Νέες απόπειρες απάτης μέσω γραπτών μηνυμάτων sms
14:27 - 16 Φεβρουαρίου 2023
Νέο κύμα απόπειρας για απάτες μέσω αποστολής ψευδών πληροφοριών με γραπτά μηνύματα sms και κυρίως με επίκληση τεχνικού προβλήματος, καταγράφεται τις τελευταίες ημέρες. Ο στόχος των απατεώνων που χρησιμοποιούν αυτή τη μέθοδο είναι η απόσπαση χρημάτων ή η εξασφάλιση κωδικών και συνθηματικών πρόσβασης σε λογαριασμούς είτε τραπεζικούς είτε σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τα μηνύματα στέλνονται μαζικά, συνήθως με ψευδή ένδειξη ότι πρόκειται για μήνυμα από τράπεζα επιδιώκοντας να ξεγελάσουν ανυποψίαστα άτομα ή και επιχειρήσεις.
Ο Σύνδεσμος Τραπεζών αναφέρεται σε νέο κύμα, διότι μετά την προηγούμενη μεγάλη έξαρση σε τέτοιες απόπειρες απάτης που καταγράφηκε λίγο πριν τις εορτές των Χριστουγέννων, ένα νέο κύμα βρίσκεται σε εξέλιξη τις τελευταίες ημέρες.
Πώς δρουν οι εγκληματίες
Ο πλέον συνηθισμένος τρόπος της επικοινωνίας των εγκληματιών με τους πολίτες γίνεται μέσω γραπτών μηνυμάτων sms. Στις πλείστες περιπτώσεις γίνεται λόγος για τεχνικό πρόβλημα και στη συνέχεια ζητείται από τους πολίτες να δώσουν το συνθηματικό και τον κωδικό πρόσβασης στον λογαριασμό προκειμένου να αποκατασταθεί το πρόβλημα. Όταν ο ανυποψίαστος πολίτης δώσει αυτά τα στοιχεία, τότε πολύ εύκολα μπορούν να γίνουν μεταφορές χρημάτων σε άλλους λογαριασμούς ή να χρησιμοποιηθούν οι λογαριασμοί για μεταφορά μαύρου χρήματος.
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες
Αυτό που πρέπει να κάνουν οι πολίτες όταν λάβουν μηνύματα που τους ζητούν προσωπικά δεδομένα είναι να τα αγνοήσουν, να μη συνεργαστούν, να μην πιστέψουν δηλαδή ότι η επικοινωνία προέρχεται από τράπεζα ή κάποιο άλλο οργανισμό (πχ Google, Facebook κ.α.). Είναι εξαιρετικά σημαντικό οι πολίτες να είναι υποψιασμένοι και να μη δίνουν σε κανέναν τα προσωπικά τους δεδομένα και τα συνθηματικά των λογαριασμών τους. Κανένας οργανισμός δε θα ζητήσει με αυτόν τον τρόπο τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών. Μόνο κατά τη διαδικασία πρόσβασης στον λογαριασμό ζητούνται αυτά τα στοιχεία και όχι μέσω sms, email ή τηλεφωνικής κλήσης.
Ο Σύνδεσμος Τραπεζών Κύπρου καλεί το κοινό να είναι ιδιαίτερα προσεκτικό, ενημερωμένο και υποψιασμένο. Οι ηλεκτρονικές απάτες είναι πλέον πολύ συνηθισμένες και ο καλύτερος τρόπος προστασίας είναι η γνώση για τις μεθόδους των εγκληματιών και η μη συνεργασία των πολιτών μαζί τους.