Powered by

Η φήμη της Κύπρου, το rebranding και το χέρι που πρέπει να βάλουμε βαθιά στην τσέπη

Τα γεγονότα των τελευταίων πολλών μηνών, με την επιβολή κυρώσεων σε νομικά και φυσικά πρόσωπα από την Κύπρο και την πολύ πιο πρόσφατη δημοσιοποίηση της έρευνας «Cyprus Confidential», επανάφεραν στο προσκήνιο ίσως πιο έντονα από ποτέ τη συζήτηση γύρω από την φήμη της χώρας μας στο εξωτερικό και την ανάγκη επαναπροσδιορισμού της στα μάτια των ξένων.

Η πραγματικότητα είναι πως η φήμη της Κύπρου δεν είναι τον τελευταίο χρόνο που πλήγηκε, αλλά οι ρωγμές στην εικόνα της ξεκίνησαν από αρκετά προηγουμένως, ως αποτέλεσμα σειράς υποθέσεων που, δικαίως ή αδίκως, καταρράκωσαν το κύρος και την αξιοπιστία της.

Δώσαμε κατά το παρελθόν ως χώρα δικαιώματα και αφορμές, οι ίδιοι δεν προστατέψαμε τους εαυτούς μας. Με χειρισμούς σε ζητήματα όπως για παράδειγμα εκείνο των χρυσών διαβατηρίων, να βάζουν όχι απλώς σκιές, αλλά να «μαυρίζουν» και να αφαιρούν από τις συνειδήσεις αρκετών ξένων, την έξωθεν καλή μαρτυρία για το νησί μας.

Ενώ ακόμη και τα πρόσφατα αρνητικά δημοσιεύματα της Διεθνούς Κοινοπραξίας Ερευνητικών Δημοσιογράφων, τα οποία σαφώς αδικούν και σε καμία περίπτωση δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματική διάσταση των πραγμάτων για την Κύπρο και τον τομέα των επαγγελματικών υπηρεσιών της, δημιουργούν και αφήνουν-όπως σε κάθε ανάλογη περίπτωση- αλγεινές εντυπώσεις, κυρίως στο εξωτερικό.

Η πραγματικότητα είναι πως η φήμη της Κύπρου δεν είναι τον τελευταίο χρόνο που πλήγηκε, αλλά οι ρωγμές στην εικόνα της ξεκίνησαν από αρκετά προηγουμένως... Δώσαμε κατά το παρελθόν ως χώρα δικαιώματα και αφορμές, οι ίδιοι δεν πραστατέψαμε τους εαυτούς μας

Όλα αυτά δυστυχώς ως μια αλληλουχία, ναρκοθετούν και συνίστανται σε ένα τεράστιο πισωγύρισμα για την προσπάθεια της Κύπρου να κλειδώσει και να ενισχύσει την θέση της στον παγκόσμιο επενδυτικό χάρτη, για την προσπάθειά της να προσελκύσει ακόμη μεγαλύτερο αριθμό ξένων επενδυτών και εταιρειών με παρουσία που να προσδίδει προστιθέμενη αξία στην οικονομία του νησιού μας. Για την προσπάθεια της χώρας μας εν τέλει, όχι μόνο να είναι, αλλά και να δείχνει ο ιδανικός προορισμός για να ζει και να εργάζεται κανείς.

Λέμε και να δείχνει, όχι μόνο να είναι, γιατί ακράδαντη πεποίθησή μας αποτελεί πως ειδικά τα τελευταία χρόνια έχουν συντελεστεί τεράστια βήματα προόδου σε ό,τι αφορά την πάταξη της διαφθοράς, την κανονιστική συμμόρφωση και το όλο γενικότερο πλαίσιο που διέπει την λειτουργία της Κύπρου ως διεθνές χρηματοοικονομικό και κέντρο παροχής επαγγελματικών υπηρεσιών.

Δεν είναι η σημερινή πραγματική κατάσταση αυτή που αντανακλούν ή θέλουν να αντανακλούν οι κατά καιρούς έρευνες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, πόρρω απέχουν οι διαπιστώσεις στις οποίες καταλήγουν με την αληθινή εικόνα.

