Τέταρτο σερί ανόδου στα έσοδα από την πλοιοδιαχείριση το β’ εξάμηνο του 2022

Περαιτέρω ανάκαμψη παρουσίασαν το δεύτερο μισό του 2022 τα έσοδα από την πλοιοδιαχείριση, τα οποία ανήλθαν σε €648 εκατομμύρια παρουσιάζοντας αύξηση 25,6% σε ετήσια βάση.

Για όλο το 2022, τα έσοδα από τη πλοιοδιαχείριση διαμορφώθηκαν στα €1,22 δισεκατομμύρια.

Σύμφωνα με την έρευνα πλοιοδιαχείρισης, που δημοσίευσε σήμερα η Κεντρική Τράπεζα, τα έσοδα το δεύτερο εξάμηνο του 2022 κατέγραψαν αύξηση 12,9%% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2022, καταδεικνύοντας ότι η βιομηχανία συνεχίζει την ανάκαμψη έπειτα από τη διαταραχή της πανδημίας του COVID-19.

«Πρόκειται για την τέταρτη συνεχόμενη άνοδο στα συνολικά έσοδα της βιομηχανίας, έπειτα από την ανάκαμψη του παγκόσμιου εμπορίου από την πανδημία του COVID-19 και τη σχετιζόμενη υποχώρηση της οικονομικής δραστηριότητας», αναφέρει η ΚΤΚ.

Σταθερή αξία οι Γερμανοί

Σύμφωνα με την ΚΤΚ, ανά χώρα πληρωμών, η Γερμανία διατηρεί το μεγαλύτερο μερίδιο με 41% των εσόδων, παρουσιάζοντας αύξηση σε σύγκριση με 39% το πρώτο εξάμηνο. Σημαντικά μερίδια παρουσίασαν επίσης η Ελλάδα με 16% και ακολούθησαν με μικρότερα μερίδια η Μάλτα και Ελβετία με 5% αντίστοιχα, ενώ ΗΠΑ και Σιγκαπούρη έπονται με 4%. Η κατανομή των εσόδων ανά χώρα προέλευσης καταδεικνύει πως η πλοιοδιαχείριση αποτελεί μια κατ’ εξοχήν παγκοσμιοποιημένη βιομηχανία.

Όσον αφορά τον τύπο της πλοιοδιαχείρισης, η διαχείριση πληρωμάτων παρέμεινε στην πρώτη θέση με 49%, με την πλήρη διαχείριση να ακολουθεί με 47,1% και την τεχνική διαχείριση με ποσοστό 3,9%.

Παράλληλα, τα έξοδα της βιομηχανίας διαμορφώθηκαν στα €629 εκατ. παρουσιάζοντας άνοδο 18,2% σε εξαμηνιαία βάση (πρώτο μισό του 2022) και σχεδόν 38% σε σύγκριση με το δεύτερο εξάμηνο του 2021. Ιστορικά, η βιομηχανία παρουσιάζει μια σχετικά σταθερή δομή εξόδων, σημειώνει η ΚΤΚ.

Σύμφωνα με την ΚΤΚ, το μεγαλύτερο μερίδιο των εξόδων, ήτοι το 64% καταβλήθηκε σε έξοδα πληρωμάτων και ακολούθησαν τα έξοδα πλοιοδιαχείρισης με 31% και 5% τα διοικητικά έξοδα.

Εξάλλου, η πλειοψηφία των δαπανών σε πληρώματα δηλαδή το 47% καταβλήθηκε σε πληρώματα εκτός ΕΕ και το 17% σε πληρώματα από χώρες της ΕΕ.

Δειτε Επισης

Το ύψος των μη εξυπηρετούμενων δανείων που κατέχουν οι εταιρείες εξαγοράς πιστώσεων
Καμπανάκι Λαγκάρντ για την αδράνεια της Ευρώπης στην ενοποίηση των κεφαλαιαγορών
Eurobank: Μνημόνιο συνεργασίας με J.P. Morgan Asset Management-Ο στόχος της πρωτοβουλίας
Στα €44.175.002,2 το εκδομένο μετοχικό κεφάλαιο της Τράπεζας Κύπρου-Τι ανακοίνωσε το ΧΑΚ
Στουρνάρας: Η ΕΚΤ θα πρέπει να μειώνει τα επιτόκια σε κάθε συνεδρίαση μέχρι να φτάσει το 2%
Σχέδιο pronomia της Τράπεζας Κύπρου: Ταξιδιωτικό «προνόμιο» σε 125 τυχερούς
Morningstar DBRS: Θετική η επιτάχυνση μείωσης των DTC από ελληνικές τράπεζες
Κερδίζει το στοίχημα για πιο long term επενδυτές η Τρ. Κύπρου-Τι δείχνει η είσοδος Wellington στην μετοχική της δομή
Έτσι διαμορφώνεται χωρίς την πρώην Λαϊκη η μετοχική σύνθεση της Τρ. Κύπρου-Οι επενδυτές με συμμετοχή πέραν του 3%
Τα τρωτά σημεία και οι ανησυχίες της ΕΚΤ για την οικονομία της Ευρωζώνης-Παραμένει εύθραυστη η ανάπτυξη