μήνες, λόγω της εξέλιξης που παρατηρήθηκε με το ChatGPT, το Bart κτλ.
Φυσικά, η εξέλιξη και η επένδυση στο AI δεν ξεκίνησε αυτό τον ένα χρόνο, που το γνωρίσαμε εμείς καλύτερα. Οι τελευταίοι μήνες και η εξάπλωση αρκετών εργαλείων που έχουν ως βάση το AI, έχουν τρομερό αντίκτυπο στον τρόπο που προχωράμε μπροστά.
Αδιαμφισβήτητα, με το Generative AI θα ζήσουμε αρκετές ανατροπές στον καθημερινό τρόπο εργασίας μας και προσαρμοστήκαμε και πάλι αγκαλιάζοντας αυτή την εξέλιξη. Μέσω των εργαλείων που καθημερινά δημιουργούνται μας ανοίγουν νέες πόρτες και μας προσφέρουν νέες δυνατότητες. Νέες δυνατότητες που μέχρι πέρσι φάνταζαν σενάριο ταινίας επιστημονικής φαντασίας. Δυνατότητες όπως ταχύτατη ανάλυση δεδομένων, αυτοματοποιημένος προγραμματισμός, αμεσότερες ενέργειες κτλ. Ο καθένας από εμάς πρέπει πλέον να εξελιχτεί. Δεν συμφωνώ με τη λογική ότι αρκετοί επαγγελματίες θα αντικατασταθούν από εργαλεία AI αλλά θεωρώ δεδομένο ότι για να επιβιώσει ο κάθε επαγγελματίας θα χρειαστεί να προσαρμοστεί, να εξελιχτεί και να αξιοποιεί τις δυνατότητες που πλέον υπάρχουν - mastering the art of change.
Πώς προβλέπετε να κινηθεί η διαφημιστική δαπάνη μέχρι το τέλος του χρόνου;
Το 2023 προβλέπω ότι θα είναι μια πολύ καλή διαφημιστική χρονιά. Κάποιες κατηγορίες αναπτύσσουν δυναμικά την επένδυσή τους, αφού αντιλήφθηκαν ότι η «σιωπή» φέρνει μείωση των πωλήσεων. Αλλάζουν μεν οι τάσεις και οι προτεραιότητες στον καταμερισμό της δαπάνης αλλά η δύναμη της επικοινωνίας παραμένει αναλλοίωτη με διαφορετική όμως προσέγγιση. Ακόμη και κατηγορίες με συντηρητική επένδυση εντατικοποιούν την παρουσία τους στο Digital και το ραδιόφωνο.
Μέχρι σήμερα παρατηρούμε μια σημαντική αύξηση στη διαφημιστική δαπάνη, τουλάχιστον στο airtime. Από τον Μάιο άρχισε να διαφαίνεται μια πολύ θετική πορεία για τη χρονιά με ιδιαίτερα καλούς τους καλοκαιρινούς μήνες και αν δεν υπάρξουν αστάθμητοι παράγοντες, θα κλείσουμε με ένα πολύ θετικό πρόσημο!
Ο τουρισμός, που προφανώς αποτελεί σημαντική ένεση στην οικονομία μας, φαίνεται να ξεπερνά τα επίπεδα του 2019 και αυτό λογικά θα ενισχύσει την αγοραστική δύναμη του κοινού και οι εταιρείες θα έχουν επιπλέον λόγο επικοινωνίας.
Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για το 2024;
Το 2024 ελπίζουμε να είναι ακόμη καλύτερο, καθώς αυτό μαρτυρούν οι πρώτες ενδείξεις. Θα υπάρξουν πάλι σημαντικές διαφοροποιήσεις στα trends, τις προτεραιότητες και τα διαφημιστικά δρώμενα. Η διαφήμιση, με όποια μορφή και αν εξελιχθεί και η επικοινωνία γενικότερα, προοιωνίζουν μια δυνατή χρονιά. Οι προβλέψεις βέβαια ποτέ δεν είναι απόλυτες. Θα βάλουν πάλι το λιθαράκι τους οι αστάθμητοι παράγοντες.
Ποιες ήταν για το γραφείο σας οι πιο καθοριστικές στιγμές και συνεργασίες φέτος και ποια είναι τα αμέσως επόμενα πλάνα σας;
Είναι με μεγάλη χαρά που βλέπουμε εταιρείες, με τις οποίες είχαμε συνεργαστεί στο παρελθόν, να επιστρέφουν στην DeLeMa McCANN. Αυτό σημαίνει πολλά για μας.