Όμως η εικόνα είναι αυτή που μένει και είναι γι’ αυτόν, και άλλους πολλούς λόγους που, όχι σήμερα αλλά…χθες, προβάλλει ως κάτι περισσότερο από απαραίτητο η Κύπρος να συστηθεί ξανά στους ξένους, να αποκαταστήσει και να βελτιώσει την καταρακωθείσα της φήμη στο εξωτερικό ως διεθνές επιχειρηματικό κέντρο.

Το rebranding δεν κρίνεται και δεν είναι μονόδρομος για να παραπλανήσει η χώρα μας τους ξένους, αντιθέτως κρίνεται και είναι μονόδρομος για να καταδείξει ακριβώς πως η Κύπρος δεν είναι πλέον η διεφθαρμένη χώρα που κάποιοι θέλουν να παρουσιάζουν, ότι δεν υποφέρει ως χρηματοοικονομικό και κέντρο παροχής επαγγελματικών υπηρεσιών από τις παθογένειες που κάποιοι μανιωδώς προβάλλουν.

Το rebranding δεν κρίνεται και δεν είναι μονόδρομος για να παραπλανήσει η χώρα μας τους ξένους, αντιθέτως κρίνεται και είναι μονόδρομος για να καταδείξει ακριβώς πως η Κύπρος δεν είναι πλέον η διεφθαρμένη χώρα που κάποιοι θέλουν να παρουσιάζουν

Είναι ασφαλώς θετικό το γεγονός ότι την αναγκαιότητα αυτή αναγνωρίζει και ιεραρχεί ψηλά στις προτεραιότητες της Κυβέρνησης ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Χριστοδουλίδης, ο οποίος επανειλημμένα εξέφρασε την δυσφορία του για την διαμορφωθείσα κατάσταση και προανήγγειλε πολιτικές και κινήσεις για το rebranding της Κύπρου.

Το ζητούμενο όμως είναι οι κινήσεις αυτές να εδράζονται στη βάση μιας καλά οργανωμένης και σχεδιασμένης μακρόπνοης στρατηγικής, να μην είναι σπασμωδικές και αμφιβόλου ως προς το αποτέλεσμά τους κατάληξης. Έχει δίκαιο ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης να αισθάνεται χολωμένος και να εκφράζει με κάθε ευκαιρία τον θυμό του, αλλά είμαστε σίγουροι πως και ο ίδιος γνωρίζει ότι αυτό από μόνο του δεν θα επιλύσει το πρόβλημα, δεν θα βελτιώσει-γιατί αυτό είναι που πρέπει να συμβεί- την φήμη της Κύπρου.

Και είναι εδώ ακριβώς που θα διαφωνήσουμε με την περί του θέματος πρόσφατη τοποθέτηση του Προέδρου Χριστοδουλίδη, ότι θα διαφυλάξει σαν κόρη οφθαλμού την φήμη της Κύπρου ως διεθνές επιχειρηματικό κέντρο. Το στοίχημα Πρόεδρε δεν είναι να διαφυλάξουμε αλλά να βελτιώσουμε την φήμη της χώρας μας, γιατί πολύ απλά δεν είναι καλή, γιατί η ωμή πραγματικότητα ξεκάθαρα λέει πως είναι κακή.

Το στοίχημα Πρόεδρε δεν είναι να διαφυλάξουμε αλλά να βελτιώσουμε την φήμη της χώρας μας, γιατί πολύ απλά δεν είναι καλή, γιατί η ωμή πραγματικότητα ξεκάθαρα λέει πως είναι κακή

Μόλις την περασμένη Πέμπτη, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δήλωσε πως βρίσκεται υπό ετοιμασία το νομοσχέδιο για την ενιαία εποπτική αρχή και εξέφρασε την αποφασιστικότητα της Κυβέρνησης να προχωρήσει με αυτή της την απόφαση.

