E-kalathi: Τα επόμενα βήματα και πότε τίθεται σε εφαρμογή η ψηφιακή πλατφόρμα

Γύρω στο καλοκαίρι του 2024 τίθεται σε εφαρμογή η ψηφιακή πλατφόρμα e-kalathi, η οποία αποσκοπεί στο να προσφέρει στους καταναλωτές την αναγκαία διαφάνεια και άμεση πληροφόρηση, σε καθημερινή βάση για τις τιμές βασικών προϊόντων.

Μιλώντας στο ΚΥΠΕ, ο Κωνσταντίνος Καραγιώργης, Διευθυντής Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή, είπε ότι έπειτα από την έγκριση του σχετικού νομοσχεδίου και μετά τη δημοσίευση του νόμου στην επίσημη εφημερίδα, η Υπηρεσία θα προχωρήσει άμεσα στην προκήρυξη διαγωνισμού.

Ο διαγωνισμός εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε διάστημα δύο μηνών από την ημέρα της δημοσίευσης, ενώ ακολούθως θα χρειαστεί μία περίοδος 3 με 5 μήνες για ολοκλήρωση των αναγκαίων διεργασιών. «Συνεπώς η εκτίμηση είναι ότι πλατφόρμα θα τεθεί σε εφαρμογή γύρω στο καλοκαίρι», πρόσθεσε.

Όπως εξήγησε, το «e-kalathi» θα αφορά σε μια εφαρμογή σε κινητά τηλέφωνα και ταμπλέτες (android και iOS), αλλά και διαδικτυακή εφαρμογή, προσβάσιμη μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Ο στόχος μας, σημείωσε ο κ. Καραγιώργης, είναι «ειδικά σε περιόδους κρίσεων, ο καταναλωτής να έχει στη διάθεσή του ένα εργαλείο που να του παρέχει διαφάνεια και άμεση πληροφόρηση σε καθημερινή βάση, ώστε να μπορεί να κάνει τις πιο συμφέρουσες επιλογές αναλόγως με τα οικονομικά του δεδομένα».

Σε σχέση με τα προϊόντα που θα περιληφθούν στην πλατφόρμα, ο κ. Καραγιώργης ανέφερε ότι τα προϊόντα που θα επιλεγούν θα είναι αυτά με την ψηλότερη ζήτηση και βαρύτητα στο καλάθι του νοικοκυριού, βάσει στατιστικών δεδομένων και θα περιληφθούν στο διάταγμα που αναμένεται να εκδώσει ο Υπουργός Εμπορίου.

Ο κ. Καραγιώργης ευχαρίστησε τη Βουλή των Αντιπροσώπων για την θέσπιση του σχετικού νομοσχεδίου σε νόμο, καθώς και για τη συνεργασία που είχε με την Υπηρεσία όλο αυτό το διάστημα.

Υπενθυμίζεται ότι κατόπιν τροπολογιών που εγκρίθηκαν στην Ολομέλεια της Παρασκευής, ο ελάχιστος ετήσιος κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων, που υποχρεώνει μια υπεραγορά να υποβάλει τιμές πώλησης προϊόντων στην πλατφόρμα, αυξήθηκε από €2 εκατομμύρια σε €5 εκατ., ενώ προστέθηκε ο ορισμός του όρου «κωδικός προϊόντος», ώστε να διασαφηνιστεί ότι η σύγκριση θα γίνεται στη βάση του ιδίου κωδικού (barcode).

Δειτε Επισης

Investopia Global Mediterranean Forum: Πραγματοποιείται στην Κύπρο και ανοίγει νέες επενδυτικές προοπτικές
Μάνος Μανουσάκης: Αυτό είναι το σημαντικότερο ζήτημα για GSI σε αυτή τη φάση του έργου-Το επόμενο βήμα
Α. Σπακουρή: Όχι απλώς ένας τουριστικός προορισμός για τους Κύπριους η Ελλάδα-Γιατί βρίσκεται σταθερά στην κορυφή
Έφυγε από την ζωή ο Σώτος Λοής-«Η Κύπρος αποχαιρετά ένα από τους καλύτερους κτίστες της»
Olympic Lagoon Resort: Επεκτάσεις και βελτιώσεις στο πεντάστερο ξενοδοχείο στην Αγία Νάπα (photos)
Εκτοξεύθηκαν οι πωλήσεις ακινήτων-Η πρωτιά Λεμεσού και η «ισοπαλία» Λευκωσίας και Λάρνακας
Ανδρέας Νεοφύτου: Έτσι θα ενισχύσει την θέση της ως παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος η Κύπρος-To όραμά μου για το ΚΝΕ
Στρέφονται νομικά κατά της Booking.com οι ευρωπαίοι ξενοδόχοι-Στηρίζει την συλλογική δράση ο ΠΑΣΥΞΕ
Κάτι...ψήνεται στο Ολυμπιακό Μέγαρο από την ΚΟΕ-Ένα gala dinner με ένα ξεχωριστό επισκέπτη στο τραπέζι
Άρθρο του CEO της Eurobank Φωκίωνα Καραβία: Ινδία, ένας στρατηγικός εταίρος για την Ελλάδα και την Κύπρο