Φωνές για το e-kalathi, έντονη ανησυχία και διαφωνία προμηθευτών FMCG

Έντονη ανησυχία εκφράζουν οι προμηθευτές προϊόντων ευρείας κατανάλωσης σε σχέση με την ενδεχόμενη εφαρμογή του νόμου για το ηλεκτρονικό καλάθι (e-kalathi), με τον Σύνδεσμο Προμηθευτών Προϊόντων Ευρείας Κατανάλωσης (ΣΠΠΕΚ) να καλεί όλους αρμόδιους εμπλεκόμενους φορείς όπως αναστείλουν τις ενέργειες προώθησης του νομοσχεδίου.

Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωσή του Σύνδεσμος τονίζει πως διαφώνησε εξ αρχής με την υιοθέτηση του νομοσχεδίου και απέστειλε εμπεριστατωμένη μελέτη στο Υπουργείο κατά τη διάρκεια τη Δημόσιας Διαβούλευσης, η οποία δυστυχώς-όπως σημειώνει- δεν λήφθηκε υπόψη.

Επί της ουσίας, ο ΣΠΠΕΚ θεωρεί ότι, μέσω της εφαρμογής του νομοσχεδίου, θα δημιουργηθούν ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού, είτε μεταξύ διαφορετικών κωδικών προϊόντων της ίδιας κατηγορίας που διατίθενται από τον ίδιο προμηθευτή είτε μεταξύ διαφορετικών κωδικών προϊόντων της ίδιας κατηγορίας που διατίθενται από ανταγωνιστικούς προμηθευτές.

Επίσης, η καταχώριση δεδομένων τιμών για προϊόντα υψηλής κατανάλωσης και σημασίας, θα οδηγήσει στην περαιτέρω άσκηση πίεσης από τις υπεραγορές προς τους προμηθευτές.

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Προμηθευτών Προϊόντων Ευρείας Κατανάλωσης, η αύξηση του ανταγωνισμού μεταξύ μεγάλων αλυσίδων υπεραγορών λόγω της υποχρέωσης καταχώρισης δεδομένων τιμών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, θα περιορίσει τα κίνητρα των προμηθευτών να αναλάβουν ή/και να συνεχίσουν τις προωθητικές ενέργειες σε υπεραγορές με μικρό κύκλο εργασιών που δεν έχουν υποχρέωση καταχώρισης δεδομένων τιμών.

Κατά συνέπεια, όπως επισημαίνει, από τη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας θα επηρεαστούν δυσμενώς οι μικρές υπεραγορές, οι οποίες ασκούν σημαντικές ανταγωνιστικές πιέσεις και συμβάλλουν στην διαμόρφωση γενικότερα χαμηλότερων τιμών στην αγορά.

«Για όλους τους πιο πάνω λόγους», καταλήγει στην ανακοίνωσή του Σύνδεσμος, «ο ΣΠΠΕΚ υποστηρίζει ότι οι αρμόδιοι εμπλεκόμενοι φορείς θα πρέπει να αναστείλουν τις ενέργειες προώθησης του νομοσχεδίου».

Γ. Παπανσστασίου: Δεν θα εγκαταλειφθεί

Πάντως από την άλλη, ο υπουργός Εμπορίου Γιώργος Παπαναστασίου, ερωτηθείς σήμερα για την τύχη του e-kalathi, ξεκαθάρισε πως δεν θα εγκαταλειφθεί, καθώς είναι ένα εργαλείο που πρέπει να δοθεί στον καταναλωτή για να μπορεί να επιλέγει τις αγορές των καταναλωτικών του αγαθών.

«Εμείς είμαστε έτοιμοι να ακούσουμε οποιεσδήποτε εισηγήσεις υπάρχουν, παρότι θα έπρεπε να είχαν ήδη λεχθεί στη δημόσια διαβούλευση. Δεν με ενδιαφέρουν οι πολιτικές συζητήσεις, με ενδιαφέρει το αποτέλεσμα, και το αποτέλεσμα και η έγνοια μας είναι ο καταναλωτής», υπογράμμισε.

Δειτε Επισης

Όμιλος CTC: Η αναδιάρθρωση, η πώληση περιουσιακών στοιχείων διαχρονικά και το focus σε κερδοφόρες δραστηριότητες
Οι κολοσσοί του ελληνικού λιανεμπορίου που επενδύουν στα πολυκαταστήματα ERA-Η νέα εποχή μετά την εξαγορά
Μεγάλη πτώση στις εγγραφές οχημάτων το τετράμηνο-«Βουτιά» 20,2% στα σαλούν τον Απρίλιο
Πώλησε και τα πολυκαταστήματα ERA η Ermes-Στην Gencom που αναλαμβάνει όλες τις υποχρεώσεις έναντι του τυπικού ποσού του €1,00
15 χρόνια Lidl Κύπρου με 15 επιχειρηματικά ορόσημα που καθόρισαν την πορεία της
Κραυγή αγωνίας από τους εισαγωγείς για τα ηλεκτρικά οχήματα-«Επιδεινώνεται η οικονομική μας θέση»
22ο Cyprus Grocery Retail Conference: Οι νέες τάσεις και η τεχνητή νοημοσύνη-Τι δήλωσαν χορηγοί και ομιλητές (vid)
Toyota: Καμπανάκι για τα κέρδη, αυξάνονται οι πιέσεις λόγω δασμών Τραμπ
Kiabi: Σε διαδικασία προσλήψεων για το κατάστημα στο Mall of Cyprus-Πότε αναμένεται το grand opening
Jumbo: Αυξημένες κατά 6% οι πωλήσεις των καταστημάτων στην Κύπρο το πρώτο τετράμηνο