Ι. Γαλανός: Θεμελιώδες στοιχείο της υγειονομικής περίθαλψης η ποιότητα
InBusinessNews 17:38 - 18 Μαΐου 2023
“Η ποιότητα είναι θεμελιώδες στοιχείο της υγειονομικής περίθαλψης”, υποστήριξε ο Ιάκωβος Π. Γαλανός, COO, Επικεφαλής Τομέα Υγείας της KPMG Κύπρου.
Σε παρουσίασή του στο Cyprus HealthCare Conference 2023 που παρουσίασε η Remedica, ο κ. Γαλανός επικεντρώθηκε στην ανάλυση της ποιότητας στην υγεία εντός των πλαισίων και περιορισμών που επιβάλλει ένας σφαιρικός προϋπολογισμός και όπου οι αμοιβές προς τους παρόχους πρέπει να αντικατοπτρίζουν την ποιότητα υπηρεσιών που λαμβάνει ο ασθενής. Ανέλυσε επίσης βέλτιστες πρακτικές από το εξωτερικό καθώς και τις βασικότερες ενέργειες και δράσεις που θα πρέπει να υλοποιηθούν από τους παρόχους υπηρεσιών υγείας στην Κύπρο προς αυτή τη κατεύθυνση.
Όπως ανέφερε κατά την παρουσίασή του, η ποιότητα της υπηρεσίας μπορεί να επηρεάσει θετικά την υγεία των ασθενών και να μειώσει το κόστος της υγειονομικής περίθαλψης δημιουργώντας ένα πιο αποτελεσματικό και βιώσιμο σύστημα υγείας.
Πρόσθεσε πως, αυτή, καθορίζεται από διάφορα βασικά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας, της αποτελεσματικότητας, της έγκαιρης παροχής, της αποδοτικότητας, της ισότητας και της εστίασης στον ασθενή.
Τόνισε ακόμη την ανάγκη για πραγματοποίηση τακτικού ελέγχου επιπέδων ποιότητας χρησιμοποιώντας κριτήρια που είναι μετρήσιμα και αντικειμενικά βάσει επιστημονικά αποδεδειγμένων πρακτικών.
Νωρίτερα τόνισε τη σημασία οι πάροχοι υπηρεσιών υγείας να επικεντρωθούν σε θέματα ποιότητας και σε μοντέλα παροχής φροντίδας που να εστιάζονται στον ασθενή μέσα από οργανωτικές αλλαγές και εκμοντερνισμό διαδικασιών
Στα χαρακτηριστικά που κάνουν ποιοτική την υπηρεσία είναι και η ορθολογική φροντίδα βάσει πρωτοκόλλων και άλλων επιστημονικά τεκμηριωμένων διαδικασιών, καθώς και επάρκεια, η κατάρτιση και συνολική ικανοποίηση προσωπικού. Η συνεχιζόμενη εκπαίδευση σε θέματα βελτίωσης ποιότητας και διασφάλισης ασφάλειας του ασθενούς, είναι βαρυσήμαντη σύμφωνα με τον κ. Γαλανό, ο οποίος ανέλυσε και τις επιδράσεις από τη χρήση τεχνολογίας, τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την ανάγκη εισαγωγής κατάλληλων συστημάτων για απλούστευση διαδικασιών, καθώς και για καλύτερη εμπειρία ασθενών και χρήση πληροφοριών για μέτρηση και αξιολόγηση της ποιότητας.