Αεροπορικές εταιρείες κινούν αγωγή στην ολλανδική κυβέρνηση
InBusinessNews 11:14 - 04 Μαρτίου 2023
Αεροπορικές εταιρείες όπως η KLM, η Delta και η EasyJet δήλωσαν την Παρασκευή ότι προσάγουν την ολλανδική κυβέρνηση στα δικαστήρια για σχέδια περιορισμού των πτήσεων στο αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ για περιβαλλοντικούς λόγους.
Η Ολλανδία δήλωσε τον Ιούνιο ότι θα μειώσει τις πτήσεις στο Schiphol σε 440.000 ετησίως έως το 2024, από τις 500.000 πριν από την πανδημία του κορωνοϊού, για να περιορίσει την ηχορύπανση και τις εκπομπές ρύπων.
Οι αεροπορικές εταιρείες, μαζί με την TUI και την Corendon, έλαβαν νομικά μέτρα «για να διατηρήσουν την Ολλανδία συνδεδεμένη με τον υπόλοιπο κόσμο μέσω του αεροδρομίου Schiphol», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η KLM.
Κατηγόρησαν την ολλανδική κυβέρνηση για παραβίαση του τοπικού, του κοινοτικού και του διεθνούς δικαίου με την «ακατανόητη» απόφαση και ότι αγνόησε τις προσπάθειές τους να είναι πιο φιλικές προς το περιβάλλον.
«Καθώς η κυβέρνηση φαίνεται να μην ακούει το κάλεσμά μας, δυστυχώς βρισκόμαστε υποχρεωμένοι να λάβουμε νομικά μέτρα», δήλωσε η διευθύνων σύμβουλος της KLM, Marjan Rintel.
Ο ολλανδικός αερομεταφορέας και οι θυγατρικές του αντιπροσωπεύουν περίπου το 60% της εναέριας κυκλοφορίας στο Schiphol, έναν από τους πιο πολυσύχναστους κόμβους της Ευρώπης.
Η Delta που εδρεύει στις ΗΠΑ και η βρετανική EasyJet επίσης κατέκριναν την απόφαση της ολλανδικής κυβέρνησης.
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) δήλωσε ότι θα λάβει επίσης νομικά μέτρα σχετικά με την «εχθρική προσέγγιση κατά της αεροπορίας που καταστρέφει θέσεις εργασίας».
«Το επικίνδυνο προηγούμενο που δημιουργεί αυτή η παράνομη προσέγγιση δεν άφησε άλλη επιλογή από το να τους αμφισβητήσει κανείς στο δικαστήριο», δήλωσε ο επικεφαλής της IATA Willie Walsh.
Οι πτήσεις στο Schiphol είχαν ήδη περιοριστεί τον περασμένο χρόνο από σοβαρές ελλείψεις προσωπικού μετά την πανδημία, που προκάλεσαν τεράστιες ουρές, απώλεια αποσκευών και ακυρώσεις.
Ωστόσο, η ολλανδική κυβέρνηση είπε τότε ότι θα περιόριζε τις πτήσεις σε 460.000 ετησίως έως τον Νοέμβριο του 2023 και σε 440.000 τον επόμενο χρόνο.
Είπε τότε ότι «έδινε προτεραιότητα στην ηχορύπανση», αλλά αναγνώρισε ότι «έστελνε ένα δύσκολο μήνυμα στον τομέα των αερομεταφορών».
Οι κάτοικοι της περιοχής γύρω από το Schiphol, μια πυκνοκατοικημένη ζώνη, εκφράζουν τακτικά παράπονα για ηχορύπανση και εξέφρασαν ανησυχίες για τις επιπτώσεις της αεροπορίας στην υγεία τους, τη φύση και το κλίμα.