Πρόκειται για μια απόφαση που αναμφίβολα κινείται προς την ορθή κατεύθυνση και η οποία θα πρέπει να υλοποιηθεί χωρίς «εκπτώσεις», ανεξαρτήτως ενστάσεων και διαφωνιών από τους διάφορους εμπλεκόμενους επαγγελματικούς φορείς, όπως είναι για παράδειγμα οι δικηγόροι.

Θα πρέπει η ενιαία εποπτική αρχή να συσταθεί, να στελεχωθεί και να λειτουργήσει, έχοντας στη διάθεσή της όλα τα απαραίτητα εφόδια και όπλα, όλες τις εξουσίες εκείνες, που θα της επιτρέψουν να ασκήσει τον εποπτικό της ρόλο αυστηρά και απερίσπαστα, δεν πρέπει να είναι μια ενιαία εποπτική αρχή νομοθετικά ξεδοντιασμένη, που θα δημιουργηθεί για τους τύπους και θα βρίσκεται στη σκιά των υφιστάμενων άλλων εποπτικών αρχών, όπως είναι ο ΠΔΣ, ο ΣΕΛΚ και η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Θα πρέπει η ενιαία εποπτική αρχή να συσταθεί, να στελεχωθεί και να λειτουργήσει, έχοντας στη διάθεσή της όλα τα απαραίτητα εφόδια και όπλα, όλες τις εξουσίες εκείνες, που θα της επιτρέψουν να ασκήσει τον εποπτικό της ρόλο αυστηρά και απερίσπαστα

Το rebranding και η αποκατάσταση της φήμης της Κύπρου ωστόσο, προϋποθέτει και κάτι άλλο εξίσου πολύ σημαντικό. Την διάθεση εκατομμυρίων ευρώ για την επικοινωνία και την προβολή της χώρας μας ως διεθνούς επιχειρηματικού κέντρου στο εξωτερικό, κάτι που μέχρι στιγμής γίνεται με τρόπο εξαιρετικά ανεπαρκή.

Μπορεί σε άλλες εποχές κάτι τέτοιο να μην κρινόταν και να μην πρόβαλλε ως απαραίτητο, όμως στην σύγχρονη εποχή που βρισκόμαστε και ζούμε, η επικοινωνία και η εικόνα, η προώθηση μέσα από την υλοποίηση καλά στοχευμένων εκστρατειών μάρκετινγκ, αποτελούν αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση και αδιαμφισβήτητης σημασίας συστατικά για την επίτευξη των στόχων που τίθενται στη σφαίρα της ενάσκησης ευρύτερης πολιτικής με ό,τι αυτή περιλαμβάνει.

Συμπεριλαμβανομένης φυσικά της οικονομίας, και στην προκειμένη περίπτωση της βελτίωσης μιας ζωτικής σημασίας παραμέτρου για τις επιδόσεις της. Αυτής της επιχειρηματικότητας και δη της φήμης της Κύπρου ως διεθνές επιχειρηματικό κέντρο, ώστε οι ξένοι επενδυτές να την εμπιστευθούν ξανά και να την επιλέξουν για τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες, χωρίς τις οποιεσδήποτε γκρίζες ζώνες, είτε στο μπροστινό είτε στο πίσω μέρος του μυαλού τους.

Το rebranding και η αποκατάσταση της φήμης της Κύπρου ωστόσο, προϋποθέτει και κάτι άλλο εξίσου πολύ σημαντικό. Την διάθεση εκατομμυρίων ευρώ για την επικοινωνία και την προβολή της χώρας μας ως διεθνούς επιχειρηματικού κέντρου στο εξωτερικό

Ως InBusinessNews, εδώ και χρόνια επιχειρηματολογήσαμε και αναδείξαμε, ότι δεν είναι δυνατό το κράτος να παραχωρεί δεκάδες εκατομμύρια στο Υφυπουργείο Τουρισμού για την διαφήμιση της Κύπρου ως τουριστικού προορισμού, αλλά την ίδια ώρα να παραχωρεί στον Invest Cyprus για την προβολή και προώθηση της χώρας ως διεθνούς επιχειρηματικού κέντρου μόλις 2,5 εκατ., εκ των οποίων μάλιστα το ένα για τα έξοδα του οργανισμού.

