Smart Cyprus: Η ψηφιοποίηση της χώρας και οι προοπτικές του αύριο
Δόνα Καπαρτή 13:32 - 03 Ιουλίου 2023
Η προώθηση των ψηφιακών υπηρεσιών αποτελεί βασικό συστατικό για να ευδοκιμήσει η οικονομία και η κοινωνία. Τι σημαίνει αυτό για τις επιχειρήσεις στην Κύπρο και πώς οι εταιρείες μπορούν να επωφεληθούν;
Το ερώτημα αυτό απαντήθηκε κατά τη διάρκεια συζήτησης στρογγυλής τραπέζης που φιλοξένησε το 2ο CITEA Digital Cyprus Conference 2023.
Η ανταλλαγή απόψεων πρωταγωνιστών του χώρου οδήγησε στο συμπέρασμα πως το συνεχώς εξελισσόμενο τοπίο, ο ανταγωνισμός αιχμής και οι αυξανόμενες προσδοκίες των πελατών έχουν γίνει ένας γενικός κανόνας για την προσαρμογή σε σχεδόν κάθε κλάδο.
Όπως χαρακτηριστικά είπε ο διευθυντής της Kyndryl Cyprus, Μάριος Καπίρης, οι οργανισμοί πρέπει να αναπτύξουν έναν δικό τους μοντέλο διαχείρισης, που να προσαρμόζεται στις αλλαγές της καθημερινότητας.
Τους κάλεσε να δουν τον μετασχηματισμό σαν ένα εργαλείο, το οποίο θα βοηθήσει την στρατηγική των οργανισμών να γίνουν πιο ευέλικτοι. Ο μηχανισμός απλοποίησης και η ασφάλεια είναι εξίσου κρίσιμα με την ευελιξία, πρόσθεσε ο κ. Καπίρης.
Η Κατερίνα Νεοφύτου, Sales Manager, Systems Integration της NetU Consultants Ltd είπε ότι οι πελάτες είναι πιο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία και πως τους έδωσε τη δυνατότητα να επικοινωνούν με τις εταιρείες με διάφορα μέσα.
Η βαρύτητα της πελατειακής εμπειρίας είναι μεγαλύτερη ακόμη και από το ίδιο το προϊόν ή υπηρεσία, σημείωσε, καλώντας τις εταιρείες να είναι σωστά εξοπλισμένες και να έχουν το λεγόμενο “customer 360 view”.
Ο Ηλίας Πετρίδης, Professional Services Director της Datatech IT Solutions Ltd υπέδειξε από πλευράς του ότι το κινητό δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης εφαρμογών για πρόσβαση συναδέλφων στο εταιρικό περιεχόμενο, ώστε να συνεισφέρουν στη λήψη αποφάσεων. Η πρόσβαση από το κινητό στο περιεχόμενο πρέπει να είναι ασφαλής, πρόσθεσε, μέσα από συγκεκριμένα εργαλεία.
Ο Μιχάλης Τυρίμος, Διευθύνων Σύμβουλος της Capacitor Partners, υπογράμμισε πως πλέον το σημαντικό είναι να γνωρίζει καλύτερα η εταιρεία τον κάθε πελάτη, ξεχωριστά. Τα CRM systems και η χρήση analytics είναι από τα βασικά εργαλεία που δείχνουν με ακρίβεια που βρίσκεται και τι προτιμά ο πελάτης. Νέα τάση αποτελεί η χρήση ΑΙ, μέσω των οποίων γίνονται εκτιμήσεις για τις μελλοντικές αγορές των καταναλωτών.
Ο Νικόλας Καπάταης, Alternate CTO της ECOMMBX επισήμανε ότι η κουλτούρα σε έναν οργανισμό είναι ένα μέσο που βοηθά στον ψηφιακό του μετασχηματισμό. « Η τεχνολογία αναπτύσσεται καθημερινά από συστήματα, τρόπο σκέψης, ακόμη και hardware, γεγονός που απαιτεί διαρκή εξέλιξη», σχολίασε.
Το ΑΙ είναι τάση και εφαρμόζεται σε διάφορες μορφές, υπέδειξε στη συνέχεια, υποδεικνύοντας πως μπορεί να παράξει ό,τι παράγει ένας εργαζόμενος. «Όλ’ αυτά συνδέονται με τα data», είπε, τονίζοντας έτσι τη σημασία τους.
Η Έλενα Σωτηρίου, Senior Cybersecurity Specialist της KPMG Limited μίλησε για τη σημασία των δεξιοτήτων από πλευράς των εργαζομένων. Η αντίληψη του ρίσκου είναι κρίσιμη, υπογράμμισε, για να συμπληρώσει πως η επιτυχία έρχεται με τον συνδυασμό γνώσης, σωστών εργαλείων, της διεξαγωγής καλής έρευνας και στήριξης των υπαλλήλων, ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν ζητήματα που προκύπτουν.
O Αντώνης Σκούλλος, Board Member του CITEA συντόνισε τη συζήτηση.