RED WOLF PR & ADVERTISING: Ένα αληθινό αφήγημα

Αν είναι κάτι το οποίο προτάσσουν στη Red Wolf PR & Advertising, ως μείζονος σημασίας στην επικοινωνία των brands, είναι τον αυθορμητισμό και την αυθεντικότητα, σύμφωνα με τον General Manager, Ηλία Αντωνιάδη. Απ’ εκεί κι έπειτα, επιβάλλεται το αφήγημα να είναι αληθινό για να φέρνει τη μάρκα πιο κοντά στο κοινό. Παράλληλα, η Executive Director, Μαρία Χριστοδούλου, αναλύει τη στρατηγική της εταιρείας, η οποία όπως σημειώνει, στοχεύει στη διατήρηση της τροχιάς ανάπτυξης στην οποία βρίσκεται τα τελευταία χρόνια.

Ποιο είναι το ουσιαστικότερο δεδομένο, που έχει φέρει στον τομέα σας η επιστροφή σε ομαλούς ρυθμούς μετά την πανδημία;

Μαρία Χριστοδούλου: Η πανδημία έφερε κάποιες αλλαγές, οι οποίες ενισχύθηκαν με τον πόλεμο στην Ουκρανία, την αύξηση των τιμών και του κόστους ζωής, στο πλαίσιο μιας κοινωνίας που εξελίσσεται, λαμβάνοντας υπόψη τους εξωγενείς παράγοντες που την επηρεάζουν άμεσα κάθε εποχή. Την περίοδο της πανδημίας, η διαφήμιση καλλιέργησε τις ευαισθησίες της και μια πιο ανθρωποκεντρική προσέγγιση, αυτό όμως ενισχύθηκε κι ενισχύεται από το γεγονός ότι η Gen Z μεγάλωσε και αγαπά το political correctness. Επίσης, η Gen Z και η πανδημία έφεραν την ανάπτυξη μιας ακόμη πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης, αυτής του TikTok, που διαμόρφωσε διαφορετικά τον τομέα μας, αλλάζοντας ρότα μέχρι και στο προφίλ των influencer.

Ταυτόχρονα, το ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο αναπτύχθηκε στην Κύπρο λόγω πανδημίας, έχει φέρει σε αρκετά brands μετρήσιμους δείκτες και το performance marketing ξεκίνησε να αποκτά δυναμική στη χώρα μας. Με αυτό τον τρόπο, επιτέλους ξεκινήσαμε να απαλλασσόμαστε από τη λογική του μπουστάρω για να έχω likes, που ίσχυε μέχρι πρόσφατα. Ελπίζω, εν κατακλείδι, στην ερώτησή σας να μην αναφέρεστε στην τηλεργασία, γιατί εμείς ως γραφείο την ευελιξία στον χώρο και τον χρόνο εργασίας την έχουμε στη φιλοσοφία μας από την πρώτη ημέρα.

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες τάσεις και προκλήσεις στον τομέα σας το 2023;

Ηλίας Αντωνιάδης: Τα brands θα πρέπει να κατανοήσουν ότι οι πελάτες τους είναι αυτοί που υπαγορεύουν τις τάσεις και τις εξελίξεις στην αγορά και όχι τα ίδια. Οι προκλήσεις γίνονται ακόμη πιο πολυάριθμες και πολυσύνθετες από την περαιτέρω επιτάχυνση της μετάβασης σε νέες ψηφιακές τεχνολογίες ή πλατφόρμες (Metaverse, AI, κοινωνικές πλατφόρμες, AR), μέχρι την εφαρμογή συστημάτων ή αλγορίθμων για τη βελτίωση της εξατομίκευσης των πελατών.

Οι καταναλωτές θέλουν τα πάντα και τα θέλουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Η άμεση ικανοποίηση είναι απαραίτητη, ιδιαίτερα σε έναν ψηφιακό κόσμο όπου οι πελάτες κατέχουν το μεγαλύτερο μέρος της εξουσίας.

