Άναψε φωτιές το «e-kalathi»-Έντονη ενόχληση υπεραγορών με Παπαναστασίου

Την έντονη δυσαρέσκεια και ενόχληση των λιανεμπόρων τροφίμων προκάλεσαν οι τοποθετήσεις και δηλώσεις του υπουργού Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας Γιώργου Παπαναστασίου, περί έλλειψης διαφάνειας και ελέγχου της αγοράς από κάποιους.

Στο πλαίσιο της έναρξης της συζήτησης στην αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή για την εφαρμογή «e-kalathi», δηλαδή του νομοσχεδίου που αφορά στη ρύθμιση της διαδικασίας καταγραφής και παρακολούθησης τιμών λιανικής πώλησης καταναλωτικών προϊόντων, ο Γιώργος Παπαναστασίου άφησε σαφείς αιχμές και για τις υπεραγορές, μετά την τοποθέτηση της Επιτροπής Προστασίας του Ανταγωνισμού (ΕΠΑ) ότι το εν λόγω νομοσχέδιο πιθανόν να εγκυμονεί κινδύνους και να συμβάλει στη δημιουργία καρτέλ.

Διαβάστε εδώ: Φρενάρει και πάει σε νέα διαβούλευση το e-καλάθι... Δυσφορία Παπαναστασίου

Διαβάστε εδώ: Γιατί σκαλώνει το «e-kalathi»: Αγκάθια, «αχρείαστος ντόρος» και κίνδυνος καρτέλ

«Ξεκάθαρη η ΕΠΑ, εκτεθειμένο το Υπουργείο»

Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου(ΠΑΣΥΛΕ), Μάριος Αντωνίου, επεσήμανε ότι ο ίδιος ο υπουργός θα έπρεπε να προβληματιστεί από τη θέση της εκπροσώπου της ΕΠΑ ότι η δημιουργία της πλατφόρμας ενδεχομένως να δημιουργήσει στρεβλώσεις στην αγορά, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να παρακολουθούν τη συμπεριφορά των ανταγωνιστών τους, κρούοντας παράλληλα τον κώδωνα του κινδύνου για πιθανή συνεννόηση ή σιωπηρή συμπαιγνία των ανταγωνιστών εις βάρος των καταναλωτών.

«Το ζήτημα έπρεπε να λήξει εκεί μετά τη σαφή διαπίστωση της αρμόδιας ανεξάρτητης αρχής ότι το νομοσχέδιο εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ελεύθερη αγορά και τον ίσο ανταγωνισμό», τόνισε σχετικά, σημειώνοντας ότι η δήλωση του υπουργού ότι δεν γνώριζε τη θέση της ΕΠΑ αφήνει εκτεθειμένο, τόσο το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας όσο και τον ίδιο.

«Εφόσον πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, με όλους τους εμπλεκόμενους να έχουν την ευχέρεια να καταθέσουν απόψεις, όφειλαν στο Υπουργείο να είναι ενήμεροι για τις απόψεις της ΕΠΑ», πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο κ. Αντωνίου, προειδοποιώντας για ενδεχόμενο αθέμιτο ανταγωνισμό, μιας και οι υπεραγορές μικρού βεληνεκούς (με ετήσιο τζίρο κάτω των €2 εκατ.) δεν έχουν την ίδια αγοραστική δύναμη σε σχέση με υπεραγορές με πολλαπλάσιο τζίρο.

Απαίτηση για σεβασμό στον κλάδο του λιανεμπορίου
Τόσο οι υπεραγορές όσο και οι άλλοι επαγγελματικοί σύνδεσμοι συμμετείχαν στη διαδικασία διαβούλευσης, εκφράζοντας ευθύς εξαρχής, ενδοιασμούς και επιφυλάξεις για τη φύση και την αποτελεσματικότητα του νομοσχεδίου, όπως επίσης ανησυχίες για το κατά πόσο διασφαλίζεται η μη παραβίαση των αρχών της ελεύθερης αγοράς και του ανταγωνισμού.

Τόσο ο ΠΑΣΥΛΕ όσο και οι υπόλοιποι εμπλεκόμενοι στο λιανεμπόριο τροφίμων επέλεξαν να κρατήσουν χαμηλούς τόνους, αποδεχόμενοι την πρόκληση της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή και την κατάθεση απόψεων και εισηγήσεων επί του νομοσχεδίου.

