Γιατί η κάθε εταιρεία χρειάζεται Chief Happiness Officer; Μάθε πώς μπορείς να γίνεις
Sponsored Article 10:08 - 17 Μαρτίου 2023
Η επένδυση στην προσφορά ενός θετικού εργασιακού περιβάλλοντος το οποίο λαμβάνει υπόψη και προωθεί την ευζωία, την ομαδικότητα, τον αλληλοσεβασμό και την ψυχική ανθεκτικότητα των υπαλλήλων συνδέεται άμεσα με την ανάπτυξη και επιτυχία μιας εταιρείας.
Όπως έχουν καταδείξει έρευνες που έχουν διενεργηθεί σε διεθνές επίπεδο, η επένδυση στην εργασιακή ευτυχία έχει διττά οφέλη, τόσο για τους ίδιους του εργαζόμενους όσο και για τη συνολική απόδοση του οργανισμού. Οι εργαζόμενοι/ες που αισθάνονται ευτυχισμένοι/ες στον εργασιακό τους χώρο είναι πιο ενεργητικοί/ές, και δύο φορές πιο παραγωγικοί/ές, έχουν υψηλότερη δέσμευση, ανθεκτικότητα και χαμηλότερα ποσοστά στρες, ασθενειών και επαγγελματικής εξουθένωσης. Παράλληλα, καθώς οι συνθήκες εργασίας αποτελούν σημαντική παράμετρο για τους επαγγελματίες, οι εταιρείες που δείχνουν έμπρακτο ενδιαφέρον για τη ψυχική υγεία και ευζωία των υπαλλήλων του, γίνονται αυτομάτως ελκυστικές.
Είναι προς την επίτευξη αυτού ακριβώς του στόχου που έρχεται και μπορεί να συμβάλει καταλυτικά ένας/μια Chief Happiness Officer.
Αν και όχι τόσο διαδεδομένος στην Κύπρο ακόμα, ο ρόλος του Chief Happiness Officer (CHO) αποτελεί σημαντικό κομμάτι στην κουλτούρα μιας εταιρείας που θέλει να επενδύσει στο προσωπικό της και να διασφαλίσει τα βήματα για την εργασιακή του ευτυχία. Ένας ρόλος που έχουν εισαγάγει εγνωσμένες και πρωτοπόρες εταιρείες - όπως η Google, η Amazon, η SAP, η Rakuten και η Deloitte – για να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν ανθρωποκεντρικές πολιτικές και πρακτικές για να διασφαλίσουν το θετικό κλίμα εντός του οργανισμού τους.
Αν δεν έχετε ξανακούσει τον όρο Chief Happiness Officer, θα αναρωτιέστε τι ακριβώς σημαίνει και τι περιλαμβάνεται στα καθήκοντα ενός τέτοιου ρόλου. Το εν λόγω άτομο ουσιαστικά είναι υπεύθυνο για τη δημιουργία θετικής οργανωσιακής κουλτούρας, εργασιακής ευτυχίας και ενός ευχάριστου εργασιακού περιβάλλοντος για τη διατήρηση των κινήτρων του εργατικού δυναμικού. Αν και η αρμοδιότητα αυτή εντάσσεται στο τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού, οι εταιρείες που έχουν υιοθετήσει αυτό τον εξειδικευμένο ρόλο, από καταρτισμένους επαγγελματίες προχωρούν ένα βήμα παραπέρα. Ο στόχος δεν είναι πλέον να προσφέρουν απλώς καλές συνθήκες σε μια προσπάθεια να διατηρήσουν τους/τις εργαζόμενους/ες, αλλά να θεωρούν την εργασία και την απασχόληση ως πηγή προσωπικής εκπλήρωσης και ικανοποίησης.
Φυσικά, αν και η/ο Chief Happiness Officer έχει τον πρώτο λόγο στην προσπάθεια αυτή, εναπόκειται σε κάθε μέλος της εταιρείας, από τη διευθυντική ομάδα έως τους μεμονωμένους εργαζόμενους, να καταβάλει προσπάθεια και να συμμετάσχει ενεργά στη δημιουργία ενός θετικού και ευτυχισμένου εργασιακού περιβάλλοντος.
Η διαδικασία για τη θωράκιση της ευτυχίας των εργαζομένων δεν είναι μπόνους για ένα οργανισμό, αλλά ανάγκη, καθώς επηρεάζει την παραγωγικότητα, τα κίνητρα, την αφοσίωση, την διατήρηση της ομάδας και εν τέλει την κερδοφορία και τη συνολική απόδοση του οργανισμού, καθώς και μπορεί να συμβάλει καταλυτικά στην προσέλκυση ικανoύ και ταλαντούχου προσωπικού.
Εσείς είστε έτοιμοι να εντάξετε τον/την δικό/η σας Chief Happiness Officer στον οργανισμό σας ή να γίνεται εσείς ο/η επόμενος/η CHO; Εγγραφείτε στο πλήρως επιχορηγημένο από την ΑνΑΔ πρόγραμμα που προσφέρει το CARDET για επαγγελματίες Ανθρώπινου Δυναμικού και Διευθυντικά Στελέχη που επιθυμούν να συμβάλουν καταλυτικά στη διαμόρφωση και προώθηση ενός ευχάριστου και παραγωγικού εργασιακού περιβάλλοντος.
Ξεκινήστε το ταξίδι σας για αλλαγή της κουλτούρας του οργανισμού σας εδώ.