Powered by

Kition Ocean Marina: Υπάρχουν λύσεις για απάμβλυνση των τελών ελλιμενισμού

Την εκτίμηση ότι υπάρχουν λύσεις για εναλλακτική απάμβλυνση του θέματος για την αύξηση στα τέλη ελλιμενισμού σκαφών, εξέφρασε η εταιρεία Kition Ocean Marina καλώντας τους ιδιοκτήτες των σκαφών αυτών να τις αναζητήσουν, σημειώνοντας παράλληλα πως η μαρίνα δεν ανήκει σ’ αυτούς και ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί το κατεστημένο που υπήρχε επί σειρά ετών.

Σε γραπτή ανακοίνωση της Kition Ocean Μarina, διαχειρίστρια εταιρεία της μαρίνας Λάρνακας και με αφορμή τη διαμαρτυρία που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Κυριακής 12 Μαρτίου, από μέλη του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ελλιμενισμένων Σκαφών Κύπρου, αναφέρεται ότι «η μαρίνα Λάρνακας αντιλαμβάνεται τις ανησυχίες των ιδιοκτητών σκαφών σχετικά με αύξηση στα τέλη ελλιμενισμού. Ωστόσο, πρέπει να γίνει κατανοητό ότι πρόκειται για αλλαγή η οποία κρίνεται απαραίτητη, επιτακτική και συνεπακόλουθη της διεθνούς κατάστασης και των γενικότερων αυξήσεων τις οποίες έχει επιφέρει σε αγαθά και υπηρεσίες».

Προστίθεται ότι «τo 2022 η μαρίνα Λάρνακας δόθηκε στους επενδυτές και στην Kition Ocean Marina, για να την αξιοποιήσει και να την διαχειριστεί όπως αυτή κρίνει κατάλληλα και σε συνεννόηση με τις αρμόδιες αρχές, ούτως ώστε να είναι εφικτή η ανάπλαση της, ως η συμφωνία από την Κυπριακή Δημοκρατία. Πιστεύουμε ότι είναι αντιληπτό ότι δεν νοείται να γίνει μια τεράστια ανάπτυξη και οι τιμές να παραμείνουν οι ίδιες» αναφέρεται σημειώνοντας πως «η μικρή ποσοστιαία αύξηση των τελών, ήταν η χαμηλότερη δυνατή που θα μπορούσε να εφαρμοστεί, υπό τις δεδομένες περιστάσεις».

Όπως εξηγείται στην ανακοίνωση «τα έξοδα του διαχειριστή για την περίοδο του 2022 ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο ευρώ εκ των οποίων οι 240 χιλιάδες ευρώ ετησίως, είναι μόνιμο κόστος για την κάλυψη της 24ωρης λειτουργίας της μαρίνας, εργοδοτώντας επιπρόσθετα αλλά 10 άτομα».

Αναφέρεται επίσης ότι «η διαχειρίστρια εταιρεία επέβαλε στους ιδιοκτήτες σκαφών για το 2022 επιπρόσθετη αύξηση της τάξης του 15% ενώ για το 2023, η μέγιστη αύξηση που θα προκύψει για έναν ιδιοκτήτη σκάφους είναι της τάξης του 24%. Η μαρίνα Λάρνακας εξακολουθεί να είναι κατά πάρα πολύ, η πιο φθηνή μαρίνα σε κόστος ελλιμενισμού σκαφών, από οποιαδήποτε άλλη μαρίνα στην Κύπρο».

Με λύπη, προστίθεται στην ανακοίνωση «η διεύθυνση της μαρίνας Λάρνακας  παρακολούθησε την διαμαρτυρία των ιδιοκτητών σκαφών και αντιλήφθηκε πως αρκετοί από τους ισχυρισμούς των διαμαρτυρόμενων ήταν αβάσιμοι. Συγκεκριμένα η αύξηση των τελών ελλιμενισμού σκαφών, δεν ήταν 44% μέσα σε ένα χρόνο, αλλά 39% στη μέγιστη αύξηση για δύο χρόνια» ενώ σε ότι αφορά τις συγκρίσεις των τελών με άλλες μαρίνες όπως στο Ζύγι και στο Λατσί, αυτές είναι αλιευτικά καταφύγια τα οποία διαχειρίζεται η Δημοκρατία και όχι οι μαρίνες.

Σημειώνεται ότι αναφορικά με τους χώρους στάθμευσης των ιδιοκτητών «η διαχειρίστρια εταιρεία μερίμνησε να σηματοδοτηθούν και τους διπλασίασε, ενώ επιπρόσθετα μερίμνησε  ώστε να επιτρέπεται η δωρεάν στάθμευση για κάθε ιδιοκτήτη σκάφους».