Η εξατομικευμένη επικοινωνία σε καλεί να αξιολογείς την αντίδραση και την αλληλεπίδραση που είχε το κοινό με το περιεχόμενο που του παρείχες, ώστε να το αναπροσαρμόσεις στις μελλοντικές σου επικοινωνιακές δράσεις και να το κάνεις πιο χρήσιμο και στοχευμένο στα ενδιαφέροντα, τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του, εξυπηρετώντας ακριβώς αυτό που αναζητεί, όταν ψάχνει γι’ αυτό.

Ποια είναι τα στοιχεία που καθορίζουν την επιτυχία του εγχειρήματος;

Η.Α.: Ο αυθορμητισμός και η αυθεντικότητα στην επικοινωνία των brands είναι στοιχεία με τα οποία οι καταναλωτές μπορούν να ταυτιστούν, δημιουργώντας μια αίσθηση αληθινής συναισθηματικής σύνδεσης. Το αφήγημα, όταν είναι αληθινό, φέρνει την μάρκα πιο κοντά στο κοινό. Απευθυνόμαστε σε αληθινούς ανθρώπους που ζουν στην πραγματικότητα και όχι σε ιδεατές διαφημιστικές συνθήκες.

Και σίγουρα, μέσα στην ατέρμονη ψηφιοποίηση δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχουν σημεία του customer journey που μπορούν να εξυπηρετηθούν καλύτερα από τους ανθρώπους. Μια εταιρεία που βασίζεται υπερβολικά στην τεχνολογία, μπορεί να θέσει σε κίνδυνο το brand engagement. Οι καταναλωτές μπορεί να χάσουν τη σύνδεση με το brand, αν ο άνθρωπος αφαιρεθεί πλήρως από την εμπειρία. Ταυτόχρονα, είναι αξιοσημείωτη η αύξηση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών σχετικά με ζητήματα βιωσιμότητας. Οι κορυφαίες προτεραιότητες των brands σήμερα, περιλαμβάνουν βελτίωση της βιωσιμότητας των πρακτικών εσωτερικού μάρκετινγκ, προώθηση πιο βιώσιμων προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών και θέσπιση μακροπρόθεσμων δεσμεύσεων για βιωσιμότητα.

Τι αλλαγές έχει επιφέρει στον τομέα σας η εξάπλωση του ΑΙ και των διάφορων εργαλείων του;

Μ.Χ.: Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) στη διαφήμιση αναμφίβολα θα φέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας μας. Στην Κύπρο, βέβαια, είμαστε σε πρώιμο στάδιο. Το ιδανικό θα είναι, η τεχνητή νοημοσύνη να εξορθολογήσει διαδικασίες επαναλαμβανόμενες, ώστε να επικεντρωθούμε στη στρατηγική και στη δημιουργικότητα.

Στον τομέα μας, μελλοντικά θα χαθούν θέσεις εργασίας εξαιτίας του ΑΙ. Ωστόσο, πάντα θα χρειάζεται ανθρώπινη δημιουργικότητα, στρατηγική σκέψη και κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών, τομείς στους οποίους η τεχνητή νοημοσύνη υπολείπεται.

Πώς προβλέπετε να κινηθεί η διαφημιστική δαπάνη μέχρι το τέλος του χρόνου και ποιες είναι οι προβλέψεις σας για το 2024;

Η.Α.: Tο 2023, αλλά όπως φαίνεται και το 2024, οροθετούνται από τη μόνιμη και κύρια ανησυχία της οικονομικής αστάθειας και του πληθωρισμού. Οι διαφημιστικές δαπάνες των επιχειρήσεων περνάνε περιόδους έντονων διακυμάνσεων τόσο όσον αφορά τον όγκο τους όσο και την κατανομή τους.

Η συγκέντρωση της επένδυσης στους μεγάλους media owners παραμένει πολύ υψηλή τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και σε τοπικό.

Οι τρεις μεγαλύτεροι media owners παγκοσμίως - Google, Meta και Alibaba - συγκέντρωσαν το 2022 το 47% του παγκόσμιου ad spend. Στην κυπριακή αγορά, είναι μετρημένοι στα δάκτυλα οι οίκοι ΜΜΕ που συγκεντρώνουν τη μεγαλύτερη μερίδα του διαφημιστικού κονδυλίου του τόπου.

