powered by

Το νέο τοπίο και πώς βλέπουν το μέλλον των media στην Κύπρο οι ηγέτες του χώρου

Για το μέλλον των Μέσων Ενημέρωσης στην Κύπρο, μίλησαν οι επικεφαλής των μεγαλύτερων ομίλων της χώρας, στο 20ο Marketing, Advertising and Communication Conference, όπου μαζί με άτομα από το χώρο της διαφήμισης έδωσαν το δικό τους στίγμα για το μέλλον των παραδοσιακών μέσων.

Ο Γιώργος Μιχαήλ, CEO, IMH καλωσόρισε τους συμμετέχοντες και ανοίγοντας τη σειρά τοποθετήσεων έθεσε το ερώτημα προς τους πανελίστες για το ποιο είναι το μέλλον των media στην Κύπρο προς συζήτηση. «Τα media στην Κύπρο θεωρώ κάνουν εξαιρετικές προσπάθειες και επενδύσεις, να εκμοντερνιστούν και σε νέες τεχνολογίες. Φεύγει ο όρος ‘παραδοσιακά’ και γίνονται απλά media».

Η Μυρτώ Μαρκίδου, CEO / Publisher, PHILELEFTHEROS MEDIA GROUP, στην πρώτη της τοποθέτηση ανέφερε ότι και τα παραδοσιακά μέσα μπορούν να παίξουν ένα πολύ σημαντικό ρόλο στον τομέα της διαφήμιση της Κύπρου.

Στις δικές της διαπιστώσεις τόνισε ότι υπάρχει αρκετός δρόμος ακόμα για να προσαρμόσουμε τις καταναλωτικές συνήθειες, την ενημέρωση και τη διαφήμιση. «Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι δεν είναι οι 18-24 χρόνοι που είναι οι αγοραστές μας. Δεν μπορούμε να επιμένουμε ότι αυτή η κατηγορία είναι και η μοναδική», σχολίασε.

Η κ. Μαρκίδου, είπε ότι «οι ιστοσελίδες, είναι προεκτάσεις του παραδοσιακού έντυπου τύπου και μεταμορφώθηκαν στην ψηφιακή εποχή, και είναι μετρήσιμες».

Ο Χρύσανθος Τσουρούλης, CEO, Sigma TV / DIAS Media Group, μίλησε για τις δικές του ανησυχίες στο χώρο των media στην Κύπρο λέγοντας ότι «εμείς κατ’ επιλογή δεν είμαστε έτοιμοι να αποχαιρετίσουμε τα παραδοσιακά μέσα. Την ώρα που επενδύουμε στα νέα μέσα, επενδύουμε και στα παραδοσιακά».

Σχολίασε ότι όλα στη ζωή είναι εμπειρίες και ότι η τηλεόραση είναι μία εμπειρία. «Εγώ πιστεύω πάρα πολύ στη συμβατική τηλεόραση. Ακόμα και την ώρα που οι νεαροί, ενημερώνονται από το Facebook, καταναλώνουν κάτι που παράχθηκε στην τηλεόραση», είπε.

Ο ίδιος τάχθηκε υπέρ των συνεργειών μεταξύ των μέσων και των διαφημιστικών γραφείων. «Όλα τα μέσα ξεπέρασαν τις ασθένειες των ονομάτων και του ‘εγώ’. Είναι επιχειρήσεις που έχουν έσοδα και έξοδα. Αυτό επιβάλλει να λαμβάνουμε σωστές αποφάσεις» υπογράμμισε.

Ο Στέλιος Μαλέκος, Managing Director, Antenna Ltd, από πλευράς του αναφέρθηκε στην έλευση του διαδικτύου και πώς παλαιότερα θα επισκίαζε την παραδοσιακή τηλεόραση. «Είμαστε εδώ και συζητούμε το μέλλον της τηλεόρασης άρα δεν έχει φύγει» τόνισε.

Είπε ακόμη ότι οι νέοι παρακολουθούν την τηλεόραση, από διάφορες συσκευές και άρα «η τηλεόραση στο τέλος της ημέρας είναι μέσο παραγωγής περιεχομένου». Στο τελευταίο του σχόλιο είπε ότι «έχουμε πάψει να είμαστε creators και είμαστε data scientists».