Η εταιρεία προστίθεται στην ανακοίνωση «επένδυσε και επενδύει τεράστια ποσά και έχει επωμισθεί σημαντικό οικονομικό βάρος για να βελτιώσει με κάθε τρόπο τον περιβάλλοντα χώρο. Σε μικρό χρονικό διάστημα  προχώρησε στην ανάπλαση ολόκληρης της περιοχής αναβαθμίζοντας έτσι σε πολλαπλά επίπεδα τη μαρίνα Λάρνακας, η οποία είναι επανδρωμένη και λειτουργεί επί 24ωρης  βάσης, ενώ έγινε σημαντική και εμφανής  βελτίωση σε θέματα καθαριότητας, οργάνωσης, στάθμευσης και συνεχόμενες περιπολίες από καταρτισμένο προσωπικό».

Η Kition Ocean Marina σημειώνει επίσης πως έχει να διαχειριστεί μια «μεγάλη σε ηλικία μαρίνα που καθημερινά καλούμαστε να συντηρούμε και να αναπτύσσουμε για την σωστή και εύρυθμη λειτουργία, ούτως ώστε να προσφέρουμε την καλύτερη εξυπηρέτηση στους ιδιοκτήτες σκαφών καθώς και σε όλους τους φιλοξενούμενους της μαρίνας, με τα ανάλογα κόστη».

Ταυτόχρονα, η εταιρεία επαναλαμβάνει «την επιθυμία της να συνεχίσει να καλλιεργεί μια εποικοδομητική σχέση με τους ιδιοκτήτες σκαφών και προσβλέπει στην αποδοχή αλλά και κατανόηση τους σε σχέση με τις αλλαγές. Ευελπιστεί σε έναν πιο ολοκληρωμένο ανοικτό και εποικοδομητικό διάλογο στο πλαίσιο της, μέχρι σήμερα φιλικής σχέσης, με τους ιδιοκτήτες σκαφών και σε περισσότερες ευκαιρίες για συναντήσεις και συζήτηση των όσων θεμάτων τους απασχολούν».

Αναφέρει επίσης ότι «υπάρχουν λύσεις για εναλλακτική απάμβλυνση του θέματος και καλούμε και τους ίδιους τους ιδιοκτήτες ελλιμενισμένων σκαφών να τις αναζητήσουν. Η μαρίνα Λάρνακας παραλήφθηκε σε κακή κατάσταση και συντηρείτο επί το πλείστον από τα λεφτά του φορολογούμενου πολίτη» προστίθεται, και σημειώνει πως «το κατεστημένο το οποίο υπήρχε επί σωρεία ετών δεν μπορεί να συνεχιστεί» ξεκαθαρίζοντας πως η μαρίνα Λάρνακας είναι ανοικτή για όλους «και δεν ανήκει στους ιδιοκτήτες σκαφών».

Δειτε Επισης

Η ανάπτυξη της κυπριακής οικονομίας μέσα από τα μάτια των επιχειρήσεων...Τα ζητούμενα και οι προτάσεις τους
Ενέργειες σε εξέλιξη για ανάπτυξη data centers στην Κύπρο...Ηγετικά στελέχη του ICT μιλούν για το μέλλον του τομέα
Εύσημα Πασκάλ Ντόνοχιου στον Χριστοδουλίδη για την πρόοδο της κυπριακής οικονομίας-«Είναι πραγματικά αξιοσημείωτη»
Οι τρεις πυλώνες της κυβερνητικής πολιτικής για την ενέργεια και τι ζητούν οι επιχειρήσεις για να μειωθεί το κόστος
Γ. Παναγιώτου: Σημαντική βελτίωση στα δεδομένα της αγοράς εργασίας την τελευταία διετία-Η αποτύπωση της εικόνας
Ριζοσπαστικές πολιτικές δίνουν ώθηση στον τομέα της ανάπτυξης γης και των κατασκευών-Χαιρετίζουν οι επιχειρηματίες
Διευρύνει τον διάλογο με το επιχειρείν και ανοίγει δίαυλο επικοινωνίας με τη νέα γενιά επιχειρηματικών ηγετών η Κυβέρνηση
Κυριάκος Ιορδάνου: Ανάγκη για ανθεκτικό οικονομικό μοντέλο για την Κύπρο εν μέσω διεθνών κρίσεων
Έρχονται εταιρείες από τη Silicon Valley για να επενδύσουν στην Κύπρο σε έρευνα και καινοτομία-Ανακοινώσεις Χριστοδουλίδη
N. Χριστοδουλίδης: Εποικοδομητικές οι συναντήσεις για ένταξη στο VWP-Πάμε για τελικές ανακοινώσεις από ΗΠΑ