Αυτοκίνητα: Καθυστερούν το σέρβις, ψάχνουν φθηνά ανταλλακτικά

Οι έντονες πληθωριστικές τάσεις, η ακρίβεια και η συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών αποτυπώνονται και στην αγορά αυτοκινήτων, με τους οδηγούς πολλές φορές να στέλνουν τα οχήματά τους στο γκαράζ στο έσχατο σημείο, δηλαδή μόνο όταν αυτά χρειάζονται άμεση επιδιόρθωση.

Το μούδιασμα που παρατηρείται στην αγορά ανταλλακτικών είναι εμφανές εξαιτίας αυτής της κατάστασης, καθώς οι καταναλωτές, σε αρκετές περιπτώσεις, αναβάλλουν όσο μπορούν την προληπτική συντήρηση των οχημάτων.

Στο γκαράζ μόνο όταν σπάσουν

Μιλώντας στο InBusinessNews, ο CEO της Chr. Kapodistrias & Sons, Κωνσταντίνος Καποδίστριας τόνισε ότι παρόλο που το αυτοκίνητο παραμένει είδος πρώτης ανάγκης στην Κύπρο, εντούτοις οι οικονομικές δυσκολίες ωθούν τους καταναλωτές είτε σε καθυστέρηση του προκαθορισμένου σέρβις είτε σε αναζήτηση εναλλακτικών και πιο οικονομικών λύσεων.

«Λόγω της αύξησης του κόστους ζωής και της ευρύτερης ακρίβειας, είναι αναμενόμενο, όταν φτάνει η ώρα της προληπτικής συντήρησης, οι οδηγοί να βάζουν το σέρβις σε δεύτερη μοίρα», ανέφερε σχετικά, διευκρινίζοντας ότι δεν μπορούν να κάνουν το ίδιο όταν χαλάσουν τα αυτοκίνητα, καθώς άμεσα θα πρέπει να επιδιορθωθούν.

Εναλλακτικές επιλογές για εξοικονόμηση

Προκειμένου να μην μείνουν χωρίς μεταφορικό μέσο, οι καταναλωτές αναζητούν εναλλακτικές λύσεις για να επιδιορθώσουν τα οχήματά τους με όσο το δυνατό χαμηλότερο κόστος.

Τόσο τα συνεργεία αυτοκινήτων όσο και οι εταιρείες ανταλλακτικών προτείνουν φθηνότερες επιλογές στους πελάτες που το επιθυμούν (π.χ. για φίλτρα, λάδια, φρένα), για να εξοικονομήσουν έως 20% ή 40% σε σχέση με τις premium μάρκες. Πρόκειται για πολιτική που εφαρμόστηκε τα τελευταία χρόνια στην αγορά ελαστικών και επεκτάθηκε και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων της αγοράς αυτοκινήτων.

Καθυστερούν ακόμα οι παραδόσεις

Την ίδια ώρα, φαίνεται να συνεχίζονται οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις οχημάτων, καθιστώντας δύσκολη υπόθεση της αγοράς καινούργιου αυτοκινήτου.

Παρόλο που οι παράγοντες της αγοράς αναμένουν εξομάλυνση της κατάστασης, ενδεχομένως από το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς, ωστόσο υπολογίζεται ότι ένας οδηγός καλείται να αναμένει περίπου 8 έως 12 μήνες προκειμένου να παραλάβει το νέο του αυτοκίνητο.

Σύμφωνα με τον κ. Καποδίστρια, παρατηρείται κάποια μείωση του χρόνου παράδοσης νέων οχημάτων κατά μερικούς μήνες, σημειώνοντας ότι οι καθυστερήσεις οφείλονται στην έλλειψη πρώτων υλών και ειδικότερα στις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία.

Οι πιο πάνω παράγοντες συντείνουν έτσι ώστε η αγορά ανταλλακτικών να έχει οριακά θετικό πρόσημο τη φετινή χρονιά.

Δειτε Επισης

Έτοιμες οι υπεραγορές για την εποχή του e-kalathi...Στην πορεία οι συζητήσεις για προσθήκες
FT: Συζητήσεις για επένδυση της Tesla στην Nissan-Άλμα της μετοχής της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατά 12%
Αυτά τα προϊόντα θα περιλαμβάνονται στο e-kalathi… Οι κατηγορίες και οι κωδικοί
Δωρεάν φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων στο Nicosia Mall σε συνεργασία με Unicars και EKCO Maximum Power
Με το αριστερό το 2025 για την αγορά αυτοκινήτων...50-50 τα καινούργια με τα μεταχειρισμένα και οι μάρκες που πρωταγωνιστούν
Μ. Σέφτσοβιτς: Σε περίπτωση δασμών των ΗΠΑ, η Ε.Ε. θα αντιδράσει σθεναρά και γρήγορα
Coca-Cola HBC: Η πιο βιώσιμη εταιρεία ποτών στον κόσμο σύμφωνα με τους δείκτες Dow Jones Best-in-Class 2024
Θέλει ενίσχυση σχέσεων με Κύπρο για εμπόριο, τουρισμό και επικοινωνίες η Βουλγαρία
BYD: Tα σχέδια της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας για να γίνει κορυφαίος «παίκτης» στην Ευρώπη
Η Zhanna Antonyan αναδείχθηκε Kyperounda Winery Best Young Sommelier 2025