Powered by

Εκατοντάδες σαμποτάζ σε κάμερες στο Λονδίνο πριν την επέκταση φόρου για ρυπογόνα οχήματα

Η αστυνομία του Λονδίνου ανακοίνωσε την Παρασκευή πως έχει καταγράψει εκατοντάδες σαμποτάζ σε κάμερες πριν από την αμφιλεγόμενη επέκταση του φόρου για τα πιο ρυπογόνα οχήματα, η οποία προβλέπεται να ισχύσει από το τέλος του μήνα στη βρετανική πρωτεύουσα.

Ενώ όταν θεσπίσθηκε, το 2019, η ζώνη ULEZ (ultra low emission zone, ζώνη πολύ χαμηλών εκπομπών) περιοριζόταν στο κέντρο του Λονδίνου, είχε διευρυνθεί ήδη σημαντικά το 2021 και στις 29 Αυγούστου πρόκειται να επεκταθεί σε όλο το Μείζον Λονδίνο.

Η επέκταση του φόρου, σε μια περίοδο που το Ηνωμένο Βασίλειο αντιμετωπίζει την κρίση του κόστους ζωής, επικρίνεται ζωηρά από τους κατοίκους και ορισμένοι επικριτές της επιτίθενται στις κάμερες που έχουν τοποθετηθεί στις οδούς για να «διαβάζουν» τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων ώστε να επιβεβαιώνεται ότι το όχημα εξαιρείται ή έχει καταβάλει τον φόρο.

Σε ανακοίνωσή της, η Μητροπολιτική Αστυνομία διευκρίνισε πως την 1η Αυγούστου είχε καταγράψει 288 παραβάσεις που συνδέονται με τις κάμερες ULEZ, κυρίως καταστροφές καλωδίων και κλοπές καμερών.

Η αστυνομία είχε αρχίσει την έρευνά της τον Απρίλιο, αφού ο οργανισμός συγκοινωνιών Transport for London, ο οποίος είχε εγκαταστήσει τις κάμερες, είχε αναφέρει περιπτώσεις κλοπών και βανδαλισμών σε κάποιες από τις 2.750 κάμερες που έχουν εγκατασταθεί για να καλύψουν τις νέες ζώνες φορολογίας.

«Πρόκειται ξεκάθαρα για απαράδεκτες εγκληματικές πράξεις και έχουμε μια ομάδα πρακτόρων που ερευνούν και εντοπίζουν τους υπευθύνους», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Όουεν Ρίτσαρντς της Μητροπολιτικής Αστυνομίας.

Η αστυνομία έδωσε επίσης στη δημοσιότητα τη φωτογραφία ενός άνδρα τον οποίο αναζητεί για τέσσερεις παραβάσεις που διαπράχθηκαν στις 17 Ιουνίου στο βορειοδυτικό Λονδίνο.

Παρά τις επικρίσεις από τη συντηρητική κυβέρνηση και από στελέχη του δικού του κόμματος, ο δήμαρχος του Λονδίνου, Σαντίκ Καν, που ανήκει στους Εργατικούς, υποστηρίζει την επέκταση του φόρου, η οποία υποτίθεται ότι θα συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα.

Οι οδηγοί βενζινοκίνητων οχημάτων που έχουν κατασκευαστεί εν γένει πριν από το 2006 (προδιαγραφή Euro 4) και ντιζελοκίνητων οχημάτων που έχουν κατασκευαστεί εν γένει πριν από το 2015 (προδιαγραφή Euro 6) πρέπει έτσι να καταβάλλουν 12,50 στερλίνες (14,80 ευρώ) την ημέρα για να μπαίνουν στην εν λόγω ζώνη, με απειλή προστίμου 160 στερλινών.

Τα φορτηγά και τα τουριστικά λεωφορεία πρέπει να καταβάλλουν 100 στερλίνες (116 ευρώ) την ημέρα. Τα ταξί εξαιρούνται.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ

Δειτε Επισης

Ομόφωνη στήριξη Ecofin στην ένταξη της Βουλγαρίας στην ευρωζώνη από την 1η Ιανουαρίου του 2026
ΗΠΑ: Αυτές είναι οι πλουσιότερες γυναίκες celebrities–Ποια βρίσκεται στην κορυφή
Νέα επίθεση Τραμπ κατά Πάουελ-«Αργός και καταστροφικός, μας κοστίζει δισεκατομμύρια»
Ντομπρόβσκις: Πρόοδος στις διαπραγματεύσεις με τις ΗΠΑ, αλλά είμαστε έτοιμοι για αντίποινα
Ικανοποίηση Κομισιόν για την συμφωνία αύξησης αποτελεσματικότητας κεφαλαιαγορών Ε.Ε.-Σημαντικά οφέλη
Διατηρεί στο 4,25% το επιτόκιό της η Τράπεζα της Αγγλίας-Απογοητεύει νοικοκυριά και επιχειρήσεις
Στην εποχή των μηδενικών επιτοκίων εισέρχεται η Ελβετία-Ανησυχία για επιστροφή σε αρνητικά επιτόκια
Δεν γλιτώνει το πρόστιμο-μαμούθ €4 δις από την Ε.Ε. η Google… «Αναποτελεσματικά τα νομικά επιχειρήματα που προέβαλε»
Στο χείλος της ύφεσης η οικονομία της Ρωσίας-Τα υψηλά επιτόκια πνίγουν τις επενδύσεις
Λαγκάρντ: Το ευρωπαϊκό εμπόριο αντίβαρο στις παγκόσμιες αναταράξεις