Whiteboard Consultants: Ιστορίες που ξεχωρίζουν

Σε νέους στρατηγικούς σχεδιασμούς οδήγησε τον τομέα της επικοινωνίας η πανδημία, σύμφωνα με τον Managing director της Whiteboard Consultants, Σταύρο Χριστοδούλου, ο οποίος επισημαίνει πως η μεγαλύτερη πλέον πρόκληση, για τους επαγγελματίες του χώρου, είναι να σκεφτούν «έξω από το κουτί».

Όσο για τη στρατηγική που ακολουθούν στην εταιρεία του, τη συνοψίζει με δυο λόγια: Λέμε ιστορίες

που ξεχωρίζουν.

Ποιο είναι το ουσιαστικότερο δεδομένο που έχει φέρει στον τομέα σας η επιστροφή σε ομαλούς ρυθμούς μετά την πανδημία;

Η επιστροφή σε ομαλούς ρυθμούς είναι γεγονός, πλην όμως δεν συνεπάγεται και την επιστροφή στην ομαλότητα. Τα επίχειρα της πανδημίας είναι δυστυχώς ακόμα ορατά, τόσο σε σχέση με τον τρόπο που επηρέασε βασικούς πυλώνες της οικονομίας όσο και με το νέο τοπίο των εργασιακών σχέσεων. Στον τομέα της επικοινωνίας, έπειτα από το πρωτόγνωρο σοκ που προκάλεσε ο εγκλεισμός, επιβεβαιώθηκε η συντριπτική κυριαρχία των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης. Οτιδήποτε εμπίπτει πλέον σε αυτό που ονομάζουμε επικοινωνία, πρέπει να φιλτράρεται και να προβάλλεται μέσα από το πρίσμα της νέας διαδικτυακής πραγματικότητας. Αυτό, σε συνδυασμό με την κορύφωση της κρίσης στα παραδοσιακά Μέσα Ενημέρωσης, οδηγεί τους επαγγελματίες του χώρου μας σε νέους στρατηγικούς σχεδιασμούς με κεντρικό άξονα την οριζόντια διασύνδεση μέσω του διαδικτύου.

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες τάσεις και προκλήσεις που βλέπουμε στον κόσμο της επικοινωνίας, της διαφήμισης και του μάρκετινγκ το 2023;

Ο τομέας της διαφήμισης, από τη φύση του, αλλάζει συνεχώς, επομένως η εξέλιξη και η προσαρμοστικότητα αποτελούν αναγκαιότητα. Σε μια εποχή όπου η πληροφορία είναι στο κινητό μας και το scroll έχει γίνει δεύτερη φύση μας, η μεγαλύτερη πρόκληση παραμένει το να σκεφτεί κανείς έξω από το κουτί, έτσι ώστε ο χρήστης να προσέξει αυτό που εμφανίζεται μπροστά του.

Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να προσφέρονται στις εταιρείες εξατομικευμένες, tailor made υπηρεσίες, που περιέχουν δημιουργικότητα και στρατηγική σκέψη.

Παράλληλα, νέες τεχνολογίες βρίσκονται στο επίκεντρο, προσφέροντας σημαντικές ευκαιρίες για καινοτομία και δημιουργία επικοινωνιακών στρατηγικών.

Βέβαια, το περιεχόμενο συνεχίζει να κυριαρχεί στον τομέα της επικοινωνίας και να παραμένει ένα ισχυρό εργαλείο της διαφήμισης. Συνεπώς, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι ο σωστός συνδυασμός όλων αυτών των στοιχείων, έτσι ώστε να υπάρχει ένα συγκροτημένο και ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Τι αλλαγές έχει επιφέρει στον τομέα σας η εξάπλωση του ΑΙ και των διάφορων εργαλείων του;

Στην επικοινωνία, όπως και στην αληθινή ζωή, δεν υπάρχει τίποτε χειρότερο από την άρνηση της πραγματικότητας. Αυτό που συμβαίνει εκεί έξω αποτελεί το πεδίο ανάπτυξης και διάδοσης των μηνυμάτων. Υπ’ αυτήν την έννοια, η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί μια νέα παράμετρο, η οποία ίσως ανατρέψει τα έως τώρα δεδομένα.

Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα της βιομηχανίας του θεάματος στις ΗΠΑ, όπου για πρώτη φορά από τη δεκαετία του 1920 μπήκε λουκέτο, όταν πρόσφατα κατήλθαν σε απεργία ηθοποιοί και σεναριογράφοι. Αίτημά τους η μεγαλύτερη προστασία από την τεχνητή νοημοσύνη και οι καλύτερες αμοιβές, δεδομένης της εξάπλωσης του streaming. Πρόκειται για ένα προειδοποιητικό σήμα κινδύνου για όσα ενδεχομένως προκύψουν στο μέλλον, επηρεάζοντας καταλυτικά κάποια επαγγέλματα. Την ίδια ώρα, ακούγονται και φωνές που υποστηρίζουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι η μεγαλύτερη φούσκα όλων των εποχών. Εν όψει αυτής της αμφισημίας, εμείς στην Whiteboard απαντάμε: «εν αρχή ην ο λόγος». Όλα ξεκινούν από μια λευκή επιφάνεια. Οι λέξεις περιγράφουν την αρχική ιδέα, η οποία στη συνέχεια εξελίσσεται σε μια ολοκληρωμένη ιστορία. Πεποίθησή μας είναι ότι κάθε οργανισμός, πρόσωπο ή προϊόν εμπεριέχει μια ενδιαφέρουσα ιστορία την οποία αξίζει να αφηγηθεί κανείς. H εταιρεία μας εξειδικεύεται σε αυτό ακριβώς. Εστιάζει στη δημιουργική επικοινωνία, αναπτύσσοντάς την πολυεπίπεδα και στρατηγικά στοχευμένα. Με δυο λόγια: Λέμε ιστορίες που ξεχωρίζουν.

Ποιες ήταν για το γραφείο σας οι πιο καθοριστικές στιγμές και συνεργασίες φέτος και ποια είναι τα αμέσως επόμενα πλάνα σας;

Πρόκληση για το γραφείο μας είναι η διαχείριση της επικοινωνιακής ατζέντας του κάθε πελάτη ξεχωριστά. Ακόμα κι αν πρόκειται για μικρής κλίμακας επικοινωνία στα social media ενός, για παράδειγμα, φαρμακευτικού προϊόντος ή η διαχείριση ενός μεγάλου οργανισμού όπως ο ΟΑΥ. Η αποτελεσματική προβολή του ΓεΣΥ αποτελεί μια διαρκή πρόκληση για την Whiteboard, καθώς πρόκειται για ένα σύνθετο project με πολλές επικοινωνιακές παραμέτρους. Σημαντική συνεργασία είναι για εμάς και ο Σύνδεσμος Μεγάλων Αναπτύξεων, που αφορά επενδύσεις οι οποίες υπερβαίνουν τα 50 εκατομμύρια ευρώ και αποτελούν πνεύμονα ανάπτυξης της κυπριακής οικονομίας. Αντίστοιχη βαρύτητα έχει και η συνεργασία μας με τον Παγκύπριο Σύνδεσμο Επιχειρηματιών Ανάπτυξης Γης & Οικοδομών, βασικό πυλώνα ανάπτυξης του τόπου. Στον τομέα των εκδόσεων, που επίσης δραστηριοποιούμαστε, συνεχίζουμε και φέτος να δίνουμε βάρος τόσο στη δημιουργία περιοδικών όσο και πολυσέλιδων εκδόσεων, όπως το βιβλίο που ετοιμάζουμε για τον Δήμο Λεμεσού.

Η πολιτική επικοινωνία είναι ένας τομέας εξειδίκευσης για το γραφείο σας;

Από τη δημιουργία της Whiteboard, η πολιτική επικοινωνία αποτέλεσε έναν από τους τομείς δράσης μας. Έχοντας εμπειρία σε προεδρικές, βουλευτικές αλλά και δημοτικές εκλογές, η εμπλοκή μας είναι ολιστική. Ξεκινά δηλαδή από τη δημιουργία της στρατηγικής επικοινωνίας και επεκτείνεται σε όλο το φάσμα των εκλογικών δραστηριοτήτων. Είναι μια πρόκληση η πολιτική επικοινωνία καθώς, σε σχετικά σύντομο διάστημα, δοκιμάζεται «επί του εδάφους».

