Powered by

IATA: Ιστορικό ρεκόρ 4,7 δισ. ταξιδιωτών αναμένουν οι αεροπορικές το 2024

Οι αεροπορικές εταιρείες αναμένουν ότι θα μεταφέρουν την επόμενη χρονιά 4,7 δισεκατομμύρια ταξιδιώτες σε όλον τον κόσμο, αριθμός που χαρακτηρίζεται "ιστορικό ρεκόρ" και υπερβαίνει τα 4,54 δισεκατομμύρια που είχαν ταξιδέψει αεροπορικώς το 2019 προτού ξεσπάσει η υγειονομική κρίση που οφειλόταν στην πανδημία της COVID-19, ανακοίνωσε σήμερα η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA).

Ήδη από φέτος οι αερομεταφορείς διέγραψαν τις οικονομικές επιπτώσεις που είχαν από την COVID-19, επανερχόμενες στο πράσινο με συσσωρευμένα καθαρά κέρδη 23,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με την IATA, η οποία υπερδιπλασίασε τις προηγούμενες προβλέψεις της που είχε ανακοινώσει τον Ιούνιο για 9,8 δισεκατομμύρια δολάρια.

Για φέτος η IATA προέβλεψε 4,29 δισεκατομμύρια αεροπορικά ταξίδια, αναθεωρώντας λίγο προς τα κάτω την πρόβλεψη που είχε κάνει τον Ιούνιο για 4,35.

Για το 2024, τα κέρδη αναμένεται "να σταθεροποιηθούν σε μεγάλο βαθμό" στα 25,7 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την IATA, σε έναν άνευ προηγουμένου παγκόσμιο κύκλο εργασιών 964 δισεκατομμυρίων, σε σύγκριση με τα 896 που υπολογίζονταν για το 2023 και τα 838 δισεκατομμύρια του 2019.

Οι αεροπορικές εταιρείες υπέστησαν αθροιστικές απώλειες περίπου 183 δισεκατομμυρίων δολαρίων μεταξύ του 2020 και του 2022 καθώς  ήταν ένας από τους τομείς της οικονομίας που επλήγησαν περισσότερο από την υγειονομική κρίση του νέου κορονοϊού, λόγω του κλεισίματος συνόρων και άλλους περιορισμούς που είχαν επιβληθεί στις μετακινήσεις.

"Δεδομένων των μαζικών απωλειών των τελευταίων ετών", τα κέρδη που αναμένονται το 2024 "δείχνουν την ανθεκτικότητα του αεροπορικού τομέα", υπογράμμισε ο Γενικός Διευθυντής της IATA Γουίλι Γουόλς, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για τον "εξαιρετικό ρυθμό ανάκαμψης".

Ωστόσο, "φαίνεται ότι η πανδημία στοίχισε τέσσερα χρόνια ανάπτυξης στον τομέα", επισήμανε ο Γουόλς στη διάρκεια μιας "πιεστικής μέρας" στην έδρα της ένωσης στη Γενεύη, στην Ελβετία.

"Από το 2024, οι προβλέψεις δείχνουν ότι θα μπορούμε να μπούμε σε πιο φυσιολογικές πορείες ανάπτυξης, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τα φορτία", σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της IATA.

Η ισχυρή ανάκαμψη το 2023 είχε αποτέλεσμα υψηλές τιμές εισιτηρίων, καθώς η ζήτηση για ταξίδια ξεπερνούσε τις δυνατότητες των εταιρειών, οι οποίες επιβαρύνθηκαν από καθυστερημένες παραδόσεις αεροπλάνων και άλλες επιχειρησιακές δυσκολίες.

Η τάση αυτή δείχνει να επιβραδύνεται το 2024, σύμφωνα με την IATA. Παράλληλα τα ποσοστά πληρότητας των αεροπλάνων έχουν ήδη επανέλθει στα επίπεδα προ υγειονομικής κρίσης.

Δειτε Επισης

Βάζει πίεση για Great Sea Interconnector η Κομισιόν-Τα θέματα για τα οποία ζήτησε να ενημερωθεί
Δημήτρης Ζόππος: Έρχονται και άλλοι θεσμικοί και ιδιώτες επενδυτές στην 33East
Η κυπριακή startup BRAYN φέρνει επανάσταση στην εκπαίδευση σε μορφή τύπου Netflix
Ραφαέλα Ανδρέου: Η μαθηματικός που ακολούθησε το όνειρό της και έγινε tattoo artist
Ελληνικός τουρισμός: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι της φετινής σεζόν
Μ. Δημοπούλου: Οι στόχοι ESG της Philip Morris και οι στέρεες βάσεις σε θέματα βιωσιμότητας στην κυπριακή αγορά
Κ. Χατζηγιάννης: Να γίνει πιο σοβαρή μελέτη για την ηλεκτρική διασύνδεση, απαράδεκτες οι πιέσεις στην ΡΑΕΚ
Πώς μοιράζεται η πίτα των εξαγωγών-Η δυναμική και η αξία χαλλουμιού και φαρμάκων
Ν. Χριστοδουλίδης: Υπάρχει έρευνα από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, δεν θα κάνει δική της για το τερματικό η Κ.Δ.
Άνοιγμα της αγοράς ηλεκτρισμού σε ένα χρόνο-Οι δύο πυλώνες που πρέπει να συνδεθούν και ο Great Sea Interconnector