Ουσιαστικά, 1,5 εκατ. ευρώ για την επίτευξη ενός εξόχως σημαντικού στόχου, αυτού της προσέλκυσης ξένων επενδύσεων στο νησί…

Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, για να γίνει ένα πραγματικό rebranding, απαιτείται να διατεθούν και να δαπανηθούν πολλά εκατομμύρια, το… παιχνίδι δεν μπορεί να παιχθεί με πενταροδεκάρες.

Είναι θεωρούμε η ώρα, που το κράτος θα πρέπει να επαναπροσδιορίσει τις προτεραιότητές του, είναι η στιγμή που αν θέλει και εννοεί πραγματικά την βελτίωση της φήμης της Κύπρου, θα πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Είναι θεωρούμε η ώρα, που το κράτος θα πρέπει να επαναπροσδιορίσει τις προτεραιότητές του, είναι η στιγμή που αν θέλει και εννοεί πραγματικά την βελτίωση της φήμης της Κύπρου, θα πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Να βρει και να αναθέσει σε εταιρεία κύρους του εξωτερικού την ευθύνη του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας της χώρας μας, να δαπανήσει και να πληρώσει όσα εκατομμύρια χρειαστεί προς αυτή την κατεύθυνση, προς επίτευξη της επιδιωκόμενης στόχευσης.

Είναι άλλωστε σίγουρο, πως το όποιο κόστος επωμιστούμε ως κράτος, όσο μεγάλο και αν είναι το κονδύλι, η μελλοντική ανταπόδοση και το όφελος για τον τόπο μέσα από την κάθοδο υψηλής αξίας επενδύσεων, θα είναι κατά πολύ μεγαλύτερο.

Αυτός είναι ο μόνος δρόμος, οποιεσδήποτε άλλες αλχημείες για το rebranding της Κύπρου δεν πρόκειται να οδηγήσουν πουθενά. Μόνο αν βάλουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη, μόνο αν πληρώσουμε αυτούς και όσα πρέπει, θα δούμε την φήμη της Κύπρου να βελτιώνεται.

Αν πραγματικά εννοεί η Κυβέρνηση τα όσα και δημοσίως διακηρύττει, αν ο Νίκος Χριστοδουλίδης είναι όντως αποφασισμένος να το… γυρίσει, τώρα είναι η ώρα και αυτή είναι η μοναδική συνταγή για να το πετύχει.

Δειτε Επισης

Κωνσταντίνος Κωνσταντή: Αισιόδοξες προοπτικές για τον τομέα των ακινήτων, αλλά ανησυχούμε για πολλά
Fitch: Ο... τυφώνας Τραμπ, η γεωπολιτική και οι κίνδυνοι σε Γαλλία-Γερμανία θα δοκιμάσουν τις αντοχές της οικονομίας το 2025
Τα πλάνα Honda και Nissan για συγχώνευση έως το 2026-Τι σημαίνει για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση... Δημιουργικό έτος στον τομέα των πωλήσεων το 2024 παγκοσμίως
Συνεχίζει σε αυξητικό μοτίβο ο ΣΠΟΔ... Τι αντικατοπτρίζει η θετική του πορεία
Ανδρέας Χατζηαδάμου: Αυξημένη κίνηση στις υπεραγορές, αναζητούν προσφορές οι καταναλωτές
Το νέο Δ.Σ. του Συνδέσμου Διαφήμισης-Επικοινωνίας Κύπρου...Πρόεδρος ο Κωνσταντίνος Ντάλτας
Εμπλουτίζεται το Metropolis Mall με τέσσερις νέες αφίξεις
Ο δρόμος του χαλλουμιού προς την κορυφή, οι επενδύσεις εκατομμυρίων και η ανάγκη διαφύλαξης των εξαγωγών
Όλα ρευστά για μετοχική συμμετοχή της Κ.Δ. στον Great Sea Interconnector-Οι κόκκινες γραμμές Παπαναστασίου