Αποκαλυπτική έρευνα: Ο παράγοντας μισθός, πόσο εύκολα και γιατί αλλάζουν εργοδότη Gen Z και Millenials

Για τη Γενιά Z και τους Millennials, η εργασία δεν είναι απλά μια δουλειά, αλλά μια ευκαιρία να αντιμετωπίσουν προκλήσεις και να αναπτύξουν νέες δεξιότητες. Έτσι, αντί να αντιλαμβάνονται την εργασία ως σταθερή δέσμευση, τη βλέπουν ως ένα δυναμικό πεδίο δημιουργίας και έκφρασης των ικανοτήτων τους. Κι όμως.

Ο μισθός είναι ακόμη και σήμερα ο λόγος για να εγκαταλείψουν τον εργοδότη τους και να μετακινηθούν χωρίς πολλή σκέψη σε έναν άλλο οργανισμό, που είναι διαθέσιμος να δώσει περισσότερα.

Ειδικότερα, μέσα από την έρευνα «Inside the minds of Generation Z and Millennials» του οργανισμού IMR/University of Nicosia™ αποκαλύφθηκε πως το ύψος του μισθού είναι η νούμερο ένα προτεραιότητα για την Gen Z και τους Millennials κατά την επιλογή εργασίας και αιτία αποχώρησής τους σε περίπτωση μια άλλης πρότασης με καλύτερη αμοιβή.

Συνολικά 6 στους 10 Millelial και Gen Z είναι έτοιμοι να εγκαταλείψουν την τρέχουσα θέση τους, εάν έχουν καλύτερο μισθό.

Σε κλίμακα από το 1 έως το 5 η απάντηση σχετικά με τη σημασία ενός καλού μισθού φτάνει σχεδόν το 4,6. Ποσοστό που ξεπερνά, για τους 800 ερωτηθέντες, και την ανάγκη για ισορροπίας εργασιακής και προσωπικής ζωής, η οποία από το 1 ως το 5 αγγίζει το 4,38.

Ακόμη και σχετικά με την ανέλιξη και την πορεία τους στην εργασία, οι εργαζόμενοι θέτουν τον µισθό στην κορυφή, καθώς το 71% επιθυμεί υψηλό εισόδηµα.

Όσον αφορά την κορυφαία προτίμηση για τους Millenials, σύμφωνα με την έρευνα, 8 στους 10 επιθυμούν η επαγγελματική τους ενασχόληση να περιλαμβάνει υψηλό εισόδημα. Συνολικά 6 στους 10 ερωτηθέντες που ανήκουν στη γενιά Z έχουν την ίδια επιθυμία.

Παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας κατά το 22ο Leadership & Human Resource Management Conference, η Χριστίνα Κοκκάλου, Managing Director, IMR/University of Nicosia είπε ακόμη ότι οι ιδανικές συνθήκες εργασίας για τις εν λόγω γενιές είναι ο συνδυασμός απομακρυσμένης εργασίας και εργασίας στο γραφείο (38%), ενώ το ευέλικτο ωράριο εργασίας κυμαίνεται σε παρόμοια ποσοστά (35%). Μόνο το 17% επιθυμεί να εργάζεται από το γραφείο.

Επίσης, η έρευνα έδειξε ότι το 38% των Millennials και της Gen Z φαίνεται να είναι πολύ ικανοποιημένοι από την τρέχουσα θέση εργασίας τους. Επιπλέον, το 47% από αυτούς εμφανίζονται αρκετά ικανοποιημένοι με την τρέχουσα θέση εργασίας τους.

Η κακή σχέση με τον διευθυντή και τους συναδέλφους αποτελεί επίσης βασικό λόγο για τον οποίο οι νέες γενιές… σηκώνονται και φεύγουν.

Η ανάλυση των αποτελεσμάτων, η επεξήγηση και ο σκληρός ανταγωνισμός

Aκολούθησε συζήτηση πάνελ, όπου αναλύθηκαν τα πιο πάνω αποτελέσματα, με συμμετέχοντες τους Elena Krutova, Chief Administrative Officer της Exness Ειρήνη Λοϊζίδου, Group Human Resources Manager της PHC Franchised Restaurants Public LTD, Μαρία Ιωάννου, Business Development Junior Director της ECOMMBX και Αλεξάνδρα Κυπριανού, Senior HR Officer, Parklane Luxury Collection Resort & Spa, Limassol.

Η Elena Krutova διατύπωσε την άποψη πως δεν είναι καθόλου παράξενο πως οι νέοι είναι λιγότερο πιστοί στους υφιστάμενος εργοδότες τους.