Πώς διαμορφώνεται η εικόνα μεταξύ παραδοσιακών και σύγχρονων ΜΜΕ;

Η.Α.: Τα παραδοσιακά Μέσα (τηλεόραση, ραδιόφωνο, έντυπα) είναι περισσότερο εκτεθειμένα στο αβέβαιο οικονομικό κλίμα. Κάποια brands, στην προσπάθεια τους να περιορίσουν το διαφημιστικό τους budget, επικεντρώνονται στα performance – based digital formats. Το μερίδιο της digital διαφημιστικής δαπάνης όλο και αυξάνεται, με πρώτα σε χρήση τα search/commerce formats, με τα social media formats να ακολουθούν κατά πόδας. Τα παραδοσιακά Μέσα, που φαίνεται να περνούν ένα νέο πεδίο ανάπτυξης, είναι τα ΟΟΗ (Outdoor). Στον σημερινό κόσμο, όπου η μεγαλύτερη κατανάλωση διαφημιστικού περιεχομένου αφορά σε μια σειρά από επαφές σε ιδιωτικές οθόνες, η υπαίθρια διαφήμιση έχει το προτέρημα να γίνεται μέρος της καθημερινότητας των υποψηφίων πελατών, με τρόπο φυσικό και λιγότερα παρεμβατικό.

Ποιες ήταν για το γραφείο σας οι πιο καθοριστικές φετινές στιγμές και συνεργασίες και ποια τα αμέσως επόμενα πλάνα σας;

Η.Α.: Την τελευταία χρονιά, η εταιρεία εξασφάλισε μια εξαιρετικά σημαντική για τον πυρήνα της λειτουργίας της - το ανθρώπινο της δυναμικό - διάκριση, την πιστοποίησή της ως Great Place to Work®. Η Red Wolf επενδύει σταθερά στο έμψυχο της δυναμικό, με στόχο τη διατήρηση ενός υγιούς, ανθρωποκεντρικού, συμπεριληπτικού και ποιοτικού εργασιακού περιβάλλοντος, που παρέχει υψηλού επιπέδου συνθήκες εργασίας και διασφαλίζει την εξισορρόπηση προσωπικής - επαγγελματικής ζωής. Η εταιρεία, συμβαδίζοντας διαρκώς με τις εξελίξεις και τις νέες τάσεις, παρουσίασε μέσα στην άνοιξη το νέο της λογότυπο και σλόγκαν, δηλώνοντας έτοιμη να αναλάβει κάθε πρόκληση που θα βρει μπροστά της.

Οι προκλήσεις αποτελούν ευκαιρίες για ανάπτυξη και η ζωή είναι γεμάτη από αυτές και γι’ αυτό η Red Wolf επενδύει στη μόνιμη δέσμευσή της να εξυπηρετεί τις εξατομικευμένες ανάγκες του κάθε πελάτη της, βαδίζοντας πάντα μπροστά, επιτυγχάνοντας τους κοινούς στόχους που θέτονται.

Η δημιουργία της Red Wolf Academy αποτελεί την τελευταία εξαγγελία της εταιρείας, που παίρνει σάρκα και οστά. H ακαδημία θα προσφέρει μια σειρά εκπαιδευτικών σεμιναρίων στον τομέα του marketing και της διαφήμισης, με επικέντρωση στην ψηφιακή εξέλιξη του κλάδου, ενώ υποστηρίζεται ακαδημαϊκά από το CIM-Cyprus Business School, το κορυφαίο Business School στην Κύπρο. Μια πρωτοβουλία στο πλαίσιο της κοινωνικής εταιρικής ευθύνης της εταιρείας, με στόχο την ενδυνάμωση του χώρου της διαφήμισης και του marketing στον τόπο.

