pr: partners - Αλλάζοντας το παιχνίδι
10:46 - 10 Ιουλίου 2023
Ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα που απασχολούν τις εταιρείες στις μέρες μας είναι με ποιο τρόπο μπορούν να καταστούν συμβατές με το ESG, επισημαίνει η PR Director της pr: partners, Σόλια Κυπριανού. Στη συνέντευξη που παραχωρεί στο IN Business εξηγεί πώς και γιατί ο τομέας της επικοινωνίας και ειδικά των δημοσίων σχέσεων αποτελεί ένα από τα πιο ισχυρά και ταυτόχρονα πολύτιμα εργαλεία που έχει στη διάθεσή του κάθε οργανισμός, προκειμένου να τροχοδρομήσει τις δράσεις του και να κάνει πράξη όσα επιθυμεί και του αναλογούν στη δέσμευση για ένα καλύτερο αύριο.
Πώς αποτιμάτε την κατάσταση αυτή τη στιγμή στο κυπριακό επιχειρείν σ’ ό,τι αφορά τις αρχές του ESG;
Είναι γεγονός ότι οι κυπριακές εταιρείες βρίσκονται μπροστά σε μεγάλες προκλήσεις. Τα δεδομένα της νέας οικονομίας, τα μεγέθη και οι δομές των επιχειρήσεων της Κύπρου δημιουργούν ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια και δυσκολίες. Και είναι εδώ που πρέπει να γίνει σαφές ότι η επικοινωνία και οι δημόσιες σχέσεις μπορούν με βεβαιότητα να αποτελέσουν καταλύτη στην προσπάθεια για επίτευξη του στόχου αυτού.
Το ερώτημα, ασφαλώς, είναι το πώς.
Απλά αξιοποιώντας στρατηγικές και την τεχνογνωσία των δημοσίων σχέσεων. Oι εταιρείες στην πορεία προς τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός προγράμματος ESG χρειάζεται να επικοινωνήσουν τις πρωτοβουλίες τους και να κεφαλαιοποιήσουν τις προσπάθειές τους ενισχύοντας τη φήμη τους, προσελκύοντας κοινωνικά συνειδητοποιημένους επενδυτές και πελάτες και διαφοροποιώντας τους εαυτούς τους στην αγορά. Χρειάζεται να επιλέξουν τις σωστές κατευθύνσεις στις θεματολογίες του E (Περιβάλλον) και του S (Κοινωνία) και στο κομμάτι του G (Εταιρική Διακυβέρνηση), μηχανισμούς και πλατφόρμες που συνάδουν με το DNA και τον χαρακτήρα τους και στις οποίες να μπορούν να ανταποκριθούν. Οι δημόσιες σχέσεις μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ προσπαθειών ESG και της αντίληψης των ενδιαφερόμενων μερών. Μπορούν να οδηγήσουν τις εταιρείες στην επιτυχημένη υιοθέτηση βιώσιμων και υπεύθυνων επιχειρηματικών πρακτικών.
Πώς μπορείτε να αλλάξετε το παιχνίδι, ώστε η απαιτητική διαδρομή να γίνει πιο βατή;
Ο όμιλος εταιρειών επικοινωνίας Partners, που συμπεριλαμβάνει τις pr: partners, Partners Communication Services και Byte Digital Agency, ως ένας από τους μεγάλους πρωταγωνιστές στην κατηγορία αυτή, έρχεται να προτείνει καινοτόμες στρατηγικές και σχέδια δράσης, μέσω των οποίων ένας οργανισμός θα καταφέρει να πραγματώσει τους στόχους του και ταυτόχρονα θα επωφεληθεί τα μέγιστα. Οι Partners μπορούν να αλλάξουν το παιχνίδι με ουσιαστική συμβολή στην προσπάθεια του κάθε οργανισμού.
Με πολύχρονη εμπειρογνωμοσύνη σε θέματα corporate communication, internal relations, crisis management, reputation management, CSR και επικοινωνίας γενικότερα μπορούν να καταστούν οι Partners κάθε επιχείρησης και οι δικοί τους συνοδοιπόροι στην πραγμάτωση αυτής της μεγάλης πρόκλησης.
Τι γίνεται με το κεφάλαιο της διαφάνειας;
«Businesses are evolving and have a chance to be transparent».
Είναι σημαντικό για τις εταιρείες να διασφαλίσουν διαφάνεια στην επικοινωνία τους και η διαφήμιση τους πρέπει να ευθυγραμμίζεται με τις πραγματικές πρακτικές ESG, καθώς τόσο ο καταναλωτής όσο και ο εμπλεκόμενος καθίστανται ολοένα και πιο προσεκτικοί σχετικά με το greenwashing και τους παραπλανητικούς ισχυρισμούς. Η αυθεντικότητα, η διαφάνεια και η γνήσια δέσμευση στις αρχές του ESG θα πρέπει να αποτελούν τον πυρήνα οποιασδήποτε επικοινωνιακής προσπάθειας με στόχο την προώθηση αυτών των πρακτικών.