Ιδιαίτερα το ότι είχαν εκτιμήσει τη συνεργασία και ενώ δοκίμασαν να συνεργαστούν με κάποιο άλλο διαφημιστικό γραφείο, αναγνώρισαν την αξία που προσθέτει η εταιρεία μας σε μια μάρκα και θέλουν να συνεργαστούν και πάλι μαζί μας. Ζούμε σε δύσκολες εποχές και στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να στηρίζουμε τους πελάτες μας με σωστή στρατηγική, στοχευμένη δημιουργικότητα, σωστό προγραμματισμό ΜΜΕ (παραδοσιακών και online/social media), δημιουργικές εκδηλώσεις και πλήρη διαφάνεια. Με αυτούς τους στόχους ξεκινήσαμε την DeLeMa και με αυτούς θα συνεχίσουμε.
The team
Μυρτώ Παναγιωτίδου
Digital Creative Director
Η Μυρτώ είναι η
ψηφιακή μας «νεράιδα». Έχει ταλέντο στη δημιουργία στοιχείων για τα digital μέσα, στην εξεύρεση νέων τρόπων χρήσης του ψηφιακού περιβάλλοντος και έχει αδυναμία στις καινοτόμες διαδραστικές καμπάνιες που δημιουργούν αγάπη για τα brands.
Σελήνη
Αλεξία Χριστοδούλου
Head Of Strategy
& Concept
Το να βοηθά τα brands να κερδίζουν τον ρόλο τους στη ζωή των ανθρώπων είναι κάτι περισσότερο από ένα slogan για τη Σελήνη - είναι ο τρόπος σκέψης της. Χρησιμοποιεί τις γνώσεις και την πολύπλευρη εμπειρία της, για να βοηθήσει στη δημιουργία ιστοριών που θα αφήσουν τους καταναλωτές να βιώσουν τον κόσμο με ένα διαφορετικό τρόπο.
Ανδρέας Παύλου
Director
Of Digital Services
Ταλαντούχος και χαρισματικός, ο Ανδρέας έχει βαθιά γνώση όλων των θεμάτων που έχουν σχέση με την τεχνολογία. Έχει πάθος με τη δουλειά του και οι πελάτες του τον εκτιμούν γι’ αυτό. Επιπλέον, δεν φεύγει ποτέ από το σπίτι του χωρίς το έξυπνο ρομποτικό του χέρι.
Χριστιάνα Χρυσοστόμου
Group Account Director
Δημιουργική και fun, με στρατηγική σκέψη και πολλαπλή εμπειρία, η Χριστιάνα είναι το «αστεράκι» του Client Service. Με πάθος και αμέριστη αγάπη για δημιουργικές επικοινωνίες είναι το άτομο που βρίσκεται πάντα στο πλευρό των πελατών για να γιορτάζει επιτυχίες, να χτίζει μακροχρόνιες σχέσεις και να λύνει αποτελεσματικά οποιαδήποτε καταιγίδα.
Γιώργος Σουγλίδης
Assistant Media Director
Ο Γιώργος είναι ο αρχηγός όλων των media plans. Παραμένει ήρεμος κάτω από κάθε καταιγίδα - και καταιγίδες συμβαίνουν συχνά όταν ασχολείσαι με τα ΜΜΕ - και είναι αποτελεσματικός σε κάθε διαπραγμάτευση.
Θεανώ Παπασταύρου
Team Account Director
Διαθέτει βαθιά γνώση και πάθος για κάθε πελάτη και τα brands του. Εκτιμά την ανθρώπινη επαφή και δουλεύει ακούραστα για να βοηθήσει τα brands της να επιτύχουν τους στόχους τους.
Με πολλά χρόνια εμπειρίας σε θέματα Διαφήμισης και Επικοινωνίας αλλά και Corporate Affairs, CSR και διαχείρηση κρίσεων, η Θεανώ είναι το άτομο που οι πελάτες καλούν οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας ή της νύχτας για μικρά ή μεγάλα θέματα.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Διεύθυνση:
Λεωφόρος Γρίβα Διγενή 36, 1066, Λευκωσία
Τηλέφωνο: 22660300
E-mail: info@delema.com