Τα marketing trends που θα κυριαρχήσουν το 2024-Eπαγγελματίες του χώρου σκιαγραφούν το τοπίο

Στο συνεχώς εξελισσόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον, οι τάσεις στον χώρο του marketing αναδύονται ως κρίσιμοι και ζωτικοί παράγοντες για μια επιτυχημένη προβολή και προώθηση, με τη δυναμική φύση του τομέα να επιβάλλει προσαρμογές.

Καινοτόμες πρακτικές αναμένεται ότι θα διαμορφώσουν τον τομέα το 2024, τόσο του marketing προϊόντων όσο και του marketing υπηρεσιών.

Τέσσερις επαγγελματίες του χώρου, από διαφορετικούς τομείς και θέσεις, μιλούν στο InBusinessNews και αναφέρουν τις δικές τους προβλέψεις για τις τάσεις που θα κυριαρχήσουν.

Τεχνητή νοημοσύνη, νέες τεχνολογίες, το ενδιαφέρον για το metaverse, στρατηγικές βιωσιμότητας, ενίσχυση της εξατομικευμένης εμπειρίας του πελάτη και επιχειρηματική ηθική είναι μερικές από τις τάσεις, που θα είναι στο προσκήνιο και θα καθορίσουν το τοπίο του marketing το 2024.

Δρ. Μύρια Κκάλη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια & Ακαδημαϊκή Διευθύντρια στο CIM- Cyprus Business School

1111111111

Ακούμε για πολλές τάσεις στο μάρκετινγκ και κυρίως στο ψηφιακό μάρκετινγκ που θα επικρατήσουν το 2024: Την χρήση chatbots στο online commerce, την εισαγωγή του AI στην εξυπηρέτηση αλλά ακόμα και στο influencer marketing (βλέπε AI influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης) και πολλά άλλα…

Τόσα πολλά που κανείς διερωτάται-από πού ξεκινάω;

Πώς λοιπόν θα αναγνωρίσετε μια τάση που μπορεί πραγματικά να σας προσφέρει την διαφοροποίηση που χρειάζεστε; Για να το κάνει αυτό, και να αξίζει να αφιερώσουμε χρόνο και χρήμα σε μια τάση μάρκετινγκ πρέπει να ικανοποιεί ένα ή περισσότερα από τα ακόλουθα:

  1. Να ξεπερνά/λύνει σημεία δυσφορίας για τον πελάτη (pain points).
  2. Να αναβαθμίζει την εξυπηρέτηση πελατών.
  3. Ή να δημιουργεί μια διαφοροποιημένη, εξατομικευμένη εμπειρία για τον πελάτη.

Ενώ καινούριες τάσεις και τεχνολογίες αξίζουν να ληφθούν υπόψη, βάζοντας κάτω τα πιο πάνω κριτήρια μπορούμε να δούμε πιο καθαρά πού και πότε να επενδύσουμε, ρωτώντας τον εαυτό μας- πώς μπορώ να αξιοποιήσω τις καινούριες τάσεις στο μάρκετινγκ και τα ψηφιακά εργαλεία στην δική μου επιχείρηση για να ενισχύσω την ανταγωνιστική μου διαφοροποίηση (competitive advantage).

Μισιέλ Καραολίδη, Επικεφαλής Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας, Deloitte

1111111111111111111111

Καθώς το επιχειρηματικό περιβάλλον πλέον αλλάζει με πολύ γρήγορους ρυθμούς, υπάρχουν πολλές τάσεις που θα πρέπει να εξετάζουμε συνεχώς ως marketeers μέσα στο 2024 και μετέπειτα, όπως η επέκταση σε νέες αγορές, η ενίσχυση της εξατομικευμένης εμπειρίας του κάθε πελάτη και η διερεύνηση νέων τεχνολογιών.

Δύο τάσεις που φαίνεται να βρίσκονται στο προσκήνιο το επόμενο διάστημα, είναι η επιτάχυνση των εταιρειών σε νέες ψηφιακές πλατφόρμες και η επικέντρωση σε στρατηγικές βιωσιμότητας.

