Μ. Αντωνίου: Εντατικοί οι έλεγχοι για ξεπουλήματα, ζητούμε ίση αντιμετώπιση και τσουχτερά πρόστιμα

Σε μια ελεύθερη αγορά, η κάθε επιχείρηση δύναται βάσει νόμου να προχωρά σε προσφορές και εκπτώσεις όποτε το επιθυμεί, τηρώντας τη νομοθεσία περί προστασίας του καταναλωτή. Την ίδια ώρα, η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εμπορίου εντοπίζει αφενός θέμα κενών στη νομοθεσία για τα ξεπουλήματα, τα οποία φαίνεται να οδηγούν στην αισχροκέρδεια έναντι των καταναλωτών, καθώς και αφετέρου μη αποτρεπτικό ρόλο από πλευράς της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή.

Κληθείς να σχολιάσει τις αναφορές μελών της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου χαρακτήρισε ισχυρό το νομικό πλαίσιο κατά των αθέμιτων εμπορικών πρακτικών, το οποίο οι λιανέμποροι οφείλουν να εφαρμόζουν ευλαβικά.

«Διεξάγονται έλεγχοι από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή και εκεί όπου εντοπίζονται αθέμιτες πρακτικές από πλευράς των επιχειρήσεων, πρέπει να επιβάλλονται τσουχτερά πρόστιμα και όταν υπάρχουν παραβάσεις, να ακολουθείται το γράμμα του νόμου», επεσήμανε σχετικά στο InBusinessNews, εξηγώντας ότι οι αποφάσεις σχετικά με τις εταιρείες, στις οποίες έχει επιβληθεί πρόστιμο, είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα της αρμόδιας Υπηρεσίας.

Παρατεταμένη Black Friday
Την τακτική άλλων χωρών της Ευρώπης, ανάμεσά τους η Ελλάδα, ακολούθησε και η Κύπρος όσον αφορά τον θεσμό της Black Friday.

Μπορεί η «Μαύρη Παρασκευή» του λιανεμπορίου να έχει οριστεί τυπικά η 24η Νοεμβρίου, εντούτοις αρκετά καταστήματα έχουν ήδη ανακοινώσει προσφορές και κινούνται σε ρυθμούς Black Friday.

Φέτος, όχι μόνο άρχισαν από νωρίς οι εκπτώσεις, αλλά ο θεσμός αναμένεται να παραταθεί μέχρι τις πρώτες μέρες του Δεκεμβρίου, όταν οι καταναλωτές θα έχουν ήδη λάβει τον μισθό του μήνα.

«Υπάρχει απήχηση και έντονη διαφήμιση των προσφορών, ενώ την τιμητική τους έχουν και φέτος τα προϊόντα τεχνολογίας, οι ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές», ανέφερε ο κ. Αντωνίου, σημειώνοντας ότι ιδιαίτερη δυναμική αποκτούν τόσο η ένδυση και η υπόδηση όσο και ο τομέας του DIY, με εκπτώσεις που αρχίζουν από 20% και φτάνουν μέχρι και 40%.

Με barcode το «e-kalathi», αλλά…
Την αύξηση του ορίου του κύκλου εργασιών για συμμετοχή των επιχειρήσεων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα παρακολούθησης και σύγκρισης τιμών «e-kalathi» από τα €2 εκατ. στα €5 εκατ., αποφάσισε η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εμπορίου.

«Τα προβλήματα της νομοθεσίας μπορούν να διαφανούν από τη νέα τροποποίηση όσον αφορά τον ετήσιο τζίρο που θα πρέπει να έχουν οι επιχειρήσεις για να συμμετάσχουν στη ψηφιακή πλατφόρμα, καθώς από τα €8 εκατ., πήγαμε στα €2 εκατ., ενώ τώρα αποφασίστηκε ο κύκλος εργασιών να καθοριστεί τελικά στα €5 εκατ.», σχολίασε ο γγ του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου, επαναλαμβάνοντας ότι συνεχίζεται ο θόρυβος για ένα εργαλείο, το οποίο δεν αναμένεται να δώσει πραγματική αξία στον καταναλωτή.

«Η αποτελεσματικότητα του μέτρου, το οποίο εφαρμόστηκε στην Ελλάδα, ήταν χαμηλή, καθώς αποδείχθηκε ως το τελευταίο μέσο ενημέρωσης για τους καταναλωτές», τόνισε ο κ. Αντωνίου, εκφράζοντας την ίδια ώρα ικανοποίηση για τη συμπερίληψη των προϊόντων στην πλατφόρμα με τον ίδιο κώδικα (barcode) και όχι απλώς με την επωνυμία του καθενός.

Οι λιανέμποροι εμφανίζονται δικαιωμένοι μετά από αυτή την εξέλιξη, καθώς ήταν αίτημά τους η σύγκριση όμοιων προϊόντων του ίδιου γραμμικού κώδικα, προκειμένου οι καταναλωτές να μην παραπλανηθούν και οδηγηθούν σε λανθασμένα συμπεράσματα.

Παράλληλα, αναμένουν την τελική μορφή του νομοσχεδίου προτού τοποθετηθούν εκ νέου, αλλά και την εφαρμογή της νομοθεσίας στην πράξη, καθώς ακόμα δεν έχουν γίνει γνωστά τα προϊόντα ή οι κατηγορίες προϊόντων, τα οποία θα ενταχθούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα παρακολούθησης και σύγκρισης τιμών.

Δειτε Επισης

Όμιλος CTC: Η αναδιάρθρωση, η πώληση περιουσιακών στοιχείων διαχρονικά και το focus σε κερδοφόρες δραστηριότητες
Οι κολοσσοί του ελληνικού λιανεμπορίου που επενδύουν στα πολυκαταστήματα ERA-Η νέα εποχή μετά την εξαγορά
Μεγάλη πτώση στις εγγραφές οχημάτων το τετράμηνο-«Βουτιά» 20,2% στα σαλούν τον Απρίλιο
Στρατηγική απόφαση του Ομίλου CTC για διάθεση των δραστηριοτήτων των πολυκαταστημάτων ERA
Πώλησε και τα πολυκαταστήματα ERA η Ermes-Στην Gencom που αναλαμβάνει όλες τις υποχρεώσεις έναντι του τυπικού ποσού του €1,00
15 χρόνια Lidl Κύπρου με 15 επιχειρηματικά ορόσημα που καθόρισαν την πορεία της
Κραυγή αγωνίας από τους εισαγωγείς για τα ηλεκτρικά οχήματα-«Επιδεινώνεται η οικονομική μας θέση»
22ο Cyprus Grocery Retail Conference: Οι νέες τάσεις και η τεχνητή νοημοσύνη-Τι δήλωσαν χορηγοί και ομιλητές (vid)
Toyota: Καμπανάκι για τα κέρδη, αυξάνονται οι πιέσεις λόγω δασμών Τραμπ
Kiabi: Σε διαδικασία προσλήψεων για το κατάστημα στο Mall of Cyprus-Πότε αναμένεται το grand opening