Μ.Χ.: Στόχος μας είναι να διατηρήσουμε την τροχιά ανάπτυξης, στην οποία είμαστε τα τελευταία χρόνια. Θεωρούμε ότι είμαστε ένα δυναμικό γραφείο, το οποίο καταγράφει σταθερή και συνεχή ανάπτυξη, η οποία θέλουμε να γίνεται σωστά και με τις κατάλληλες υποδομές, για να αντέξει στον χρόνο και να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο. Σε αυτές τις υποδομές είναι και η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό, με το 2023 να είναι μια κομβική για εμάς χρονιά σε αυτό το πεδίο.

Σταθμός όμως για φέτος - μέχρι στιγμής γιατί το 2023 δεν έχει φύγει ακόμη - αποτελεί και η ανάπτυξή μας στην Ελλάδα με το brand «Four Hats», με αυτόνομο γραφείο και με project σε επίπεδο πρόκλησης, δυναμικά.

The team

Φίλιππος Σιακαβάρας

Head of Digital

Είναι υπεύθυνος για το Digital Marketing της Red Wolf και έχει τρέξει εκατοντάδες καμπάνιες τα τελευταία χρόνια, με έμφαση στο performance για retail brands σε Κύπρο και Ελλάδα και σε projects για τον αθλητικό τουρισμό με στόχευση σε πάνω από 80 χώρες παγκοσμίως. Αρκετές από αυτές έχουν βραβευτεί στην Κύπρο και το εξωτερικό.

Κωνσταντίνος Ντάλτας

Managing Director

Εκ των ιδρυτών της Red Wolf και μέλος του Δ.Σ. του ΣΔΕΚ. Προέρχεται από τον χώρο των media και της επικοινωνίας. Έχει διατελέσει στέλεχος σε ελληνικά τηλεοπτικά κανάλια, ραδιόφωνα, εφημερίδες, websites και εταιρείες επικοινωνίας. Συμμετείχε σε πολιτικές εκστρατείες σε Ελλάδα και Κύπρο, σε καμπάνιες διεθνών brands και διαχειρίστηκε δεκάδες επικοινωνιακές κρίσεις πελατών. Συμμετείχε σε projects που απέσπασαν περισσότερα από 80 βραβεία.

Σώτια Δαβάκη

Key Account Manager

Είναι Key Account Manager της Red Wolf και έχει πάθος με την επικοινωνία! Μέλημά της είναι η δημιουργία ισχυρών επαγγελματικών σχέσεων με τους πελάτες, προκειμένου οι στρατηγικοί στόχοι τους να μεταφράζονται σε αποτελεσματικές εκστρατείες. Οργανωτική, με πνεύμα ομαδικότητας και θετική διάθεση, είναι ο άνθρωπος που αντιμετωπίζει κάθε νέα πρόκληση σαν μια ευκαιρία για μια νέα επιτυχία.

Δημήτρης Σωτηρίου

Creative Director

Eίναι γραφίστας, illustrator και εικαστικός καλλιτέχνης και υπεύθυνος για το τμήμα του Creative στην Red Wolf. Δούλεψε σε μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες ως σχεδιαστής και Art Director και είναι ιδρυτικό μέλος της Ένωσης Γραφιστών και Εικονογράφων Κύπρου. Ως καλλιτέχνης έκανε τρείς προσωπικές εκθέσεις (2006, 2009, 2015) και συμμετείχε σε πολλές άλλες.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Διεύθυνση: Ανδρέα Δημητρίου 29, 2369, Λευκωσία, Κύπρος

Kεντρικό τηλέφωνο: 22252522

Kεντρικό ηλεκτρονικό ταχυδρομείο:

info@redwolf.com.cy

Ιστοσελίδα:

redwolf.com.cy

Facebook | Instagram: @redwolfcy

Linkedin: @redwolfagency

Δειτε Επισης

Αντίο covid, καλώς ήλθες digital
Action global communications: Όταν οι καμπάνιες μιλούν
appios®/deepdive: Στρατηγική & Branding, πάνε μαζί
Avaton Communications: Ένα βήμα μπροστά
Delema Group: Mastering the art of change
Helena Brian Marketing and Advertising: Brilliant in all senses
Marketway Publicis: Mindset is the way
Ogilvy Cyprus: Η εξέλιξη είναι online
Partners Connected Communications: The game changers
Purpose communications: The art of storytelling