Η ESG συνταγή των Partners
Υπάρχει μαγική συνταγή;
Αν η γνώση, η εμπειρία, η δημιουργικότητα και η καινοτομία στον τομέα μας, στοιχεία που μας χαρακτηρίζουν, θεωρούνται η μαγική συνταγή, θα απαντήσω καταφατικά, λέγοντας ότι εμείς την ανακαλύψαμε. Για να μιλάμε πιο σωστά όμως, είναι σημαντικό θα έλεγα να μοιραστούμε με τους αναγνώστες του IΝ Business συγκεκριμένες υπηρεσίες και βήματα, που μπορούν να λειτουργήσουν καθοριστικά στην πορεία προς την επιτυχία. Για κάθε εταιρεία, για κάθε οργανισμό ο σχεδιασμός και οι δράσεις είναι διαφορετικές και όπως αναφέραμε και προηγουμένως, πρέπει να συνάδουν με το DNA και τις δυνατότητες τους. Σε συνεργασία με τους συμβούλους που θα σχεδιάσουν τη δομή του προγράμματος ESG, οι Partners μπορούν να προσφέρουν υπηρεσίες όπως:
Strategy Development: Oι Partners μπορούν να συνεργαστούν στενά με τους ηγέτες και άλλους συμβούλους/stakeholders της εταιρείας, για να αναπτύξουν αποτελεσματική στρατηγική ESG, που ευθυγραμμίζεται με τις αξίες και τους στόχους του οργανισμού. Αυτό περιλαμβάνει την κατανόηση των τρεχουσών πρακτικών της εταιρείας, τον εντοπισμό περιοχών προς βελτίωση και την ανάπτυξη ενός οδικού χάρτη για την υλοποίηση πρωτοβουλιών ESG.
Communication Planning: Μέσα από εργαλεία επικοινωνίας και δημόσιες σχέσεις μπορούν και πρέπει να αναπτυχθούν ολοκληρωμένα σχέδια επικοινωνίας, που να περιγράφουν πώς θα αξιοποιηθούν και θα υλοποιηθούν οι πρωτοβουλίες τους σ’ ό,τι αφορά το ESG σε σχέση με το κοινό τους. Αυτό περιλαμβάνει τη δημιουργία του εταιρικού αφηγήματος, των βασικών μηνυμάτων και τον καθορισμό των κατάλληλων καναλιών και χρονοδιαγραμμάτων.
The ESG Narrative: Μία εταιρεία δημοσίων σχέσεων μπορεί να έχει ένα ουσιαστικό και πρακτικό συμβουλευτικό ρόλο και να συνεργαστεί με μια εταιρεία για την από κοινού ανάπτυξη μιας συναρπαστικής ιστορίας ESG, η οποία θα παρουσιάζει τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας, τις προσπάθειες κοινωνικής ευθύνης και τις πρακτικές διακυβέρνησης. Αυτή η αφήγηση μπορεί να μεταδοθεί μέσω δελτίων Τύπου, συνεντεύξεων στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και άλλων καναλιών δημοσίων σχέσεων, για να τονιστεί η δέσμευσή τους προς το ESG.
Media Relations:
Οι ομάδες δημοσίων σχέσεων, αναπτύσσοντας δυναμικές σχέσεις με τα ΜΜΕ για λογαριασμό του πελάτη τους, μπορούν να συνεργαστούν προληπτικά με αυτά, για να συμβάλουν στην ενδυνάμωση της εικόνας της εταιρείας και να εξασφαλίσουν θετική κάλυψη των πρωτοβουλιών ESG που αναπτύσσει. Μοιράζοντας ιστορίες επιτυχίας, οι επαγγελματίες δημοσίων σχέσεων μπορούν να προκαλέσουν ενδιαφέρον στα ΜΜΕ και να αυξήσουν την ευαισθητοποίηση για το ταξίδι προς την επίτευξη των ESG στόχων.
Stakeholder Engagement:
Οι επαγγελματίες δημοσίων σχέσεων μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση των ισχυρών σχέσεων με τα διάφορα ενδιαφερόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένων των επενδυτών, των πελατών, των εργαζομένων κ.ά.. Μέσω στοχευμένων στρατηγικών επικοινωνίας, οι δημόσιες σχέσεις μπορούν να διασφαλίσουν ότι αυτοί οι ενδιαφερόμενοι είναι ενημερωμένοι για τους στόχους, την πρόοδο και τα επιτεύγματα ESG της εταιρείας και πως αυτά τους αφορούν, χτίζοντας εμπιστοσύνη και εξασφαλίζοντας υποστήριξη.
