Φωνές για το e-kalathi, έντονη ανησυχία και διαφωνία προμηθευτών FMCG

Έντονη ανησυχία εκφράζουν οι προμηθευτές προϊόντων ευρείας κατανάλωσης σε σχέση με την ενδεχόμενη εφαρμογή του νόμου για το ηλεκτρονικό καλάθι (e-kalathi), με τον Σύνδεσμο Προμηθευτών Προϊόντων Ευρείας Κατανάλωσης (ΣΠΠΕΚ) να καλεί όλους αρμόδιους εμπλεκόμενους φορείς όπως αναστείλουν τις ενέργειες προώθησης του νομοσχεδίου.

Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωσή του Σύνδεσμος τονίζει πως διαφώνησε εξ αρχής με την υιοθέτηση του νομοσχεδίου και απέστειλε εμπεριστατωμένη μελέτη στο Υπουργείο κατά τη διάρκεια τη Δημόσιας Διαβούλευσης, η οποία δυστυχώς-όπως σημειώνει- δεν λήφθηκε υπόψη.

Επί της ουσίας, ο ΣΠΠΕΚ θεωρεί ότι, μέσω της εφαρμογής του νομοσχεδίου, θα δημιουργηθούν ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού, είτε μεταξύ διαφορετικών κωδικών προϊόντων της ίδιας κατηγορίας που διατίθενται από τον ίδιο προμηθευτή είτε μεταξύ διαφορετικών κωδικών προϊόντων της ίδιας κατηγορίας που διατίθενται από ανταγωνιστικούς προμηθευτές.

Επίσης, η καταχώριση δεδομένων τιμών για προϊόντα υψηλής κατανάλωσης και σημασίας, θα οδηγήσει στην περαιτέρω άσκηση πίεσης από τις υπεραγορές προς τους προμηθευτές.

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Προμηθευτών Προϊόντων Ευρείας Κατανάλωσης, η αύξηση του ανταγωνισμού μεταξύ μεγάλων αλυσίδων υπεραγορών λόγω της υποχρέωσης καταχώρισης δεδομένων τιμών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, θα περιορίσει τα κίνητρα των προμηθευτών να αναλάβουν ή/και να συνεχίσουν τις προωθητικές ενέργειες σε υπεραγορές με μικρό κύκλο εργασιών που δεν έχουν υποχρέωση καταχώρισης δεδομένων τιμών.

Κατά συνέπεια, όπως επισημαίνει, από τη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας θα επηρεαστούν δυσμενώς οι μικρές υπεραγορές, οι οποίες ασκούν σημαντικές ανταγωνιστικές πιέσεις και συμβάλλουν στην διαμόρφωση γενικότερα χαμηλότερων τιμών στην αγορά.

«Για όλους τους πιο πάνω λόγους», καταλήγει στην ανακοίνωσή του Σύνδεσμος, «ο ΣΠΠΕΚ υποστηρίζει ότι οι αρμόδιοι εμπλεκόμενοι φορείς θα πρέπει να αναστείλουν τις ενέργειες προώθησης του νομοσχεδίου».

Γ. Παπανσστασίου: Δεν θα εγκαταλειφθεί

Πάντως από την άλλη, ο υπουργός Εμπορίου Γιώργος Παπαναστασίου, ερωτηθείς σήμερα για την τύχη του e-kalathi, ξεκαθάρισε πως δεν θα εγκαταλειφθεί, καθώς είναι ένα εργαλείο που πρέπει να δοθεί στον καταναλωτή για να μπορεί να επιλέγει τις αγορές των καταναλωτικών του αγαθών.

«Εμείς είμαστε έτοιμοι να ακούσουμε οποιεσδήποτε εισηγήσεις υπάρχουν, παρότι θα έπρεπε να είχαν ήδη λεχθεί στη δημόσια διαβούλευση. Δεν με ενδιαφέρουν οι πολιτικές συζητήσεις, με ενδιαφέρει το αποτέλεσμα, και το αποτέλεσμα και η έγνοια μας είναι ο καταναλωτής», υπογράμμισε.

Δειτε Επισης

H εντυπωσιακή γκάμα προϊόντων του Mamas & Papas που ήρθε στο M&S Ακρόπολης (pic)
ΚΕΟ: Μοιράζει μέρισμα συνολικού ύψους €1,7 εκ. στους μετόχους της
Χρ. Καποδίστριας & Υιοί Λτδ: Ταξίδι στη Μεγάλη Βρετανία για 17 επαγγελματίες του δικτύου Castrol Service
Ξεχώρισε το ζυθοποιείο του Ομίλου Φώτος Φωτιάδης-Διεθνής πρωτιά ποιότητας για την Carlsberg Κύπρου
Stephanis: Oι Black Friday προσφορές ξεκίνησαν και έρχονται… περισσότερες
Τα υβριδικά αυξάνονται, τα βενζινοκίνητα μειώνονται, αλλά η ηλεκτροκίνηση δεν στροφάρει-Οι top σε εγγραφές μάρκες
Στο 1,6% ο εναρμονισμένος πληθωρισμός-Αυξημένος ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή
Καύσιμα: Έρευνα για διαφορετική τιμολόγηση μεταξύ επαρχιών ζητεί ο Σύνδεσμος Καταναλωτών
Kings Avenue Mall: Έντεκα χρόνια επιτυχιών και καινοτομίας-Οι εκδηλώσεις και εκπλήξεις για την σημαντική επέτειο
Lidl Κύπρου: Δυνατότητα σε πέντε τυχερούς να κερδίσουν εκπτωτικά κουπόνια €6.000 μέσω του Lidl Plus