Η εμπειρία του πελάτη ως άξονας επιτυχίας των κυπριακών επιχειρήσεων

Η εμπειρία του πελάτη είναι βασικός παράγοντας για τον καθορισμό της ικανοποίησης και της αφοσίωσης του στην εταιρεία που τινός εξυπηρετεί. Οι κυπριακές επιχειρήσεις που ως επί το πλείστων αφορούν βιομηχανίες υπηρεσιών, οφείλουν να δίνουν υψηλή προτεραιότητα στην εμπειρία του πελάτη. Βασικοί κλάδοι της Κυπριακής οικονομίας είναι ο Τουρισμός, οι Κατασκευές, τα Logistics, οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες κτλ οι οποίοι αποτελούν και την ραχοκοκαλιά του Κυπριακού ΑΕΠ.

Η Κύπρος έχει κάνει άλματα στην εξέλιξη τεχνογνωσίας σε αυτούς τους κλάδους όμως η ανάπτυξη βασίζεται στην δυνατότητα των να γίνονται όλο και καλύτερες για να ανταγωνιστούμε μεταξύ τους αλλά και με άλλες στη νοτιοανατολική μεσόγειο. Οι εταιρείες θα πρέπει να προσπαθούν να κάνουν τις εμπειρίας των πελατών τους όσο το δυνατόν πιο ομαλές και ευχάριστες, καθώς αυτό μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία μιας ισχυρής και διαρκούς σχέσης με αυτούς. Είναι γνωστό ότι η ικανοποίηση που αποκομίζουν οι πελάτες από την σχέση τους με τους προμηθευτές τους καθορίζει και την διάρκεια τη σχέσης.

Προκειμένου να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών, οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν διάφορες στρατηγικές και βέλτιστες πρακτικές. Πρώτα και κύρια, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση πελατών, συμπεριλαμβανομένης της προσφοράς βοήθειας και υποστήριξης τόσο αυτοπροσώπως όσο και διαδικτυακά. Οι εταιρείες θα πρέπει να επικεντρωθούν στην παροχή έγκαιρων και ακριβών απαντήσεων στα ερωτήματα των πελατών, καθώς και στην παροχή συμβουλών και εξατομικευμένων λύσεων.

Επιπλέον, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να παρέχουν ένα ευρύ φάσμα μεθόδων επικοινωνίας, όπως τηλεφωνική υποστήριξη, email και μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Για να βελτιώσουν περαιτέρω την εμπειρία των πελατών, οι εταιρείες μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία για την παροχή αυτοματοποιημένης εξυπηρέτησης πελατών και την προσαρμογή των υπηρεσιών στον μεμονωμένο πελάτη. Επιπλέον, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να στοχεύουν στην παροχή σταθερά υψηλού επιπέδου ποιότητας σε όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, καθώς και να αναζητούν ενεργά σχόλια και κριτικές από τους πελάτες για να διασφαλίσουν ότι ικανοποιούν τις ανάγκες των πελατών.

Κατανοώντας τι θέλουν οι πελάτες, οι επιχειρήσεις μπορούν να κάνουν βελτιώσεις στις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους για να καλύψουν αυτές τις ανάγκες. Επιπλέον, οι επιχειρήσεις θα πρέπει επίσης να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν μια κουλτούρα πελατο-κεντρικότητας εντός του οργανισμού, μέσω της αλληλεπίδρασης με πελάτες τόσο στο διαδίκτυο όσο και εκτός σύνδεσης. Αυτά τα μέτρα διασφαλίζουν ότι οι πελάτες αισθάνονται εκτίμηση και σεβασμό, γεγονός που οδηγεί σε καλύτερη εμπειρία πελάτη και υψηλότερα επίπεδα ικανοποίησης πελατών.

Αυτές οι πρακτικές αφορούν δεξιότητες και γνώσεις που αφορούν στελέχη επιχειρήσεων με εξειδίκευση στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και το Ψηφιακό Μάρκετινγκ. Η απόκτηση των γνώσεων και δεξιοτήτων αυτών προϋποθέτει σπουδή σε πρόγραμμα που βασίζεται σε φοιτητοκεντρική εκπαίδευση, που εστιάζει στην καινοτομία και καλή αντίληψη δεδομένων που προκύπτουν από το Κυπριακό και διεθνές επιχειρησιακό περιβάλλον.

Αυτές οι γνώσεις και δεξιότητες προσφέρονται στους φοιτητές των προγραμμάτων Διοίκηση Επιχειρήσεων και Ψηφιακού Μάρκετινγκ, του Τμήματος Οικονομικών και Διοίκησης του Πανεπιστημίου Νεάπολις Πάφος το οποίο αποτελεί και πυρήνα δημιουργίας και διάχυσης γνώσης σε ολόκληρη την Κύπρο.

*Δρ Σοφία Δάσκου,Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και Πελατών, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφος.

Δειτε Επισης

Η αποσύνδεση των τιμών των ΑΠΕ από τις συμβατικές μονάδες στην επικείμενη ανταγωνιστική αγορά ηλεκτρισμού
Πώς υπολογίζεται ο ΦΠΑ στην αγορά ακινήτων στην Κύπρο
Θεμέλια για μια δυναμική και αμοιβαία επωφελή συνεργασία...Μια νέα εποχή στις σχέσεις Ινδίας-Κύπρου
Γυναίκες στη Μηχανική: Παρούσες
Παράνομη κτηματομεσιτεία και σφετερισμός ελληνοκυπριακών περιουσιών στα κατεχόμενα
Χαλλούμι ΠΟΠ: Πώς η κατοχύρωση, του προσέδωσε προστιθέμενη αξία
Make love… not war! Επικοινωνία εν καιρώ πολέμου και ηθική ευθύνη
Δώδεκα χρόνια στρατηγικής προόδου για το οικοσύστημα επενδυτικών ταμείων της Κύπρου
Παγκόσμια κρουστικά κύματα: Η απειλή του Ιράν να κλείσει τα στενά του Ορμούζ και οι διεθνείς επιπτώσεις
4 διαπιστώσεις από την εκπαίδευση 2 εκατομμυρίων ανθρώπων στην AI: Η δέσμευση της Amazon που έγινε πράξη