Η TikTok σχεδιάζει άλλα δύο κέντρα δεδομένων στην Ευρώπη
11:42 - 17 Φεβρουαρίου 2023
Η κινεζική εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης TikTok σχεδιάζει να ανοίξει δύο ακόμη κέντρα δεδομένων στην Ευρώπη, δήλωσε υψηλόβαθμο στέλεχος την Παρασκευή, μια κίνηση που θα μπορούσε να μετριάσει τις ανησυχίες για την ασφάλεια των δεδομένων των χρηστών και να μειώσει τη ρυθμιστική πίεση στην εταιρεία.
Το TikTok επιδιώκει να διαβεβαιώσει τις κυβερνήσεις και τις ρυθμιστικές αρχές ότι δεν είναι δυνατή η πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα των χρηστών και ότι το περιεχόμενό τους δεν μπορεί να παραποιηθεί από το Κομμουνιστικό Κόμμα της Κίνας ή οποιονδήποτε άλλο υπό την επιρροή του Πεκίνου.
Η εφαρμογή κοινής χρήσης βίντεο, που ανήκει στην κινεζική ByteDance, στοχεύει να επεκτείνει την ευρωπαϊκή της αποθήκευση δεδομένων, δήλωσε ο γενικός διευθυντής του TikTok για τις λειτουργίες στην Ευρώπη Rich Waterworth σε μια ανάρτηση. "Βρισκόμαστε σε προχωρημένο στάδιο οριστικοποίησης ενός σχεδίου για ένα δεύτερο κέντρο δεδομένων στην Ιρλανδία με τρίτο πάροχο υπηρεσιών, επιπλέον του ιστότοπου που ανακοινώθηκε πέρυσι", είπε. "Είμαστε επίσης σε συνομιλίες για τη δημιουργία ενός τρίτου κέντρου δεδομένων στην Ευρώπη για να συμπληρώσουμε περαιτέρω τις προγραμματισμένες δραστηριότητές μας στην Ιρλανδία. Τα δεδομένα χρηστών του ευρωπαϊκού TikTok θα αρχίσουν να μεταφέρονται φέτος, συνεχίζοντας το 2024", δήλωσε ο Waterworth.
Η εταιρεία την Παρασκευή ανακοίνωσε επίσης κατά μέσο όρο 125 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες στην ΕΕ από τον Αύγουστο του 2022 έως τον Ιανουάριο του 2023, κάτι που την υποβάλλει σε αυστηρότερους κανόνες διαδικτυακού περιεχομένου της ΕΕ γνωστούς ως Νόμος για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (DSA).
Το DSA χαρακτηρίζει τις εταιρείες με περισσότερους από 45 εκατομμύρια χρήστες ως πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες και απαιτεί από αυτές να κάνουν διαχείριση κινδύνου, εξωτερικό και ανεξάρτητο έλεγχο, να μοιράζονται δεδομένα με αρχές και ερευνητές και να υιοθετούν κώδικα δεοντολογίας.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε δώσει στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες και τις μηχανές αναζήτησης έως τις 17 Φεβρουαρίου για να δημοσιεύουν τους μηνιαίους ενεργούς χρήστες τους. Οι πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες έχουν τέσσερις μήνες για να συμμορφωθούν με τους κανόνες διαφορετικά κινδυνεύουν με πρόστιμα.