powered by

Προσωρινά μέτρα προστασίας κυπριακών πλοίων λόγω Χούθι

Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας έκρινε σκόπιμη τη λήψη προσωρινών μέτρων για την προστασία των κυπριακών πλοίων, λόγω των επιθέσεων από το κίνημα Χούθι της Υεμένης εναντίον πλοίων που διέρχονται του στενού Μπαμπ-ελ-Μαντέμπ μεταξύ της Υεμένης και της βορειοανατολικής Αφρικής που οδηγεί στην Ερυθρά Θάλασσα, ανέφερε την Τετάρτη σε δηλώσεις της στο ΚΥΠΕ η Υφυπουργός Ναυτιλίας, Μαρίνα Χατζημανώλη.

Σύμφωνα με την Υφυπουργό, μετά τις εν λόγω επιθέσεις και την απειλή για την ασφάλεια των πλοίων, μεγάλοι ναυτιλιακοί κολοσσοί αποφάσισαν να αλλάξουν τα δρομολόγια των πλοίων τους και να αναστείλουν τις μεταφορές φορτίων στην περιοχή, με αποτέλεσμα την πρόκληση ζημιών στην παγκόσμια οικονομία και το παγκόσμιο εμπόριο.

Η κ. Χατζημανώλη ανέφερε πως πως το επιπλέον κόστος οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι τα εμπορικά πλοία χρησιμοποιούν μεγαλύτερες διαδρομές επιμηκύνοντας τον απαιτούμενο χρόνο ταξιδιών, προσθέτοντας καθυστερήσεις, αφού αναγκάζονται πλέον να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής για να αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ, δηλαδή τη συντομότερη θαλάσσια διαδρομή από την Ασία στην Ευρώπη, λόγω της απειλής από τους Χούθι. Η παράκαμψη αυτή των 6.000 μιλίων οδηγεί σε καθυστερήσεις έως και 2 εβδομάδων στον κατάπλου των σκαφών στην Μεσόγειο, επεσήμανε.

Είπε, επίσης, ότι η επιμήκυνση της περιόδου ταξιδιών των πλοίων που αλλάζουν διαδρομή έχει επιπτώσεις και στο περιβάλλον, αφού υπάρχει μεγαλύτερη κατανάλωση σε καύσιμα και μεγαλύτερος αριθμός εκπομπών, ενώ σημείωσε ότι, ως αποτέλεσμα των επιθέσεων και του αυξημένου κινδύνου που έχει δημιουργηθεί για την ασφάλεια των πλοίων, καταγράφεται σημαντική αύξηση και στο κόστος ασφάλισης των πλοίων που περνούν από τη συγκεκριμένη περιοχή.

«Λόγω των επιθέσεων κρίθηκε σκόπιμο από το Υφυπουργείο όπως ληφθούν προσωρινά μέτρα για την προστασία των κυπριακών πλοίων, δυνάμει των άρθρων 71(1)(ε) & (στ) και 71(2(α) του περί Προστασίας Κυπριακών Πλοίων από Πράξεις Πειρατείας και άλλες Παράνομες Πράξεις Νόμου του 2012 (Νόμος 77(Ι)/2012), και εκδόθηκε σχετικό Διάταγμα το οποίο τέθηκε σε ισχύ από τις 23 Δεκεμβρίου 2023, με το οποίο επεκτείνονται οι περιοχές υψηλού κινδύνου, ώστε να καλύπτονται οι περιοχές των επιθέσεων των ανταρτών», ανέφερε η κ. Χατζημανώλη.

Είπε πως εκδόθηκε σήμερα και σχετική Ενημερωτική Εγκύκλιος, προκειμένου να ενημερωθεί η ναυτιλιακή βιομηχανία για τα προσωρινά μέτρα που έχουν ληφθεί.

Δειτε Επισης

Για 15η χρονιά ο Σερ Στέλιος Χατζηιωάννου βραβεύει τη δικοινοτική επιχειρηματική συνεργασία στην Κύπρο
ΚΕΒΕ: Συγχαίρει Θωμά Καζάκο για τον διορισμό του στη θέση του γ.γ. του ΔΝΕ-«Ενισχύει τη φήμη της Κύπρου»
Ο νέος φορολογικός οδηγός της PwC Κύπρου για το 2025
Ετήσια μείωση 1,6% του ΔΤΠ στη βιομηχανία τον Νοέμβριο
Λειτουργία δωρεάν Park and Ride στο στάδιο Άλφαμεγα στο Κολόσσι
Το υποβρύχιο USS Indiana θα επισκεφθεί στο λιμάνι Λεμεσού ο ΠτΔ
Φ. Ρουσουνίδης: Οι στόχοι και οι προτεραιότητες του νέου Γ.Γ. του ΚΕΒΕ-«Να κτίσουμε στην παρακαταθήκη του Μ. Τσιακκή»
Ανοίγουν οι δηλώσεις εθελοντών του FIBA EuroBasket 2025
Λεμεσός 2030: Το μεγάλο βήμα για Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης σε μια πορεία που συνεχίζεται
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς Κύπρου: Αυξάνει τις περιπτώσεις σύνταξης ενημερωτικού δελτίου στην αγγλική γλώσσα