Η οδός Ανεξαρτησίας που ονειρεύονται οι Λεμεσιανοί-Τι καταδεικνύει έρευνα

Στην αναμόρφωση της οδού Ανεξαρτησίας, ενός από τους πιο κεντρικούς και πολυσύχναστους δρόμους της Λεμεσού, στοχεύει η δημόσια διαβούλευση στην οποία καλεί ο Δήμος Λεμεσού.

Τα αποτελέσματα εργαστηρίων δομημένου δημοκρατικού διαλόγου (ΔΔΔ) και ερωτηματολογίου για το μέλλον της οδού Ανεξαρτησίας, καθώς και απόψεις, προβληματισμοί και εισηγήσεις των δημοτών, θα παρουσιαστούν τη Δευτέρα 3 Ιουλίου.

Αξίζει να αναφερθεί ότι στο ερωτηματολόγιο, το οποίο καταγράφει τόσο τις ανάγκες όσο και τις βασικές απόψεις κάθε ενδιαφερομένου, προκύπτουν σημαντικά ευρήματα σχετικά με τον χαρακτήρα που επιθυμούν να αποκτήσει μία βασική εμπορική αρτηρία της πόλης τόσο οι εργαζόμενοι και οι επισκέπτες όσο και οι κάτοικοι της περιοχής.

Περισσότερος χώρος για πεζούς και ποδηλάτες
Το δείγμα που απάντησε το εν λόγω ερωτηματολόγιο φαίνεται να δίνει μεγαλύτερη έμφαση στη βελτίωση της ασφάλειας και της άνεσης των πεζών και ποδηλατών, στη βελτίωση της προσβασιμότητας και την αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό των χωρικών χαρακτηριστικών της οδού.

anexartisiaserevnazitoun

Ζητούν ουσιαστικά περισσότερο χώρο για πεζούς και ποδηλάτες, παράλληλα με την αύξηση του πρασίνου, τον καθαρότερο αέρα, το υγιέστερο περιβάλλον, την περιβαλλοντική και αρχιτεκτονική ποιότητα, αισθητική αναβάθμιση χώρου), παρά ενδυνάμωση των υφιστάμενων χρήσεων (αύξηση και διευκόλυνση εμπορικών και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων) και την ενδυνάμωσή της αξίας της γης.

Επισκέπτονται την οδό με αυτοκίνητο, ζητούν να γίνει πεζόδρομος
Το προτιμητέο μέσο σήμερα για επίσκεψη στην περιοχή αποτελεί κατά συντριπτική πλειοψηφία (75,1%) το αυτοκίνητο (Ι.Χ.), ενώ δεύτερος τρόπος προσέγγισης είναι με τα πόδια (πεζοί), με ποσοστό 19,4%, την ώρα που τα ποσοστά για τα υπόλοιπα μέσα, ακόμα και για τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι ουσιαστικά αμελητέα.

anexartisiaserevnamesometaforas

Τα τρία σενάρια
Το οξύμωρο είναι, ωστόσο, ότι έξι στους δέκα ερωτηθέντες προκρίνουν τη δημιουργία πεζοδρόμου και ποδηλατοδρόμου στην Ανεξαρτησίας. Συγκεκριμένα, από τρεις εικόνες που παρουσίαζαν τον ίδιο τυπικό Μεσογειακό δρόμο, χωρίς να αναφέρεται η οδός Ανεξαρτησίας, ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να επιλέξουν την προτιμητέα εικόνα/περίπτωση.

anexartisiaserevnaPERIPTOSEIS

Η πρώτη εικόνα/περίπτωση, την οποία επέλεξε το 30,7%, σχετιζόταν με πεζόδρομο/ποδηλατόδρομο με διέλευση μέσων μαζικής μεταφοράς με μονή κατεύθυνση. Αυτό που παρατηρείται, δηλαδή, είναι ότι κοινό αίτημα των ερωτηθέντων που επέλεξαν αυτή την περίπτωση είναι η αύξηση του διαθέσιμου χώρου για πεζούς και ποδηλάτες και η προώθηση των ΜΜΜ.