Ενώ υπάρχουν πολλές προσεγγίσεις για τη βιωσιμότητα και είναι κρίσιμης πλέον σημασίας για τους πελάτες και τους καταναλωτές, είναι σημαντικό οι οργανισμοί πρώτα να εφαρμόσουν πρακτικές βιωσιμότητας εσωτερικά.

Έτσι δημιουργείται μια αυθεντικότητα στις οποιεσδήποτε μελλοντικές πρωτοβουλίες που θα ληφθούν και ένας μακροπρόθεσμος αντίκτυπος που ξεκινάει από μέσα και μεταφέρεται προς τα έξω.

Η υιοθέτηση αναδυόμενων τεχνολογιών παραμένει μια σταθερή τάση τα τελευταία χρόνια, αφού συνεχώς εμφανίζονται νέες πλατφόρμες.

Το ενδιαφέρον για το metaverse, ειδικότερα, αυξάνεται ραγδαία σε διάφορους κλάδους της οικονομίας, καθώς μπορεί να προσφέρει καινούριες ευκαιρίες για ενίσχυση της αφοσίωσης των πελατών, καθώς και προοπτική για νέες ροές εσόδων. Πολλές επιχειρήσεις αναμένουν ότι θα συνδέσουν τον φυσικό με τον virtual κόσμο μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

Αν και εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο υιοθέτησής του, όπως η αξιολόγηση υπαρχόντων ή ανάπτυξη ιδίων spaces, οι οργανισμοί που επιθυμούν να καινοτομήσουν θα πρέπει να θέσουν από νωρίς τις βάσεις, καθορίζοντας σαφείς στόχους για το πώς θα δημιουργήσουν ενδιαφέρουσες εμπειρίες.

Νίκος Βαρδουνιώτης, Digital Marketing Supervisor, Ayia Napa Marina

333333333

Αναμφίβολα ο κόσμος του μάρκετινγκ το 2024 θα αποτελέσει ένα συναρπαστικό συνδυασμό τεχνολογίας και ανθρωποκεντρικών προσεγγίσεων. Οι οργανισμοί καλούνται πλέον να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης και τεχνολογίες όπως το VR και AR.

Και όλα αυτά με τη χρήση πάντα ηθικών πρακτικών προς όφελος των πελατών τους. Σε ένα περιβάλλον το οποίο εξελίσσεται και ανανεώνεται σχεδόν σε καθημερινή βάση, η προσαρμοστικότητα στις νέες συνθήκες, τεχνολογίες και τάσεις καθώς και η καινοτομία είναι και θα παραμείνουν ακρογωνιαίοι λίθοι της επιτυχίας των τμημάτων μάρκετινγκ και της στρατηγικής που θα ακολουθήσουν.

Μεγαλύτερη έμφαση αναμένεται να δοθεί:

  • Sustainability – Ethical Marketing: Αναμένεται να δοθεί ακόμα μεγαλύτερη έμφαση και θα είναι πυλώνας των περισσότερων δραστηριοτήτων μάρκετινγκ την επόμενη χρονιά. Και αυτό γιατί αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των αξιών που αντιπροσωπεύει το εκάστοτε brand. Πλέον, οι καταναλωτές δίνουν έμφαση σε μια ευρύτερη ευθύνη και φιλοσοφία που διέπει κάθε οργανισμό.
  • Video Marketing & Content in Shot-Form: Δεν αποτελεί νέο ότι πλατφόρμες όπως το TikTok καθώς και YouTube (Shorts) εμφάνισαν και θα συνεχίσουν να εμφανίζουν άνθιση το 2024 με χρήση σύντομου περιεχομένου το οποίο διακρίνεται για το υψηλό engagement που προσφέρουν.
  • Big Data: Με τη συλλογή δεδομένων από τα διάφορα touchpoints που αλληλοεπιδρούν οι καταναλωτές με τα brands, και κατ’ επέκταση στην αξιοποίηση των δεδομένων αυτών, τα brands αποκτούν ιδιαίτερη δύναμη χρησιμοποιώντας πλέον πιο προηγμένα εργαλεία για την ανάλυση δεδομένων.
  • AI-Driven Interactions / VR & AR tecnologies: Η αλληλεπίδραση των εταιρειών με υπάρχοντες και πιθανούς νέους πελάτες εισέρχεται σε μια ακόμη πιο πολλά υποσχόμενη περίοδο. Αυτό γιατί πλέον με τη χρήση του AI μειώνονται οι χρόνοι απόκρισης σε αιτήματα μέσω π.χ. AI-powered chatbots & virtual assistance. Παράλληλα αυξάνεται το engagement με τους χρήστες. Καθηλωτικές εμπειρίες μπορούν να προσφέρουν επίσης οι τεχνολογίες VR & AR.

