Powered by

Zoox: Κυκλοφορεί κανονικά το robotaxi της Amazon

Ντεμπούτο έκανε την περασμένη Δευτέρα, στους δρόμους του προαστίου του Σαν Φρανσίσκο, Φόστερ, το αυτόνομο όχημα διαμοιρασμού μετακινήσεων (robotaxi), το οποίο έχει αναπτύξει η θυγατρική της Amazon, Zoox.

Οι δοκιμαστικές διαδρομές με αυτόνομα οχήματα στους δρόμους της πολιτείας της Καλιφόρνια δεν είναι κάτι καινούργιο, ούτε ότι οι τεχνολογικοί κολοσσοί ανά τον κόσμον πειραματίζονται με την αυτόνομη οδήγηση.

Η Google, η General Motors και άλλες εταιρείες έχουν διαθέσει δισεκατομμύρια δολαρίων στην ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων για περισσότερο από μια δεκαετία, με τη δέσμευση ότι θα προσφέρουν καλύτερη ασφάλεια και άνεση στους επιβάτες. Ωστόσο, ορισμένες εταιρείες έχουν εγκαταλείψει τις προσπάθειες τους τελευταίους μήνες, με το υψηλό κόστος να θέτει εν αμφιβόλω τα κέρδη την ώρα που η παγκόσμια οικονομία επιβραδύνεται.

Στην περίπτωση της Amazon, η τεχνολογία αυτή αποκτά ιδιαίτερη σημασία, καθώς όταν τα αυτοοδηγούμενα οχήματα θα κυκλοφορούν επίσημα, θα μπορεί να παραδίδει τα δέματά της απουσία οδηγών. Δέματα θα φορτώνονται στα οχήματα αυτά, επίσης, δίχως να είναι απαραίτητη η ανθρώπινη παρουσία. Μια ισχυρότατη ένδειξη για τις αλλαγές που έρχονται στο εργασιακό τοπίο όσο η τεχνολογία θα διεκδικεί όλο και περισσότερο μερίδιο της ανθρώπινης καθημερινότητας.

Η «πρεμιέρα του Zoox

Το robotaxi της Zoox όπως προαναφέρθηκε έκανε ντεμπούτο την περασμένη Δευτέρα στους δρόμους. Μετέφερε υπαλλήλους της εταιρείας σε αυτά τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια και δεν υπήρξε καμία αναφορά στα ΜΜΕ για κάποιο απρόοπτο.

«Με την ανακοίνωση της παρθενικής λειτουργίας του αυτόνομου οχήματος για τους εργαζόμενους, συμβάλλουμε στην πρόοδο που σημείωσε αυτός ο κλάδος τον τελευταίο χρόνο και φέρνουμε τη Zoox ένα βήμα πιο κοντά σε μια εμπορευματοποιημένη υπηρεσία robotaxi για το ευρύ κοινό» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Zoox είπε ο Άισα Έβανς.

Η «ακτινογραφία» του Zoox

Το αυτοοδηγούμενο όχημα της Zoox δεν έχει ούτε πετάλια, ούτε τιμόνι. Μπορούν να μεταφέρει έως τέσσερις επιβάτες, οι οποίο ανά δύο κάθονται αντικρυστά προκειμένου να διευκολύνεται ο διάλογος σύμφωνα με την εταιρεία. Για την προστασία των επιβατών το όχημα διαθέτει πέντε ατομικούς αερόσακους.

Κινείται αμφίδρομα τόσο προς τα εμπρός όσο και προς τα πίσω, κάτι που επί της ουσίας καταργεί την κατεύθυνση. Πόσο μάλλον με τις τέσσερις ρόδες να στρέφονται και πλαγίως.

Αυτή η περιστροφή των ροδών επιτρέπει στο όχημα να παρκάρει παράλληλα για παράδειγμα ανάμεσα σε δύο αυτοκίνητα, δίχως πλέον να χρειάζεται να κάνει τις μανούβρες που χρειάζεται ένα συμβατικό όχημα για να μπει στην ίδια θέση.

Όλο το όχημα ελέγχεται ηλεκτρονικά, ενώ στην ανάρτηση του κάθε τροχού υπάρχει επιπλέον ηλεκτρονικός έλεγχος για την καλύτερη λειτουργία του συστήματος των φρένων.

Αναφορικά με τον κινητήρα του Zoox, αυτός κινείται από δύο δίδυμες μπαταρίες οι οποίες τροφοδοτούν με ενέργεια 133 kWh τα δύο ξεχωριστά συστήματα κίνησης.

Τέλος, οι μπαταρίες ανατροφοδοτούνται όταν λειτουργεί το σύστημα των φρένων.

Δειτε Επισης

Fed: Οι προειδοποιήσεις για το χρέος και τον εμπορικό πόλεμο-Τι δείχνει η εξαμηνιαία έκθεση
Ο τρόμος του Τραμπ πάνω από την Ευρώπη-Τι φοβάται τώρα η ΕΚΤ
Ανοδικά ξανά οι τιμές πετρελαίου και φυσικού αερίου λόγω των γεωπολιτικών αναταραχών
Ευρωζώνη: Απροσδόκητη πτώση για τον ιδιωτικό τομέα τον Νοέμβριο-«Φλερτάρει» με την ύφεση
Γερμανία: Ταχύτερη η συρρίκνωση στον ιδιωτικό τομέα-«Αγκάθι» οι υπηρεσίες
Bitcoin: Ο «βασιλιάς» των cryptos φλερτάρει με τα $100.000
Εκτίμηση αναλυτών: Γεωπολιτικά και δασμοί θα φέρουν απόλυτη ισοτιμία μεταξύ ευρώ και δολαρίου το 2025
Βιλερουά: Δεν βλέπει μεγάλο πληθωριστικό «χτύπημα» από τους δασμούς του Τραμπ
Τι σημαίνει η επιστροφή Τραμπ για τις αποδόσεις των ομολόγων και τα νομίσματα
Bitcoin: Έσπασε το φράγμα των 95.000 δολαρίων λόγω του «φαινομένου Τραμπ»