Powered by

Emirates: Πραγματοποίησε τις πρώτες πτήσεις με βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο (SAF) από το Ντουμπάι

Οι πρώτες πτήσεις της Emirates με τη χρήση βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου (SAF) της Shell Aviation απογειώθηκαν από το Διεθνές Αεροδρόμιο του Ντουμπάι (DXB). Συγκεκριμένα, η πτήση EK 412 με προορισμό το Σίδνεϊ, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 24 Οκτωβρίου, ήταν μία από τις πρώτες πτήσεις που χρησιμοποίησαν το SAF.

Η Shell έχει προμηθεύσει 315.000 γαλόνια μίγματος SAF με σκοπό να χρησιμοποιηθούν στον κόμβο της αεροπορικής εταιρείας στο Ντουμπάι. Η συγκεκριμένη, πρώτη, προμήθεια SAF στο Ντουμπάι έδωσε τη δυνατότητα στην Emirates να τροφοδοτήσει έναν αριθμό πτήσεων κατά τη διάρκεια των τελευταίων εβδομάδων.

Η αναλογία του μίγματος SAF που παρείχε η Shell στο σύστημα τροφοδοσίας του αεροδρομίου DXB ήταν 40% καθαρό SAF και 60% συμβατικό καύσιμο Jet A-1. Στη συγκεκριμένη αναλογία, τα χημικά χαρακτηριστικά είναι όμοια με τα χαρακτηριστικά του συμβατικού καυσίμου jet και μπορούν να ενσωματωθούν απρόσκοπτα στην υπάρχουσα υποδομή του αεροδρομίου για καύσιμα, καθώς και στους κινητήρες ολόκληρου του στόλου της Emirates, χωρίς να απαιτούνται τροποποιήσεις.

Στην καθαρή μορφή του, το SAF μειώνει τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου έως και 80%* κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του σε σύγκριση με το συμβατικό καύσιμο jet. Επιπλέον, η Emirates παρακολουθεί την παράδοση, τη χρήση και τα περιβαλλοντικά οφέλη του SAF μέσω της Avelia, της blockchain λύσης book and claim της Shell Aviation.**

Ο Sir Tim Clark, Πρόεδρος της Emirates Airline, δήλωσε: «Λαμβάνουμε προληπτικά μέτρα για να καταστήσουμε τις πτήσεις περισσότερο βιώσιμες τώρα αλλά και στο μέλλον, με την τροφοδοσία των πτήσεων από τον κόμβο του Ντουμπάι να αποτελεί μία μόνο από τις ενέργειές μας με στόχο τη μείωση των ρύπων, αλλά και να βοηθήσουμε τους επιβάτες μας να ελαχιστοποιήσουν το δικό τους ανθρακικό αποτύπωμα. Ελπίζουμε ότι η συνεργασία μας με τη Shell Aviation θα εμπνεύσει περισσότερους παραγωγούς να αντιμετωπίσουν τις ελλείψεις στον εφοδιασμό και να καταστήσουν το SAF άμεσα διαθέσιμο σε μεγάλους κόμβους όπως το Ντουμπάι, καθώς και σε άλλους προορισμούς του δικτύου μας».

Ο Jan Toschka, Πρόεδρος της Shell Aviation, δήλωσε: «Η Emirates και η Shell διατηρούν μία μακρόχρονη ιστορία συνεργασίας και είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που συνεχίζεται με στόχο τη χρήση του SAF στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Η συγκεκριμένη, πρώτη, προμήθεια SAF στην Emirates στο Ντουμπάι αποτελεί παράδειγμα του τι μπορεί να επιτευχθεί όταν συνεργάζονται διαφορετικά μέρη της αλυσίδας αξίας του κλάδου των αεροπορικών μεταφορών. Ελπίζουμε ότι αυτό το ορόσημο θα συμβάλλει στην υιοθέτηση του SAF σε ολόκληρο τον κλάδο των αεροπορικών μεταφορών στα ΗΑΕ και την ευρύτερη περιοχή».

Νωρίτερα εντός του έτους, η Emirates και η Shell υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας (MOU) με στόχο να διερευνήσουν τη συνεργασία τους σε ό,τι αφορά στα βιώσιμα ταξίδια και τις ταξιδιωτικές εμπειρίες που βασίζονται στην τεχνολογία. Η Emirates και η Shell συμφώνησαν να αξιολογήσουν από κοινού τους μηχανισμούς μείωσης των εκπομπών που απορρέουν από τα ταξίδια στο πλαίσιο των απαιτήσεων της Shell για επαγγελματικά ταξίδια. Σημειώνεται πως η αεροπορική εταιρεία χρησιμοποιεί επί του παρόντος την πλατφόρμα Avelia για τη διαφανή παρακολούθηση των περιβαλλοντικών οφελών του SAF για τους επιβάτες. Επιπλέον, θα διερευνήσουν τρόπους βελτίωσης της ταξιδιωτικής εμπειρίας προσφέροντας εξατομικευμένα προϊόντα που ενδιαφέρουν τους σύγχρονους επαγγελματίες ταξιδιώτες μέσω νέων τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένων των New Distribution Capabilities (NDC). Η ανάπτυξη των συγκεκριμένων λύσεων NDC από την Emirates παρέχει στη Shell την ευκαιρία να υιοθετήσει νωρίς τη συγκεκριμένη τεχνολογία.

