Ε-kalathi: Αυξάνεται στα €5 εκ. το όριο του τζίρου-Με barcode τα προϊόντα στην πλατφόρμα

Ολοκληρώθηκε σήμερα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εμπορίου η κατ’ άρθρο συζήτηση των πτυχών του νομοσχεδίου που αφορούν στη λειτουργία της πλατφόρμας e-Καλάθι.

Τα μέλη της Επιτροπής, αποφάσισαν να αυξηθεί το όριο του κύκλου εργασιών για συμμετοχή επιχειρήσεων στο σχέδιο αυτό, από €2 εκ. σε €5 εκ.

Ακόμα αποφασίστηκε να συμπεριληφθούν τα προϊόντα στην πλατφόρμα με τον κώδικα (barcode) και όχι απλώς με την επωνυμία του καθενός.

Σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρίαση, ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Κώστας Κώστα, ανέφερε ότι το κόμμα του μετέφερε τις θέσεις του σε τρία ζητήματα τα οποία ήταν ανοιχτά. «Σε ένα κλίμα συναίνεσης έχουμε ομόφωνα αποφασίσει στην επόμενη συνεδρία να δούμε ξανά αυτές τις αλλαγές τις οποίες προτείναμε σήμερα», είπε.

Σημείωσε ότι στόχος είναι το νομοσχέδιο για το e-καλάθι να προχωρήσει το ταχύτερο στην Ολομέλεια, πριν να κλείσει η Βουλή για τους προϋπολογισμούς.

Σημείωσε ότι έγινε ομόφωνα αποδεκτή η εισήγηση ώστε να προχωρήσει η εισήγηση του Υπουργείου μόνο για τις υπεραγορές και να μην επεκταθεί σε αυτή τη φάση σε φρουταρίες, φούρνους και περίπτερα, ακόμα κι αν κάποια από αυτά τα καταστήματα πωλούν προϊόντα, που πωλούνται και σε υπεραγορές, ώστε να μη δημιουργηθούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού και να υπάρχει σύγκριση μεταξύ εμπορευομένων της ίδιας δυναικής.

Σύμφωνα με τον κ. Κώστα, εισήγηση του ΑΚΕΛ ήταν να αυξηθεί και ο κύκλος εργασιών που προβλέπεται για τη συμμετοχή επιχειρήσεων στην πλατφόρμα. Το ποσό αυτό ήταν αρχικά στα €8 εκ., όπως είπε, μειώθηκε στη συνέχεια στα €2 εκ. και, κατόπιν ομόφωνης τοποθέτησης των μελών της Επιτροπής, ορίζεται στα  €5 εκ. ετησίως, με στόχο και πάλι τι σύγκριση μεταξύ εμπορευόμενων ίδιας δυναμικής, όπως εξήγησε ο κ. Κώστα.

Επίσης, όσον αφορά τα προϊόντα θα περιλαμβάνοντας στην εφαρμογή είπε ότι αποφασίστηκε να μη συμπεριληφθούν όλα τα προϊόντα, καθώς αυτό σημαίνει δεκάδες χιλιάδες ετικέτες και θα δημιουργούσε προβλήματα.

Το νομοσχέδιο θα προχωρήσει, όπως είπε, όχι με ονομασία προϊόντος αλλά με την ετικέτα (barcode) του προϊόντος, ώστε ο καταναλωτής να συγκρίνει όμοια προϊόντα, ως προς την προέλευση και την ποιότητά τους. Εξήγησε ότι προϊόν της ίδιας επωνυμίας, που παράγεται σε διαφορετικά εργοστάσια και χώρες, μπορεί να διαφέρει στην ποιότητα και στην τιμή, κάτι το οποίο αναγνωρίζεται μέσω barcode.

«Κάναμε ό,τι μπορούσαμε, ως κόμμα ζητούσαμε να προχωρήσει αυτό το μέτρο, ως μέτρο διαφάνειας και προαγωγής των συμφερόντων των καταναλωτών, χωρίς όμως να επηρεαστούν τα συμφέροντα των πολύ μικρών υπεραγορών», σημείωσε ο κ. Κώστα, εκφράζοντας την ελπίδα ότι το νομοσχέδιο σύντομα θα πάει στην Ολομέλεια και θα ψηφιστεί.

«Δεν πρόκειται το καλάθι να λύσει τα προβλήματα του πληθωρισμού, ούτε να χτυπήσει σε σημαντικό βαθμό την αισχροκέρδεια», ανέφερε τέλος, επισημαίνοντας ότι εφόσον δοθεί αυτό το εργαλείο στον κόσμο, θα εξεταστούν στην πορεία, αν υπάρχουν, τα οποιαδήποτε προβλήματα τα οποία μπορεί να δημιουργηθούν.

Δειτε Επισης

H εντυπωσιακή γκάμα προϊόντων του Mamas & Papas που ήρθε στο M&S Ακρόπολης (pic)
ΚΕΟ: Μοιράζει μέρισμα συνολικού ύψους €1,7 εκ. στους μετόχους της
Χρ. Καποδίστριας & Υιοί Λτδ: Ταξίδι στη Μεγάλη Βρετανία για 17 επαγγελματίες του δικτύου Castrol Service
Ξεχώρισε το ζυθοποιείο του Ομίλου Φώτος Φωτιάδης-Διεθνής πρωτιά ποιότητας για την Carlsberg Κύπρου
Stephanis: Oι Black Friday προσφορές ξεκίνησαν και έρχονται… περισσότερες
Τα υβριδικά αυξάνονται, τα βενζινοκίνητα μειώνονται, αλλά η ηλεκτροκίνηση δεν στροφάρει-Οι top σε εγγραφές μάρκες
Στο 1,6% ο εναρμονισμένος πληθωρισμός-Αυξημένος ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή
Καύσιμα: Έρευνα για διαφορετική τιμολόγηση μεταξύ επαρχιών ζητεί ο Σύνδεσμος Καταναλωτών
Kings Avenue Mall: Έντεκα χρόνια επιτυχιών και καινοτομίας-Οι εκδηλώσεις και εκπλήξεις για την σημαντική επέτειο
Lidl Κύπρου: Δυνατότητα σε πέντε τυχερούς να κερδίσουν εκπτωτικά κουπόνια €6.000 μέσω του Lidl Plus