Black Friday: Κάθε πέρσι και καλύτερα-Οι λόγοι του μουδιάσματος

Black Friday που δεν θύμιζε σε καμία περίπτωση τις ουρές και τη συμφόρηση που επικρατούσαν έξω και μέσα από καταστήματα την αντίστοιχη μέρα του 2018 και του 2019 μπορεί να χαρακτηριστεί η φετινή.

Παρόλο που η επισκεψιμότητα αυξήθηκε μετά το μεσημέρι, εντούτοις παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα, αποδεικνύοντας την αποδυνάμωση του θεσμού σε σχέση με προηγούμενες χρονιές.

Δεν θυμίζει 2018 ή 2019
Τα καταστήματα τεχνολογίας, ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συσκευών έχουν την τιμητική τους και μονοπωλούν το ενδιαφέρον των καταναλωτών, καθώς κυρίως σε αυτά διοχετεύθηκε η εμπορική κίνηση στη φετινή «Μαύρη Παρασκευή» του λιανεμπορίου.

Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου(ΠΑΣΥΛΕ), Μάριος Αντωνίου ανέφερε ότι η κίνηση στα εμπορικά κέντρα και τους εμπορικούς δρόμους αυξήθηκε το απόγευμα της Παρασκευής, αν και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να συγκριθεί με τις εικόνες που είχαμε συνηθίσει προ πανδημίας.

«Δεν παρατηρήθηκαν ούτε ουρές, ούτε συμφόρηση σε διαδρόμους καταστημάτων, καθώς η φετινή Black Friday δεν θυμίζει την αντίστοιχη ημέρα του 2018 ή του 2019, όταν οι καταναλωτές έσπευδαν μαζικά για τις αγορές τους» είπε, τονίζοντας ότι μία σειρά από παραμέτρους συνέβαλαν στη δημιουργία αυτής της εικόνας στην αγορά.

«Μια μειοψηφία καταστημάτων ζημιώνει τον θεσμό»
«Από τη μία, το καταναλωτικό κοινό παραμένει μουδιασμένο και συγκρατημένο, με τους καταναλωτές να προχωρούν σε στοχευμένες αγορές και να περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα, ενώ από την άλλη η φετινή Black Friday συνέπεσε σε μία περίοδο, κατά την οποία δεν έχει καταβληθεί η μισθοδοσία του μήνα», επεσήμανε ο κ. Αντωνίου.

Υποδεικνύοντας περαιτέρω ότι σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε επίσης το γεγονός ότι μία μειοψηφία λιανεμπόρων, η οποία στο παρελθόν υιοθέτησε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, συνέβαλε στην αμαύρωση του καλού ονόματος του λιανικού εμπορίου και προκάλεσε δυσπιστία στους καταναλωτές.

Όπως αναγνώρισε, υπάρχει μερίδιο ευθύνης στο οργανωμένο λιανικό εμπόριο, καθώς η εν λόγω μειοψηφία καταστηματαρχών κατάφερε να προκαλέσει ζημιά στον θεσμό και να καταστήσει πιο υποψιασμένο και επιφυλακτικό πλέον το καταναλωτικό κοινό, το οποίο διερωτάται αν όντως υπάρχουν εκπτώσεις στα προϊόντα.

«Σαφώς είμαστε πολύ μικρή αγορά για να προχωρήσουμε σε ξεπουλήματα 70% ή 80%, όπως στην Αμερική. Το ζήτημα, όμως, είναι έστω το 15%-20% που διαφημίζεται, να αποτελεί όντως πραγματική προσφορά, καθώς μόνο έτσι θα καταφέρουμε να κερδίσουμε την αξιοπιστία των πελατών, στα χέρια των οποίων βρίσκεται η συσσωρευμένη δύναμη για να επιβραβεύσουν ή να τιμωρήσουν», υπογράμμισε ο γ.γ. του ΠΑΣΥΛΕ.

Σε συνεργασία με την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, στάλθηκαν στους λιανεμπόρους οι κατευθυντήριες γραμμές με στόχο την ευλαβική τήρηση της νομοθεσίας, προκειμένου να αποφευχθούν οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, να κυλήσει ομαλά η φετινή Black Friday και να ελαχιστοποιηθούν ή/και αν είναι δυνατό να εκμηδενιστούν οι καταγγελίες, οι οποίες έγιναν στο παρελθόν και προκάλεσαν σοβαρές επιπτώσεις στον θεσμό.

Δεν θα λείψει τίποτα από το γιορτινό τραπέζι
Το λιανικό εμπόριο εισέρχεται σιγά-σιγά στον πιο εμπορικό μήνα της χρονιάς, τον Δεκέμβριο, με τις ενδείξεις να είναι θετικές, παρά το μούδιασμα στην αγορά.

«Υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία ότι όσο δύσκολες και να είναι οι συνθήκες, οι καταναλωτές θα κάνουν τα ψώνια τους, θα αγοράσουν δώρα και δεν θα λείψει τίποτα από το γιορτινό τραπέζι», ανέφερε ο κ. Αντωνίου, επισημαίνοντας ότι, τόσο στα τρόφιμα όσο στην ένδυση, την υπόδηση και άλλους τομείς αναμένεται να καταγραφούν υψηλοί τζίροι.

Εν αναμονή μηδενικού ΦΠΑ σε κρέας και λαχανικά
Υποβοηθητικά λειτουργεί και η αλλαγή του σκηνικού του καιρού, με την πτώση της θερμοκρασίας να ωθεί τους καταναλωτές σε αγορές χειμερινών ενδυμάτων, υποδημάτων, καθώς και άλλων προϊόντων/συσκευών.

Εν αναμονή βρίσκονται επίσης καταναλωτές και λιανέμποροι τροφίμων της εφαρμογής μηδενικού συντελεστή ΦΠΑ σε κρέας και λαχανικά από 1η Δεκεμβρίου 2023, μια απόφαση, η οποία αναμένεται να ανακουφίσει το καταναλωτικό κοινό, μιας και πρόκειται για κατηγορίες προϊόντων με μεγάλη απήχηση.

Δειτε Επισης

H εντυπωσιακή γκάμα προϊόντων του Mamas & Papas που ήρθε στο M&S Ακρόπολης (pic)
ΚΕΟ: Μοιράζει μέρισμα συνολικού ύψους €1,7 εκ. στους μετόχους της
Χρ. Καποδίστριας & Υιοί Λτδ: Ταξίδι στη Μεγάλη Βρετανία για 17 επαγγελματίες του δικτύου Castrol Service
Ξεχώρισε το ζυθοποιείο του Ομίλου Φώτος Φωτιάδης-Διεθνής πρωτιά ποιότητας για την Carlsberg Κύπρου
Stephanis: Oι Black Friday προσφορές ξεκίνησαν και έρχονται… περισσότερες
Τα υβριδικά αυξάνονται, τα βενζινοκίνητα μειώνονται, αλλά η ηλεκτροκίνηση δεν στροφάρει-Οι top σε εγγραφές μάρκες
Στο 1,6% ο εναρμονισμένος πληθωρισμός-Αυξημένος ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή
Καύσιμα: Έρευνα για διαφορετική τιμολόγηση μεταξύ επαρχιών ζητεί ο Σύνδεσμος Καταναλωτών
Kings Avenue Mall: Έντεκα χρόνια επιτυχιών και καινοτομίας-Οι εκδηλώσεις και εκπλήξεις για την σημαντική επέτειο
Lidl Κύπρου: Δυνατότητα σε πέντε τυχερούς να κερδίσουν εκπτωτικά κουπόνια €6.000 μέσω του Lidl Plus