Εύρος Παπαδόπουλος, Group Marketing Manager, P&P Group

Evros - Copy

Με την πάροδο των χρόνων το Marketing εξελίσσετε και μεταβάλλεται συνεχώς. Από την παραδοσιακή μαζική διαφήμιση σε μια πιο στοχευμένη και εξατομικευμένη προσέγγιση που καθοδηγείται από την τεχνολογία, τα δεδομένα και τις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Το τοπίο συνεχίζει να εξελίσσεται ραγδαία καθώς εμφανίζονται νέες τεχνολογίες και πλατφόρμες, επιτρέποντας στους marketers να καινοτομούν και να προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους για να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών.

Μια σημαντική τάση που αναμένεται για το 2024 είναι η αυξημένη εστίαση στον σκοπό της μάρκας. Ο σύγχρονος καταναλωτής δεν ενδιαφέρεται μόνο για την αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Είναι πρόθυμος να κατανοήσει τις αξίες της μάρκας, ιδιαίτερα όσον αφορά την περιβαλλοντική και κοινωνική ευθύνη.

Αυτή η τάση, ωθείτε από παγκόσμιες προκλήσεις όπως η κλιματική αλλαγή και οι κοινωνικές αδικίες. Τα παγωτά PAPAFiLiPOU στην συνεχή προσπάθεια τους να προστατεύσουν το περιβάλλον έχουν μειώσει την χρήση πλαστικού στις συσκευασίες τους, αντικαθιστώντας το όπου είναι δυνατό με χαρτί.

Μάλιστα στην περίπτωση των ποτηριών και κουταλιών σερβιρίσματος παγωτού μίας χρήσης, έχουν αντικαταστήσει πλήρως το πλαστικό με βρώσιμα ποτηράκια και κουταλάκια!

Επίσης με αίσθημα ευθύνης προς τους καταναλωτές των παγωτών μας προχωρήσαμε σε “clean label”, όπου τα συστατικά που χρησιμοποιούνται είναι απλά και φυσικά και οι διατροφικές πληροφορίες κατανοητές.

Το marketing του 2024 θα αφορά τόσο τις αξίες όσο και την αξία.

Δειτε Επισης

Finvasia: Επιχειρηματικότητα και ενδοεπιχειρηματικότητα
Waste Wisely Cyprus: Οι βραβευθέντες καλύτερης Αφίσας και Φωτογραφίας
CBN Young Dragon Awards: Έρχονται για να επιβραβεύσουν τους νεαρούς «δράκους» του επιχειρείν
Οι μεγαλομέτοχοι 35+ εισηγμένων εταιρειών
Η εικόνα του Τύπου στην Κύπρο-Οι εκδοτικές επιχειρήσεις, οι δημοσιογράφοι και οι άλλοι επαγγελματίες στον χώρο
Στο τεύχος Μαΐου του περιοδικού IN Business: IN Business Awards-16 χρόνια επιβραβεύουμε το επιχειρείν
Στην Medicover Genetics ο Δ. Σκουρίδης-Ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις και ενημερώθηκε για το έργο της εταιρείας
Πάνω κατά 5,2% σε ετήσια βάση ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στη βιομηχανία
ΙδΕΚ: Νέες προσκλήσεις €16,3 εκατ. για στήριξη του ερευνητικού συστήματος
Εκτοξεύθηκε η εξυπηρέτηση οχηματαγωγών πλοίων στο λιμάνι Λεμεσού-Η ανακοίνωση της DP World Limassol