Π. Παντζαρής: Ραγδαία άνοδος στις τηλεπικοινωνιακές απάτες

Την ανησυχητική διάσταση που έχει πάρει η τηλεπικοινωνιακή απάτη και την ανάγκη αντιμετώπισής της, υπέδειξε μέσα από στοιχεία ο Πέτρος Παντζαρής, Προϊστάμενος Διαχείρισης Τηλεπικοινωνιακής Απάτης, Ασφάλεια & Λειτουργία Δικτύων & Υπηρεσιών της Cyta.

Σε μια πολύτιμη για τις ΜμΕ παρουσίαση, ο κ. Παντζαρής μίλησε για της βασικές μορφές Τηλεπικοινωνιακής Απάτης κάνοντας, στη συνέχεια, εκτενή αναφορά στις διαδικασίες και συστήματα αντιμετώπισης που χρησιμοποιούνται από τη CYTA για διαχείρισή τους καθώς και τα αποτελέσματα της δραστηριότητας κατά τον τελευταίο χρόνο.

Αφού επεξήγησε ότι η Τηλεπικοινωνιακή Απάτη είναι η παράνομη ή μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση σε Τηλεπικοινωνιακά δίκτυα, υπηρεσίες και δεδομένα, πρόσθεσε ότι «το διεθνές έγκλημα συνεχώς εξελίσσεται και προσαρμόζεται στα εκάστοτε δεδομένα της νέας τεχνολογίας και υπηρεσιών». «Το τρίγωνο της απάτης είναι το κίνητρο, η ευκαιρία και η δυνατότητα», είπε ο ειδικός.

Μιλώντας κατά τη διάρκεια του Cyta Business Roadshow « CYBER SECURITY: Μειώνοντας το Ψηφιακό Ρίσκο με Απλές Λύσεις », ο κ.Παντζαρής επεξήγησε, ακολούθως, τις μορφές τηλεπικοινωνιακής απάτης που αντιμετωπίζουν στη CYTA. Πρόκειται για τις κλήσεις υψηλής χρέωσης, την κοινωνική μηχανική, τις αναπάντητες κλήσεις και άλλες μορφές απάτης.

«Ο απατεώνας εξασφαλίζει παράτυπα συνδέσεις συμβολαίου ή αποκτά πρόσβαση σε υπηρεσίες άλλων πελατών (π.χ. κλοπή κινητών, IPBX hacking) κτλ. Ακολουθούν κλήσεις σε αριθμούς υψηλής χρέωσης», εξήγησε.

Στην περίπτωση της τηλεφωνικής απάτης, οι απατεώνες μέσω τηλεφωνικών κλήσεων και χρησιμοποιώντας μεθόδους κοινωνικής μηχανικής, εξαπατούν πελάτες, κυρίως για οικονομικό όφελος, πρόσθεσε.

Η ζημιά για όσους δεν προστατεύονται είναι μεγάλη: «Η Τηλεπικοινωνιακή απάτη υπολογίζεται ότι χωρίς άμεσα μέτρα καταστολής, θα δημιουργούσε στη Cyta και πελάτες μας, ζημιές της τάξης των εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο», προειδοποίησε.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός, ότι η Τηλεπικοινωνιακή Απάτη έχει συνεχώς αυξητική τάση και εξελίσσεται σε ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα για τη τηλεπικοινωνιακή βιομηχανία, καθώς, συνολικά, το 2022 αντιμετωπίστηκαν 420 πραγματικές υποθέσεις καταδολίευσης (fraud cases) που αφορούσαν σε 1731 διαφορετικές υπηρεσίες/συνδέσεις.

Σε ό,τι αφορά τα μέτρα αντιμετώπισης των πιο πάνω περιστατικών, ο κ. Παντζαρής είπε πως η Cyta έχει προμηθευτεί τα πλέον εξελιγμένα και εξειδικευμένα συστήματα εντοπισμού και διαχείρισης Τηλεπικοινωνιακής Απάτης με βασικότερο το σύστημα Fraud Management System (FMS).

«Όταν εντοπίζονται περιστατικά, παράγονται αυτόματα συναγερμοί (alarms) και άμεσα ειδοποιούνται τα αρμόδια στελέχη μας για χειρισμό. Παρέχεται επίσης η δυνατότητα ανάλυσης της απάτης για λήψη αποφάσεων και εφαρμογή κατασταλτικών μέτρων», συμπλήρωσε.

«Η χρήση εξειδικευμένων συστημάτων εντοπισμού απάτης είναι απαραίτητη για άμεσο και αποτελεσματικό χειρισμό των περιστατικών που αναπόφευκτα θα συμβούν. Τα περιστατικά δεν έχουν ωράρια και για να διασφαλιστεί η άμεση καταστολή τους, οι διαδικασίες εντοπισμού και καταστολής εφαρμόζονται σε 24ωρη βάση», είπε.

Δειτε Επισης

Τράπεζα Κύπρου: Ξεκινά το πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών-Όλες οι πληροφορίες
AstroBank: Προς πώληση αγροτικά τεμάχια
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls
Με κόστος 1,2 εκατ. «ανασχηματίζει» με ηλεκτρικά τον στόλο οχημάτων του Υπουργικού η Κυβέρνηση
Το αναθεωρημένο νομοσχέδιο για το FDI screening και η δυστοκία της Κύπρου για συμμόρφωση
«Go Live» για την παράλληλη διαπραγμάτευση κυπριακών ομολόγων ΕΜΤΝ
Προσέλκυση νέων επενδυτών...«Κεφάλαιο κίνησης σε επιχειρήσεις, θα ενσωματωθούν και συγκεκριμένα κίνητρα»
Ικανοποίηση Κεραυνού για Fiscal Monitor του ΔΝΤ-«Επαναβεβαιώνεται η πολύ καλή πορεία της οικονομίας μας»
16α ΙΝ Business Awards: Ανακοινώνονται την ερχόμενη εβδομάδα οι βραβευθέντες
Εκδήλωση CITEA... Στο επίκεντρο η ανάδειξη των μελών του Συνδέσμου