Ψηφιοποιώντας τις κυβερνητικές υπηρεσίες: Οι μίνι διαγωνισμοί για εταιρείες και το νέο πλαίσιο

Η ψηφιοποίηση στο δημόσιο τομέα και οι απαιτήσεις κατά την υποβολή ενδιαφέροντος από τον ιδιωτικό τομέα για τους σχετικούς μίνι διαγωνισμούς, αποτέλεσα μία από τις βασικές πτυχές συζήτησης που διεξήχθη κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης «Framework for the Digital Transformation of the Government Services».

To Υφυπουργείο Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής εισήγαγε πρόσφατα τη νέα μεθοδολογία σε συνεργασία με το GDS του Ηνωμένου Βασιλείου. Ειδικότερα, δημιούργησε μια μεθοδολογία ανάπτυξης των υπηρεσιών σχεδιάζοντας τον τρόπο με τον οποίο θα προσφοροδοτούναι οι υπηρεσίες, μέσω μίνι διαγωνισμών.

Κλείδι της επιτυχίας αποτελεί το... feedback που αναμένεται να πάρουν οι λειτουργοί από τις εταιρείες που θα υποβάλλουν, το επόμενο διάστημα, τις προσφορές τους.

Στο πάνελ του Συνεδρίου συμμετείχαν για να συζητήσουν επι μέρους ζητήματα, οι Έβελυν Μιχαηλίδου, Mini Competition Coordinator, Παναγιώτα Παύλου, Assurance Lead, Γιώργος Παπαχαραλάμπους, Technical Architect, Χαρίκλεια Ολυμπίου, Product Manager, όλοι του Digital Services Factory (DSF) καθώς και ο Christopher Short, Associate Commercial Director της CURSHAW.

Ο κ.Short τόνισε τη σημασία που έχει η αλλαγή κουλτούρας κάτι που διαφάνηκε, από την εμπειρία του στο Ηνωμένο Βασίλειο όπως και η συνεργασία μεταξύ κυβέρνησης και ιδιωτικού τομέα. «Πρέπει να αναπτύσσονται σχέσεις και οι κυβερνήσεις να κατανοούν πώς βάζουμε αυτά τα συμβόλαια επί τάπητος», σχολίασε. Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη είναι μέρος της διαδικασίας, είπε, αφού η επικοινωνία και ανατροφοδότηση (feedback) είναι εξίσου κρίσιμη για επιτυχή αποτελέσματα.

Σε σχέση με την αντιπροσωπευτικότητα και τις ίσες ευκαιρίες για εταιρείες όλων των μεγεθών στους διαγωνισμούς, η κ.Παύλου ξεκαθάρισε πως δεν υπάρχει συγκεκριμένο ποσοστό ύπαρξης subcontractors και πως στις προσφορές, των short listed θα επιλέγονται με βάση τη λύση που θα προτείνει η κάθε εταιρεία και όχι το μέγεθος της. «Συνεπώς», ξεκαθάρισε, «θα επιλέγουμε την καλύτερη τεχνική προσφορά». Ακόμη και στο πρώτο στάδιο έχει συμπεριληφθεί το time frame, είπε, γεγονός που σημαίνει πως αν μια εταιρεία έχει τη δυνατότητα να συμμετάσχει, θα φανεί και απ’ εκεί. Επίσης μπορούν να γίνουν κοινοπραξίες μεταξύ των συμμετεχόντων, διευκρίνισε.

Η κ.Ολυμπίου είπε πως κυβερνητικές υπηρεσίες και ιδιωτικός τομέας "πρέπει να είμαστε μια ομάδα" και να γίνεται παρακολούθηση του πραγματικού κόστους υλοποίησης. «Αν είναι σύνθετες οι διαδικασίες, είναι εξίσου σημαντικό να συζητούμε και να διασφαλίζουμε ότι η προσφορά που θα βγει θα είναι ξεκάθαρη και οι απαιτήσεις ορθές», τόνισε. Μίλησε επίσης για την ανάγκη που υπάρχει για την ανατροφοδότηση (feedback) από πλευράς εταιρειών ώστε να γίνονται αλλαγές εκεί και όπου χρειάζεται.

Ο κ.Παπαχαραλάμπους απάντησε σε τεχνικές ερωτήσεις του κοινού με βασικό ζήτημα τα API’s. Εξήγησε πως ο τρόπος διασύνδεσης καθορίζεται και ότι αν είναι legacy το back-end θα πρέπει να βρεθεί λύση προτού γίνει ο διαγωνισμός. Κάποια API’s υφίστανται, όμως σε κάποιες περιπτώσεις θα υπάρξουν νέα API’s, είπε, μετά από ερώτηση που δέχτηκε από το ενδιαφερόμενο κοινό.

Δειτε Επισης

Στο κέντρο της Λευκωσίας νέο κέντρο για την ενίσχυση του κυπριακού οικοσυστήματος καινοτομίας
Πραγματοποιήθηκαν με μεγάλη επιτυχία τα Εγκαίνια της Παλαιάς Δημοτικής Αγοράς
Θέμις Χριστοφίδου: Το CYENS βήμα προόδου για αστική ανάπτυξη και επιχειρηματικότητα
Γιώργος Χρυσάνθου: Το CYENS ανοίγει νέους δρόμους στην επιχειρηματικότητα
Nίκος Χριστοδουλίδης: Ορόσημο για τη σύγχρονη ιστορία του Δήμου Λευκωσίας το Κέντρο Αριστείας CYENS
Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης: To CYENS μέρος ευρύτερης προσπάθειας αποκατάστασης του κέντρου
Η Κύπρος στο επίκεντρο της παγκόσμιας τεχνολογίας και καινοτομίας
Ο Πρίγκιπας Αλβέρτος Β’ του Μονακό στα κεντρικά γραφεία της Epic στην Κύπρο
Κτίζοντας γνώση στις επιχειρήσεις εν μέσω της ΑΙ εποχής
Capacitor Partners και IMR παρέχουν στρατηγικές προοπτικές για ψηφιακό μετασχηματισμό ελληνικής δικαιοσύνης