Crisis Management:
Οι δημόσιες σχέσεις διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στη διαχείριση και τον μετριασμό της ζημιάς στη φήμη. Με την παροχή έγκαιρης και διαφανούς επικοινωνίας, την αντιμετώπιση των ανησυχιών και την επίδειξη δέσμευσης για τη διόρθωση προβλημάτων, οι δημόσιες σχέσεις μπορούν να βοηθήσουν στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης και στη διατήρηση των προσπαθειών στο να καταστεί μια επιχείρηση συμβατή με τo ESG.
Reputation Management:
Οι ομάδες δημοσίων σχέσεων σε αυτή τη διαδρομή θα πρέπει να χτίσουν τη φήμη της εταιρείας σε θέματα ESG. Μπορούν να χτίσουν και να ενισχύσουν την εταιρική εικόνα, την εικόνα της διευθυντικής ομάδας ενός οργανισμού, με τρόπο που αυτό να συνάδει και να συμβάλλει με την ατζέντα ESG της εταιρείας. Μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση τυχόν αρνητικών αντιλήψεων, να απαντήσουν σε ερωτήματα και να διαχειριστούν πιθανές κρίσεις που σχετίζονται με ζητήματα ESG, διασφαλίζοντας ότι οι προσπάθειες της εταιρείας παρουσιάζονται με ακρίβεια, μετριάζοντας κάθε κίνδυνο φήμης.
Επικοινωνία Δέσμευσης:
Οι δημόσιες σχέσεις μπορούν να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά τις περιβαλλοντικές, κοινωνικές και διοικητικές δεσμεύσεις μιας εταιρείας σε ένα ευρύτερο κοινό. Παρουσιάζοντας συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, όπως η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, τα προγράμματα ευημερίας των εργαζόμενων ή η ποικιλομορφία των διοικητικών συμβουλίων, οι εταιρείες μπορούν να ευαισθητοποιήσουν και να προωθήσουν τις προσπάθειές τους για συμμόρφωση με τα κριτήρια ESG.
Εκπαίδευση καταναλωτών:
Οι διαφημιστικές εκστρατείες μπορούν να εκπαιδεύσουν τους καταναλωτές σχετικά με τη σημαντικότητα των στόχων ESG και πώς αυτοί μπορούν να έχουν θετικό αντίκτυπο μέσω των αγοραστικών τους επιλογών. Επισημαίνοντας βιώσιμα χαρακτηριστικά προϊόντων και πρακτικές δίκαιου εμπορίου αλλά κι επιδιώκοντας τη δέσμευση της κοινότητας, οι εταιρείες μπορούν να ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να κάνουν ESG- friendly επιλογές.
O ρόλος της διαφήμισης:
Η διαφήμιση μπορεί να καταστεί το μέσο που θα συμβάλει στην αύξηση της διαφάνειας των ESG εκθέσεων (transparent reporting). Οι εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις διαφημίσεις τους για να παρέχουν δεδομένα, μετρήσεις και να προβαίνουν σε ενημερώσεις σχετικά με τους στόχους τους στον τομέα ESG, αποδεικνύοντας τη δέσμευσή τους για υπευθυνότητα και διαφάνεια.
Ακόμη, η σωστή διαφήμιση και επικοινωνία μπορούν να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης και να συμβάλουν στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς, προωθώντας λογικές κατανάλωσης και ενθαρρύνοντας περιβαλλοντικές πρακτικές, όπως η ανακύκλωση και η μείωση των απορριμμάτων. Αξιοποιώντας τη διαφήμιση για την προώθηση βιώσιμων τρόπων ζωής και θετικών κοινωνικών δράσεων, οι εταιρείες μπορούν να συμβάλουν ευρύτερα στην επίτευξη ESG στόχων.
Οι διαφημιστικές καμπάνιες μπορούν επίσης να αναδείξουν συνεργασίες με οργανισμούς που εστιάζουν σε περιβαλλοντικούς ή κοινωνικούς στόχους. Προβάλλοντας αυτές τις συμμαχίες, οι εταιρείες μπορούν να αναδείξουν τη δέσμευση τους στην αντιμετώπιση ζητημάτων ESG και να ενισχύσουν την αξιοπιστία τους στα μάτια των καταναλωτών.
Διεύθυνση:
Κωστάκη Παντελίδη 6, 1010, Λευκωσία
Τηλέφωνο: 22208400
Fax: 22208333
Email: partners@partners.cy
Ιστοσελίδα:
https://partners.cy &
http://prpartners.com.cy/
Social Media:
https://www.facebook.com/partnerscy
https://www.instagram.com/partnerscy/
https://www.linkedin.com/company/partnerscy/
https://www.youtube.com/@partnerscy