anexartisiaserevnaperiptosi1

Η δεύτερη εικόνα/περίπτωση, την οποία επέλεξε το 9,2%, πρότεινε τη δημιουργία δρόμου διπλής κατεύθυνσης με διέλευση αυτοκινήτων και μέσων μαζικής μεταφοράς. Οι πιο κοινές τεκμηριώσεις για την επιλογή αυτής της εικόνας αφορούσαν την ευκολία πρόσβασης προς την περιοχή και τις υπηρεσίες με χρήση των Ι.Χ. οχημάτων, καθώς και την εμφανή έλλειψη δημόσιων υποδομών που θα υποστήριζαν άλλου είδους κυκλοφοριακή διαχείριση και πρόσβαση προς την περιοχή (έλλειψη μέσων μαζικής μεταφοράς, περιμετρικών Χ.Σ./parkride, ανεπάρκεια περιμετρικών οδών).

anexartisiaserevnaperiptosi2

Η τρίτη εικόνα/περίπτωση, η οποία επιλέχθηκε από το 60,1% και αποτελεί την πιο προτιμητέα λύση, αφορά τη δημιουργία πεζόδρομου και ποδηλατόδρομου. Σε αυτή την περίπτωση, οι τρεις πιο κοινές τεκμηριώσεις για την επιλογή της εικόνας αφορούσαν το ζήτημα της προτεραιότητας προς τον άνθρωπο κάνοντας αναφορά σε περισσότερο διαθέσιμο χώρο προς τον πεζό/ποδηλάτη, τον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα όσον αφορά τον σχεδιασμό και τη διαχείριση του χώρου, καθώς και θέματα ασφάλειας και άνεσης που παρέχονται στους πεζούς/ποδηλάτες, ηλικιωμένους, παιδιά κλπ.

anexartisiaserevnaperiptosi3

Ταυτότητα ερωτηματολογίου
Το ερωτηματολόγιο έλαβε συνολικά 1.045 απαντήσεις. Η συντριπτική πλειοψηφία του δείγματος με ποσοστό 73,3% αποτελείται από επισκέπτες της περιοχής, με τους εργαζόμενους στην Ανεξαρτησίας να ακολουθούν με 19,9%, τους κατοίκους με 12,2% και τους σπουδαστές με ποσοστό 10,1%.

Αρκετά μεγάλο μέρος του δείγματος (ποσοστό 67,9%) απασχολείται στον ιδιωτικό τομέα, ενώ ακολουθεί ή απασχόληση στον δημόσιο τομέα, με ποσοστό 25,8%.

Όσον αφορά το επίπεδο εκπαίδευσης των συμμετεχόντων, διαπιστώνεται ότι η συντριπτική πλειοψηφία του 90,7% έχει ολοκληρώσει την πανεπιστημιακή εκπαίδευση.

Το μεγαλύτερο ποσοστό του δείγματος (ποσοστό 68,8%) επισκέπτεται την Ανεξαρτησίας για εμπορικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες, ενώ ένας στους τέσσερις εργάζεται στην περιοχή.

Το 43% επισκέπτεται την οδό σπάνια (μέχρι μία φορά την εβδομάδα), το 32,2% συχνά (πάνω από μία φορά την εβδομάδα), ενώ ένας στους τέσσερις επισκέπτεται την Ανεξαρτησίας καθημερινά.

Δειτε Επισης

Ανακαλούνται 10.850 HONDA λόγω Τakata-Η ανακοίνωση του ΤΟΜ με όλα τα αυτοκίνητα με προβληματικούς αερόσακους
Το κόστος του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού μέσα από έρευνα του Συνδέσμου Καταναλωτών-Πού κινούνται οι τιμές
Ξεκινά έρευνα για τα καύσιμα η ΕΠΑ...Διαμορφώνει εικόνα διετίας και ελέγχει χονδρικές και λιανικές τιμές πώλησης
Nissan: Ράλι με άνοδο 24% για τη μετοχή στον απόηχο της είδησης για πιθανή συγχώνευση με τη Honda
H Euroblinds στην καρδιά των εξελίξεων της ενεργειακής σκίασης και αναβάθμισης κτιρίων
Νέα σύγχρονα πρατήρια καυσίμων Shell στη Λεωφόρο Αθαλάσσας στη Λευκωσία και στο Κολόσσι της Λεμεσού
Coca-Cola HBC Κύπρου: Στηρίζει με πράξεις αγάπης και φροντίδας με τη δράση «Πακέτα Αγάπης» του Κυπριακού Ερυθρού Σταυρού
Έδωσαν το... τιμόνι στον Βαφεάδη για τις ανακλήσεις οχημάτων και φόρτωσαν την ευθύνη στους εισαγωγείς
Αλέξανδρος Γαβριηλίδης: Η σημασία του packaging και η ανάγκη για ψηφιοποίηση
Κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για άνευ προηγουμένου ταλαιπωρία και καθυστερήσεις οι γενικοί διανομείς