«Βλέπουμε ότι αλλάζουν εργοδότη κατά μέσο όρο κάθε δύο χρόνια. Οι επιλογές είναι πολλές και τις αρπάζουν», είπε.

Ενδιαφέρουσα ήταν και η παρατήρησή της σύμφωνα με την οποία ο κώδικας ενδυμασίας διαφέρει κατά πολύ, αφού ενώ οι μεγαλύτεροι έρχονται στο γραφείο με κοστούμια, οι δύο πιο πάνω γενιές επιλέγουν πιο ανεπίσημα ρούχα και τους αρέσει που έχουν αυτή την δυνατότητα.

Ούτε και η Ειρήνη Λοϊζίδου εκπλήσσεται με τα αποτελέσματα και την προτεραιότητα στον μισθό και συνέχισε: «H διαφορά ανάμεσα στις ηλικίες είναι μεγάλη και δεν ταιριάζουν όλοι στην ίδια κατηγορία. Έχουμε μεγαλύτερους millennials που είναι ανυπόμονοι, αλλά από την άλλη έχουν όραμα και θέλουν, να εξελιχθούν και επιζητούν αυθεντικότητα».

Οι νεαρότεροι millennials και Gen Z έχουν άλλα κίνητρα κατά την ίδια. «Ναι, θέλουν να εξελιχθούν γρήγορα, αλλά δεν είναι όσο δεσμευμένοι είναι οι άλλοι δύο», είπε, και πως είναι θέμα της ολιστικής εμπειρίας στο εργασιακό περιβάλλον.

Η Μαρία Ιωάννου σχολίασε ότι ναι μεν ο μισθός είναι βασικό στοιχείο αλλά είναι σημαντικό να διατηρεί το δυναμικό των εν λόγω ηλικιών και καλές σχέσεις με συναδέλφους. Το γεγονός ότι αλλάζουν εύκολα οργανισμό για τον μισθό πρέπει να προβληματίσει τις επιχειρήσεις, τόνισε.

Όσο για το πώς μπορούν να κερδίσουν στο ανταγωνιστικό περιβάλλον της σύγχρονης εποχής η κ.Ιωάννου κατονόμασε παραμέτρους όπως είναι η παροχή εργαλείων για προσωπική ανάπτυξη, καθώς και η αίσθηση του σκοπού που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στους στόχους τους.

Η Αλεξάνδρα Κυπριανού ανέπτυξε μερικούς λόγους για τους οποίους ενδεχομένως ο μισθός να είναι τόσο υψηλά στις απαιτήσεις. Σύμφωνα με την ίδια, η οικονομική πίεση, η αύξηση του κόστους ζωής και οι υποχρεώσεις πληρωμών δανείων, ενοικίων κ.α είναι μόλις μερικοί από αυτούς.

Πεποίθησή της είναι εξάλλου ότι «για αυτές τις γενιές ο υψηλός μισθός είναι μια έμπρακτη απόδειξη από πλευράς της εταιρείας ότι εκτιμάται η συνεισφορά τους».

Συντονίστρια του πάνελ ήταν η Κλειώ Παπαδοπούλου, Partner and Chief Inclusion & Diversity Officer της PwC Cyprus.

Δειτε Επισης

Κλειστό μέχρι 25 Σεπτεμβρίου λόγω αναβάθμισης το Tax For All
Πολιτική δέσμευση για συμμετοχή της Κ.Δ. στο μετοχικό κεφάλαιο του GSI-Τι είπε ο Χριστοδουλίδης στον Μητσοτάκη
Πρόσκληση προς εμπειρογνώμονες για τον εθνικό διαγωνισμό δεξιοτήτων SkillsCyprus 2024
Μόνο με κάρτα θα μπαίνουν και θα παίζουν οι παίκτες στα καζίνο της Κύπρου από το 2025-Πώς θα λειτουργεί το σύστημα
Invest Cyprus: Ενισχύει τους οικονομικούς δεσμούς με την Ινδία-Στρατηγική επιχειρηματική συνεργασία
Συνεχείς οι δράσεις Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς για χρηματοοικονομική επιμόρφωση του κοινού
City of Dreams Mediterranean: Εγκαινιάστηκε η ακαδημία τένις «Μάρκος Παγδατής»-Ένα ακόμα ορόσημο για το θέρετρο
Πώς οι κρίσιμες υποδομές μπορούν να χρησιμοποιήσουν την ΤΝ ως σύμμαχό τους
Η PwC Κύπρου τίμησε τους εκπαιδευομένους της που ξεχώρισαν στις εξετάσεις ACA
Τον Οκτώβριο η 3η ετήσια εκδήλωση του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για την Κύπρο