Powered by

IATA: Ιστορικό ρεκόρ 4,7 δισ. ταξιδιωτών αναμένουν οι αεροπορικές το 2024

Οι αεροπορικές εταιρείες αναμένουν ότι θα μεταφέρουν την επόμενη χρονιά 4,7 δισεκατομμύρια ταξιδιώτες σε όλον τον κόσμο, αριθμός που χαρακτηρίζεται "ιστορικό ρεκόρ" και υπερβαίνει τα 4,54 δισεκατομμύρια που είχαν ταξιδέψει αεροπορικώς το 2019 προτού ξεσπάσει η υγειονομική κρίση που οφειλόταν στην πανδημία της COVID-19, ανακοίνωσε σήμερα η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA).

Ήδη από φέτος οι αερομεταφορείς διέγραψαν τις οικονομικές επιπτώσεις που είχαν από την COVID-19, επανερχόμενες στο πράσινο με συσσωρευμένα καθαρά κέρδη 23,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με την IATA, η οποία υπερδιπλασίασε τις προηγούμενες προβλέψεις της που είχε ανακοινώσει τον Ιούνιο για 9,8 δισεκατομμύρια δολάρια.

Για φέτος η IATA προέβλεψε 4,29 δισεκατομμύρια αεροπορικά ταξίδια, αναθεωρώντας λίγο προς τα κάτω την πρόβλεψη που είχε κάνει τον Ιούνιο για 4,35.

Για το 2024, τα κέρδη αναμένεται "να σταθεροποιηθούν σε μεγάλο βαθμό" στα 25,7 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την IATA, σε έναν άνευ προηγουμένου παγκόσμιο κύκλο εργασιών 964 δισεκατομμυρίων, σε σύγκριση με τα 896 που υπολογίζονταν για το 2023 και τα 838 δισεκατομμύρια του 2019.

Οι αεροπορικές εταιρείες υπέστησαν αθροιστικές απώλειες περίπου 183 δισεκατομμυρίων δολαρίων μεταξύ του 2020 και του 2022 καθώς  ήταν ένας από τους τομείς της οικονομίας που επλήγησαν περισσότερο από την υγειονομική κρίση του νέου κορονοϊού, λόγω του κλεισίματος συνόρων και άλλους περιορισμούς που είχαν επιβληθεί στις μετακινήσεις.

"Δεδομένων των μαζικών απωλειών των τελευταίων ετών", τα κέρδη που αναμένονται το 2024 "δείχνουν την ανθεκτικότητα του αεροπορικού τομέα", υπογράμμισε ο Γενικός Διευθυντής της IATA Γουίλι Γουόλς, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για τον "εξαιρετικό ρυθμό ανάκαμψης".

Ωστόσο, "φαίνεται ότι η πανδημία στοίχισε τέσσερα χρόνια ανάπτυξης στον τομέα", επισήμανε ο Γουόλς στη διάρκεια μιας "πιεστικής μέρας" στην έδρα της ένωσης στη Γενεύη, στην Ελβετία.

"Από το 2024, οι προβλέψεις δείχνουν ότι θα μπορούμε να μπούμε σε πιο φυσιολογικές πορείες ανάπτυξης, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τα φορτία", σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της IATA.

Η ισχυρή ανάκαμψη το 2023 είχε αποτέλεσμα υψηλές τιμές εισιτηρίων, καθώς η ζήτηση για ταξίδια ξεπερνούσε τις δυνατότητες των εταιρειών, οι οποίες επιβαρύνθηκαν από καθυστερημένες παραδόσεις αεροπλάνων και άλλες επιχειρησιακές δυσκολίες.

Η τάση αυτή δείχνει να επιβραδύνεται το 2024, σύμφωνα με την IATA. Παράλληλα τα ποσοστά πληρότητας των αεροπλάνων έχουν ήδη επανέλθει στα επίπεδα προ υγειονομικής κρίσης.

Δειτε Επισης

Κυριάκος Κακουρής: Συζητήσεις με ΑΗΚ για δάνειο προς αναβάθμιση του δικτύου της-Η θέση ΕΤΕπ για GSI και τερματικό
ΑΤΑ, κατώτατος, συμβάσεις και απεργίες-Τα καυτά εργασιακά θέματα της χρονιάς που πέρασε και ο κομβικός ρόλος της ΟΕΒ
Χ. Παπαχαραλάμπους: Πώς η Κύπρος θα μετατραπεί σε ολόχρονο προορισμό και ο στόχος για τουρισμό από ΗΠΑ και Ινδία
Scope Ratings: Σταθερές προοπτικές για κυπριακή οικονομία-Ευάλωτη στην κλιμάκωση παγκόσμιων εμπορικών εντάσεων
Κ. Κουμής: Αξιοσημείωτες επιδόσεις στις ειδικές μορφές τουρισμού-«Κλειδί» για επιμήκυνση τουριστικής περιόδου
Ποια είναι η DreamPlay που έρχεται στη Λεμεσό και ο ρόλος της Κύπρου στην παγκόσμια επέκτασή της
Σταύρος Σταύρου, Ευγένιος Ευγενίου και Βαλεντίνος Πολυκάρπου...Μόνο θετικά από την ένταξη στη ζώνη Σένγκεν
Πλήρωσε τους μετόχους, μεταβίβασε τους τίτλους-Στα χέρια της Eurobank και με...βούλα σχεδόν 98% της Ελληνικής
Συρρίκνωση του δημοσιονομικού ελλείμματος-Περιορίστηκε στα €6 εκατ. το δ'΄τρίμηνο του 2024
Από διαφορετικές αφετηρίες για την ΑΤΑ-«Ο θεσμός είναι αναχρονιστικός και χρήζει βελτίωσης ή αντικατάστασης»