Τέταρτο σερί ανόδου στα έσοδα από την πλοιοδιαχείριση το β’ εξάμηνο του 2022
InBusinessNews 15:24 - 26 Απριλίου 2023
Περαιτέρω ανάκαμψη παρουσίασαν το δεύτερο μισό του 2022 τα έσοδα από την πλοιοδιαχείριση, τα οποία ανήλθαν σε €648 εκατομμύρια παρουσιάζοντας αύξηση 25,6% σε ετήσια βάση.
Για όλο το 2022, τα έσοδα από τη πλοιοδιαχείριση διαμορφώθηκαν στα €1,22 δισεκατομμύρια.
Σύμφωνα με την έρευνα πλοιοδιαχείρισης, που δημοσίευσε σήμερα η Κεντρική Τράπεζα, τα έσοδα το δεύτερο εξάμηνο του 2022 κατέγραψαν αύξηση 12,9%% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2022, καταδεικνύοντας ότι η βιομηχανία συνεχίζει την ανάκαμψη έπειτα από τη διαταραχή της πανδημίας του COVID-19.
«Πρόκειται για την τέταρτη συνεχόμενη άνοδο στα συνολικά έσοδα της βιομηχανίας, έπειτα από την ανάκαμψη του παγκόσμιου εμπορίου από την πανδημία του COVID-19 και τη σχετιζόμενη υποχώρηση της οικονομικής δραστηριότητας», αναφέρει η ΚΤΚ.
Σταθερή αξία οι Γερμανοί
Σύμφωνα με την ΚΤΚ, ανά χώρα πληρωμών, η Γερμανία διατηρεί το μεγαλύτερο μερίδιο με 41% των εσόδων, παρουσιάζοντας αύξηση σε σύγκριση με 39% το πρώτο εξάμηνο. Σημαντικά μερίδια παρουσίασαν επίσης η Ελλάδα με 16% και ακολούθησαν με μικρότερα μερίδια η Μάλτα και Ελβετία με 5% αντίστοιχα, ενώ ΗΠΑ και Σιγκαπούρη έπονται με 4%. Η κατανομή των εσόδων ανά χώρα προέλευσης καταδεικνύει πως η πλοιοδιαχείριση αποτελεί μια κατ’ εξοχήν παγκοσμιοποιημένη βιομηχανία.
Όσον αφορά τον τύπο της πλοιοδιαχείρισης, η διαχείριση πληρωμάτων παρέμεινε στην πρώτη θέση με 49%, με την πλήρη διαχείριση να ακολουθεί με 47,1% και την τεχνική διαχείριση με ποσοστό 3,9%.
Παράλληλα, τα έξοδα της βιομηχανίας διαμορφώθηκαν στα €629 εκατ. παρουσιάζοντας άνοδο 18,2% σε εξαμηνιαία βάση (πρώτο μισό του 2022) και σχεδόν 38% σε σύγκριση με το δεύτερο εξάμηνο του 2021. Ιστορικά, η βιομηχανία παρουσιάζει μια σχετικά σταθερή δομή εξόδων, σημειώνει η ΚΤΚ.
Σύμφωνα με την ΚΤΚ, το μεγαλύτερο μερίδιο των εξόδων, ήτοι το 64% καταβλήθηκε σε έξοδα πληρωμάτων και ακολούθησαν τα έξοδα πλοιοδιαχείρισης με 31% και 5% τα διοικητικά έξοδα.
Εξάλλου, η πλειοψηφία των δαπανών σε πληρώματα δηλαδή το 47% καταβλήθηκε σε πληρώματα εκτός ΕΕ και το 17% σε πληρώματα από χώρες της ΕΕ.