«Απαιτούμε σεβασμό για τον κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων, η συνεισφορά του οποίου ξεπερνά τα €2 δισ. στο ΑΕΠ της χώρας, έναν τομέα με οξύ, έντονο, αλλά υγιή ανταγωνισμό προς όφελος των καταναλωτών», σημείωσε ο γ.γ. του ΠΑΣΥΛΕ, εξηγώντας την ανάγκη να αποφευχθούν πρακτικές που θα δημιουργήσουν προβλήματα στη λειτουργία του κλάδου.

Απέτυχε και στην Ελλάδα
Την ίδια ώρα, ο Μάριος Αντωνίου χαρακτήρισε ως ατυχέστατες τις δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου, Κωνσταντίνου Λετυμπιώτη για το μπλοκάρισμα από τη Βουλή του νομοσχεδίου για το «e-kalathi», ενός θεσμού που, όπως είπε, επιτυχημένα σε άλλες χώρες κατά του πληθωρισμού, περιλαμβανομένου της Ελλάδας, όπου οι τιμές μειώθηκαν.

«Στην Ελλάδα, όπου εφαρμόστηκε το μέτρο μέσω της πλατφόρμας e-καταναλωτής, ούτε μειώθηκαν οι τιμές, ούτε αντιμετωπίστηκε ο πληθωρισμός και η ακρίβεια, ενώ οι ίδιοι οι καταναλωτές, βάσει πρόσφατης έρευνας, έχουν ως τελευταίο μέσο ενημέρωσης για τις τιμές προϊόντων την εν λόγω εφαρμογή», ανέφερε σχετικά.

Οι καταναλωτές, τόσο στην Κύπρο όσο και στην Ελλάδα, είναι καταρτισμένοι και ενήμεροι, γνωρίζοντας και μελετώντας τις τιμές και τις προσφορές κάθε υπεραγοράς, από έρευνα σε ιστοσελίδες, διαφημιστικά φυλλάδια, διαφημίσεις σε ΜΜΕ και social media, αλλά και μέσω επισκέψεων στα καταστήματα.

«Ο καταναλωτής δεν περιμένει το οποιοδήποτε παρατηρητήριο τιμών ή κάποια πλατφόρμα για να μάθει τις τιμές και να επιλέξει την υπεραγορά, τα προϊόντα και τα brands που επιθυμεί ή που τον συμφέρουν οικονομικά, ενώ οι υπεραγορές, με πλήρη διαφάνεια, διαφημίζουν καθημερινά τις τιμές, τις προσφορές και τις εκπτώσεις τους», διαβεβαίωσε ο κ. Αντωνίου.

Οι λιανέμποροι εκφράζουν την άποψη ότι το νομοσχέδιο δεν δύναται να προχωρήσει με την υφιστάμενή του μορφή, καλώντας το Υπουργείο Ενέργειας να εγκύψει σε άλλα σοβαρά προβλήματα που ταλανίζουν το σύνολο των επιχειρήσεων, όπως το κόστος της ενέργειας και των καυσίμων.

Δειτε Επισης

Ξεκίνησαν οι εγγραφές για τον 3o κύκλο μαθημάτων του προγράμματος κατάρτισης κρεοπωλών
Ποια η διαφορά μεταξύ φθηνού και ακριβού καλαθιού στις υπεραγορές-Τι έδειξε έρευνα της Υπ. Καταναλωτή
Τα νέα εμβληματικά γραφεία της Philip Morris Cyprus στην Λευκωσία και το όραμα της εταιρείας για την Κύπρο
Φτηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα από Κίνα εισβάλλουν στην Ευρώπη-Τιμές ακόμη και κάτω από $10.000
Κίνα: Σταθερή αύξηση στις πωλήσεις λιανικής μέσω διαδικτύου το πρώτο τετράμηνο
Andreotti: Εκπτώσεις έως και 50% σε επιλεγμένα έπιπλα εξωτερικού και εσωτερικού χώρου
Στις καλένδες η εμπορική συμφωνία της Ε.Ε. με τη ζώνη Mercosur
Νέα συλλογή κοσμημάτων και ρολογιών Dolce & Gabbana
Δύο χρόνια στην Κύπρο γιορτάζει το Wolt Market με προσφορές και μοναδικά δώρα
Ευρωζώνη: Στα €24,1 δις το εμπορικό πλεόνασμα τον Μάρτιο