Ο Theo Middleton, Executive Chairman, Digital Tree Group έδωσε τη δική του οπτική και ανέφερε ότι υπάρχει μία οριζόντια αλληλεπίδραση, η οποία γίνεται περισσότερο στο εξωτερικό αλλά και στην Κύπρο.

«Για εμένα υπάρχουν τρία είδη περιεχομένου-ηχητικό, οπτικό και γραπτό. Και πρέπει να παράγουμε από όλα», είπε, και πρόσθεσε ότι δεν υπάρχουν παραδοσιακά και νέα ΜΜΕ. «Όλοι κατευθυνόμαστε στο σημείο που ενώνονται όλα», τόνισε.

Στο ερώτημα για το πώς εξελίσσεται η σχέση των ΜΜΕ με τα διαφημιστικά γραφεία είπε ότι «αυτή η σχέση από transactional γίνεται πιο συνεταιρική και εξελίσσονται πιο έξυπνα προϊόντα. Αυτό θα συνεχιστεί να εξελίσσεται». Σε καταληκτικό του σχόλιο, αναφέρθηκε στο θέμα των μετρήσεων και τόνισε ότι στο μέλλον θα γίνουν αρκετές συγχωνεύσεις τόσο από πλευράς των media όσο και από πλευράς των διαφημιστικών.

Ο Πέτρος Πέτρου, CEO, Alpha Cyprus, είπε ότι η τεχνολογία έφερε τεράστια εξέλιξη, αλλά «η βάση παραγωγής περιεχομένου, παραμένει η ίδια. Υπάρχουν τα εργαλεία στα χέρια και το μεγάλο στοίχημα είναι πως τα χρησιμοποιείς. Δεν θέλω να το βλέπω σαν πρόβλημα ότι τα παραδοσιακά μέσα φτάνουν στο τέλος τους. Πρέπει να προσαρμοστούμε». Καταλήγοντας είπε ότι έχουν όλοι την υποχρέωση να συνεργαστούν περισσότερο.

«Θεωρώ ότι δεν πρέπει να υποτιμούμε τη δουλειά που γίνεται στα κυπριακά μέσα και τις διαφημιστικές. Δεν θα αργήσουμε να δούμε κυπριακή δουλειά στο Netflix. Πρέπει να δουλέψουμε σωστά για να έχει μέλλον αυτή η αγορά».

Οι πανελίστες δέχτηκαν ερωτήσεις και σχόλια από άτομα του χώρου του μάρκετινγκ που πήραν μέρος στη συζήτηση.

Τοποθετήσεις έκαναν οι:

  • Αναστασία Γρούτα Head of Media Development, Gnomi Group,
  • Ροδούλα Ηροδότου Media Director, Partners Connected Communications,
  • Ειρήνη Καλογήρου-Καραολή VP and Executive Media Director, DELEMA McCANN CYPRUS,
  • Αλεξάνδρα Κυπραίου Media Director, Telia & Pavla BBDO,
  • Κυριακή Λουκά Managing Director, Ogilvy cy και
  • Νάντια Παλλίδου Media Director, ORB Communications.

Δειτε Επισης

Προγράμματα €293 εκ. για ανάπτυξη καινοτομίας από Έφορο Ελέγχου Κρατικών Ενισχύσεων
Η PIN-UP Global υποστήριξε το Leadership & HR Management Conference
Mindset Talks 7: Ένα διήμερο συνέδριο προσωπικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης και δικτύωσης στην Πάφο
Η εξέλιξη της S. Kaniklides (Cyprus) Limited από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα
Podcast series: Ο ρόλος των τμημάτων HR στην πρόληψη προβληματικών συμπεριφορών στους εργαζομένους (video)
Podcast series: Η ενασχόληση με το στοίχημα και τα τυχερά παιχνίδια αποτελεί ζήτημα δημόσιας υγείας (video)
Podcast series: EAΣ και ΣΠΑΒΟ ενώνουν δυνάμεις για πρόληψη προβληματικών συμπεριφορών (video)
Podcast series ΕΑΣ: Ασφάλεια, ο αληθινός ήρωας σε κάθε παιχνίδι (video)
ΚΕΒΕ: Αδικαιολόγητη και ετσιθελική η απεργία των γιατρών στα δημόσια νοσηλευτήρια
Ανανέωσαν τη συνεργασία τους CMMI και Alexander College