Σε χαμηλό τριών ετών ο Δείκτης Οικονομικής Αβεβαιότητας τον Ιούνιο
InBusinessNews 17:12 - 26 Ιουνίου 2023
Στο χαμηλότερο σημείο των τελευταίων τριών χρόνων έφτασε ο ο Δείκτης Οικονομικής Αβεβαιότητας τον Ιούνιο, υποχωρώντας για δεύτερο συνχόμενο μήνα. Η αβεβαιότητα μειώθηκε ανάμεσα στα νοικοκυριά, καθώς και ανάμεσα σε επιχειρήσεις σε όλους τους τομείς, εκτός του λιανικού εμπορίου.
Σύμφωνα με δελτίο του Κέντρου Οικονομικών Ερευνών του Πανεπιστημίου Κύπρου, τον Ιούνιο 2023, το οικονομικό κλίμα στην Κύπρο εμφάνισε σημαντική βελτίωση, καθώς ο Δείκτης Οικονομικής Συγκυρίας (ΔΟΣ) αυξήθηκε κατά 4,3 μονάδες σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα. Αυτή η άνοδος οφείλεται στην ισχυροποίηση του επιχειρηματικού κλίματος στον τομέα των υπηρεσιών και την ενδυνάμωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης. Το επιχειρηματικό κλίμα στους υπόλοιπους τομείς δεν κατέγραψε ουσιαστικές μεταβολές συγκριτικά με τον Μάιο.
Στον τομέα των υπηρεσιών, παρατηρήθηκε σημαντική βελτίωση στις αξιολογήσεις των επιχειρήσεων για την οικονομική τους κατάσταση και τον κύκλο εργασιών. Οι επιχειρήσεις στον τομέα αυτό έδειξαν θετικότερες εκτιμήσεις για την παρούσα κατάστασή τους και τις προσδοκίες τους για τον επόμενο τρίμηνο.
Στον τομέα του λιανικού εμπορίου και της μεταποίησης, παρατηρήθηκε μια ελαφρά βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος. Οι επιχειρήσεις στο λιανικό εμπόριο είδαν μια αναθεώρηση προς τα πάνω στις προσδοκίες τους για τις πωλήσεις, ενώ οι επιχειρήσεις στη μεταποίηση αναθεώρησαν θετικά τις προβλέψεις τους για την παραγωγή. Αντίθετα, ο κατασκευαστικός τομέας σημείωσε μια μικρή υποχώρηση στο επιχειρηματικό κλίμα. Οι επιχειρήσεις σε αυτόν τον τομέα αξιολόγησαν αρνητικότερα τα επίπεδα των υπό εξέλιξη έργων και μείωσαν τις εκτιμήσεις τους για τον αριθμό των εργαζομένων τους.
Τον Ιούνιο, το καταναλωτικό κλίμα σημείωσε άνοδο, με όλες τις συνιστώσες του να έχουν βελτιωθεί. Οι καταναλωτές αξιολόγησαν πιο ευνοϊκά την πρόσφατη οικονομική τους κατάσταση και εμφανίστηκαν λιγότερο απαισιόδοξοι ως προς τη μελλοντική οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών τους και της χώρας γενικότερα. Επιπρόσθετα, οι καταναλωτές παρουσιάστηκαν λιγότερο συγκρατημένοι ως προς το ενδεχόμενο πραγματοποίησης δαπανών για μεγάλες αγορές κατά τους επόμενους μήνες.