Οι μακροχρόνιες προσπάθειες της Emirates βασίζονται συνεπώς σε μετρήσιμες, ουσιαστικές ενέργειες σε τρεις πυλώνες που ορίζουν το περιβαλλοντικό της πλαίσιο: τη μείωση των εκπομπών ρύπων, την υπεύθυνη κατανάλωση και τη διατήρηση της άγριας πανίδας και των βιοτόπων. Φέτος, η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός fund ύψους 200 εκατ. δολαρίων για έργα έρευνας και ανάπτυξης (R&D) που επικεντρώνεται στη μείωση του αντίκτυπου των ορυκτών καυσίμων στις εμπορικές αερομεταφορές, αντιπροσωπεύοντας μία από τις μεγαλύτερες δεσμεύσεις αεροπορικής εταιρείας στο πλαίσιο της βιωσιμότητας. Εντός της επόμενης τριετίας, η Emirates θα διερευνήσει συνεργασίες με κορυφαίους οργανισμούς που επικεντρώνονται σε προηγμένες τεχνολογίες καυσίμων και ενέργειας.

Τον Ιανουάριο, η Emirates πραγματοποίησε την πρώτη δοκιμαστική πτήση με κινητήρα αεροσκάφους που τροφοδοτήθηκε από 100% SAF. Η αεροπορική εταιρεία προσπαθεί να συμβάλλει ενεργά στην έρευνα του κλάδου σχετικά με τη χρήση SAF σε υψηλότερη αναλογία στα μίγματα, την απόδοσή του, την ασφάλεια και την αξιοπιστία του, υποστηρίζοντας την τυποποίηση και τη μελλοντική πιστοποίηση του 100% SAF, το οποίο δεν έχει ακόμη εγκριθεί για τακτική εμπορική χρήση.

Η αεροπορική εταιρεία χρησιμοποίησε για πρώτη φορά το SAF το 2017 σε πτήση από το Σικάγο. Έκτοτε, τροφοδοτεί με μίγμα SAF πτήσεις από τη Στοκχόλμη, το Παρίσι, τη Λυών και το Όσλο.

Αξίζει να σημειωθεί πως η Emirates συμμετέχει σε ομάδες εργασίας του κλάδου και της κυβέρνησης των ΗΑΕ και σε συνέργειες από τα ενδιαφερόμενα μέρη, με στόχο τη συμβολή της στην κλιμάκωση της παραγωγής και της προσφοράς SAF

*Όταν χρησιμοποιείται σε καθαρή μορφή (δηλαδή χωρίς να έχει αναμειχθεί) και υπολογίζεται με καθιερωμένες μεθοδολογίες αξιολόγησης του κύκλου ζωής (LCA), όπως η μεθοδολογία CORSIA

**Το Πεδίο 3 περιλαμβάνει όλες τις έμμεσες εκπομπές που λαμβάνουν χώρα στην αλυσίδα αξίας μιας εταιρείας

Δειτε Επισης

Προς επέκταση το γραμμικό πάρκο στον Πεδιαίο-Θα φθάσει μέχρι την περιοχή Αγίου Ανδρέα
Στην έκδοση με τις 1000+μεγαλύτερες εταιρείες της Κύπρου-Largest employers
Δημόσιο: Πόσο αυξήθηκαν οι δαπάνες προσωπικού από το 2013 και πώς κατανέμονται ανά Υπουργείο
Στέφανος Πιερίδης: Ο κύκλος εργασιών και το σοβαρότερο πρόβλημα για τις πλείστες κατασκευαστικές εταιρείες
Η πρώτη κοινότητα αειφόρου τουρισμού στην Κύπρο-Δημιουργήθηκε στην Καλαβασό
Απογειώθηκε η προσφορά δωρεάν φυτών στο αεροδρόμιο Λάρνακας-Περισσότερα από 2.000 στο κοινό
Ν. Χριστοδουλίδης: Δεν είμαστε ικανοποιημένοι... Να αυξήσουμε τη συνεισφορά του πρωτογενούς τομέα στο ΑΕΠ
Οι βραδυφλεγείς βόμβες στα θεμέλια της κυπριακής οικονομίας…Καυτές πατάτες τερματικό και ΟΚΥπΥ
Οι 5+3 φάσεις του περιμετρικού αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας-Μέχρι πού θα φθάσει το μεγάλο έργο
Η κανονιστική συμμόρφωση στο περιβάλλον της πράσινης μετάβασης και των νέων απαιτήσεων της CSRD