SOS από Ελληνική: Έτσι εξαπατούν τον κόσμο για να μπαίνουν στους λογαριασμούς
08:20 - 14 Φεβρουαρίου 2023
Έχει παραγίνει το κακό με τις ηλεκτρονικές απάτες που δικαίως χαρακτηρίζεται πλέον και ως Λερναία Ύδρα. Καθημερινά γίνονται αναφορές από πολίτες για δεκάδες κρούσματα. Το χειρότερο δε, είναι ότι πολλοί από αυτούς πέφτουν στην παγίδα των επιτήδειων, οι οποίοι καταφέρνουν πρόσβαση στους προσωπικούς λογαριασμούς τους με ότι αυτό συνεπάγεται.
Το ζητούμενο ασφαλώς, είναι το πώς ο κόσμος μπορεί να αναγνωρίσει ότι πρόκειται περί απάτης, προτού βρεθεί εκτεθειμένος, εν μέσω τέτοιων δυσάρεστων καταστάσεων.
Είναι γι’ αυτό που συλλογικά αλλά και μεμονωμένα η Ελληνική Τράπεζα, απευθύνει συνεχώς εκκλήσεις προς τους πελάτες της με κάθε μέσο που έχει στη διάθεσή της για όλα εκείνα που πρέπει να γνωρίζουν.
Αν πάρω sms ή email από την τράπεζα
Το πιο σημαντικό απ’ όλα που πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες, είναι πως σε καμία απολύτως περίπτωση η τράπεζά μας, δεν πρόκειται να μας ζητήσει να προχωρήσουμε σε επαλήθευση στοιχείων μέσω μηνύματος στο κινητό, ή μέσω ενός link, ή ακόμη και μέσω email.
Εκείνο που συμβαίνει με τα κρούσματα που καταγράφονται ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα, είναι να ενημερώνεται ο πελάτης για δήθεν μπλοκάρισμα του λογαριασμού ή της κάρτας του και να του ζητείται στη συνέχεια, να ακολουθήσει ένα link, ώστε να καταχωρήσει τους μυστικούς κωδικούς του για να πετύχει ξεμπλοκάρισμα. Μάλιστα, η σελίδα που βγάζει το link, είναι πανομοιότυπη με αυτή της Ελληνικής, ώστε να γίνονται ακόμα πιο πειστικοί. Εκεί είναι που ο κόσμος πέφτει στην παγίδα των απατεώνων, δίνοντας πρόσβαση στους λογαριασμούς του.
Ποτέ μα ποτέ η τράπεζα δεν πρόκειται να ζητήσει επαλήθευση στοιχείων μέσω αυτής της οδού, υπογραμμίζουν οι αρμόδιοι της Ελληνικής, εξηγώντας ότι σε καμία περίπτωση η επικοινωνία με τους πελάτες δεν είναι απρόσωπη. Τουναντίον, αν λάβετε τέτοιο μήνυμα και έχετε αμφιβολία για την αυθεντικότητά του, το μοναδικό πράγμα που πρέπει να κάνετε, είναι να καλέσετε στο τηλεφωνικό κέντρο επικοινωνίας πελατών της Ελληνικής Τράπεζας στους αριθμούς 8000 9999/+357 22 500 500!
Να θυμάστε πως εάν όντως έχει συμβεί κάτι τέτοιο σε έναν λογαριασμό ή σε κάρτα σας, ο τρόπος για να τον ξεμπλοκάρετε είναι μέσω τηλεφωνικής συνομιλίας με λειτουργό εξυπηρέτησης της τράπεζας, ο οποίος θα ζητήσει προτού προχωρήσετε σε κάτι τέτοιο, να προβείτε και σε επαλήθευση στοιχείων.
Υπάρχουν ακόμη πιο επικίνδυνες καταγεγραμμένες περιπτώσεις, όπου οι εγκληματίες καταφέρνουν πρόσβαση στα κινητά των πολιτών, με το που αυτοί πατάνε στο link που τους αποστέλλεται. Είναι γι’ αυτό τον λόγο που η Ελληνική Τράπεζα καλεί τους πελάτες της να επαγρυπνούν και σε καμία απολύτως περίπτωση, ούτε καν από απλή περιέργεια, να μην εισέρχονται στο προτεινόμενο link που ελλοχεύει αμέτρητους κινδύνους, όχι μόνο για τους τραπεζικούς λογαριασμούς.
Τα «πρόσωπα» της ηλεκτρονικής απάτης
Το μόνο σίγουρο είναι πως η απάτη δεν είναι κάτι στατικό, τουναντίον, έχει πολλά πρόσωπα και καθημερινά μεταμορφώνεται, κάτι που επιβάλλει στους πολίτες να είναι και υποψιασμένοι και προετοιμασμένοι ανά πάσα στιγμή. Μιλώντας ωστόσο, τουλάχιστον για τις πιο κοινότυπες απάτες, αυτές θα μπορούσαμε να τις κατατάξουμε στις παρακάτω κατηγορίες:
- Ανακατεύθυνσης (Redirection) Τιμολογίων
- Κοινωνική μηχανική και ηλεκτρονικό ψάρεμα
- Κλοπή Ταυτότητας
- Ρομαντική Απάτη
Στο παρακάτω link της Ελληνικής Τράπεζας γίνεται λεπτομερής αναφορά στους συγκεκριμένους τρόπους δράσης των εγκληματιών με απτά παραδείγματα. Ταυτόχρονα, δίνονται συμβουλές στους πελάτες για το πώς πρέπει να δράσουν για να προστατευθούν:
Δείτε επίσης έξυπνα και απλά βίντεο ώστε να προστατευτείτε από τους επιτήδειους:
https://www.hellenicbank.com/securitycentre