Τι θα λέγατε ότι αποτελεί το στίγμα της Whiteboard στον χώρο των υπηρεσιών επικοινωνίας;

Ο συνδυασμός της δημοσιογραφικής εμπειρίας με τη δημιουργικότητα και των σύγχρονων εργαλείων επικοινωνίας με την ποιοτική γραφή. Εδώ θα εστίαζα περισσότερο. Φτιάξαμε μια δυναμική ομάδα, η οποία υποστηρίζεται από ένα δίκτυο εξειδικευμένων συνεργατών, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών μας, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα ειδικά χαρακτηριστικά και τις ανάγκες τους. Είμαστε ένα boutique agency με πελατοκεντρική φιλοσοφία. Προσωπικά δεν πίστεψα ποτέ στις προπαρασκευασμένες συνταγές ή λύσεις. Το περιεχόμενο συνεχίζει να είναι ο «βασιλιάς», όσες αλλαγές κι αν έχει υποστεί το επικοινωνιακό περιβάλλον. «We tell stories» είναι το σλόγκαν μας. Και δύναμή μας η δημιουργικότητά μας, η οποία στηρίζεται σε μια πολύχρονη εμπειρία παραγωγής αυτών των «ιστοριών». Δημιουργικά concepts δηλαδή, τα οποία αντιστοιχούν σε διαφημιστικές καμπάνιες, μεμονωμένα μηνύματα, σύνθετα projects και κάθε είδους εκδόσεις (έντυπες και ψηφιακές). Κάθε καινούργια ιστορία για εμάς είναι μια πρόκληση, για την οποία κρινόμαστε εκ του αποτελέσματος.

The team

Κωνσταντίνα Γεωργίου

Senior Communication Consultant

Με 18 χρόνια εμπειρία ως δημοσιογράφος κι εξειδίκευση στη δημιουργία ψηφιακού, διαφημιστικού και τηλεοπτικού περιεχομένου, καθώς επίσης και στη διαχείριση Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, η Κωνσταντίνα είναι στην ομάδα μας, γιατί ξέρει να κάνει καλά αυτό που κάνουμε στη Whiteboard: μέσα από το περιεχόμενο, να διηγηθεί τη δική σας ιστορία, ιστορία που ξεχωρίζει.

Λεόντιος Φιλοθέου

Director

Blogger, κειμενογράφος, με παρεμβάσεις και άρθρα στον έντυπο και ηλεκτρονικό Tύπο και με πάθος για τα Mέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Διευθυντής στην εταιρεία Whiteboard από το ξεκίνημά της. Ο Λεόντιος δραστηριοποιείται από το 2012 στον χώρο της επικοινωνίας και των ΜΚΔ, κάνοντας μια μετάβαση από τη χημεία στην επικοινωνία. Γιατί και η επικοινωνία, είναι χημεία.

Σοφία Λαζαρή

Communication Consultant

Δημοσιογράφος της νέας γενιάς, η Σοφία έχει εργαστεί σε έντυπα και διαδικτυακά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, αποκτώντας σημαντική γνώση και εμπειρία στον χώρο των ΜΜΕ και των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης. H αγάπη της για τη δημιουργική επικοινωνία και το περιεχόμενο την οδήγησε στην ομάδα της Whiteboard, για να γεμίζει μαζί μας τις λευκές επιφάνειες, με λέξεις.

Φάνη Φιλοθέου

Social Media & Event Consultant

Έχοντας εργαστεί στον χώρο της διαφήμισης και αποκτώντας εμπειρία μέσα από τη διαχείριση μεγάλων εμπορικών επωνυμιών, η Φάνη, ως η social media expert της ομάδας μας, είναι το άτομο εκείνο που θα κάνει το κάθε brand να ξεχωρίζει στο διαδίκτυο. Ασχολείται με την ολοκληρωμένη διαχείριση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, τη διοργάνωση εκδηλώσεων και την εξυπηρέτηση πελατών.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Διεύθυνση: Θεμιστοκλή Δέρβη 48, 1066, Λευκωσία

Τηλέφωνο: 22460214

E-mail: info@whiteboard.cy

Ιστοσελίδα: www.whiteboard.cy

Facebook: Whiteboard Communications

Instagram: whiteboardcy

LinkedIn: Whiteboard Communications

Δειτε Επισης

Αντίο covid, καλώς ήλθες digital
Action global communications: Όταν οι καμπάνιες μιλούν
appios®/deepdive: Στρατηγική & Branding, πάνε μαζί
Avaton Communications: Ένα βήμα μπροστά
Helena Brian Marketing and Advertising: Brilliant in all senses
Marketway Publicis: Mindset is the way
Ogilvy Cyprus: Η εξέλιξη είναι online
Partners Connected Communications: The game changers
Purpose communications: The art of storytelling
RED WOLF PR & ADVERTISING: Ένα αληθινό αφήγημα