Ε-kalathi: Αυξάνεται στα €5 εκ. το όριο του τζίρου-Με barcode τα προϊόντα στην πλατφόρμα

Ολοκληρώθηκε σήμερα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εμπορίου η κατ’ άρθρο συζήτηση των πτυχών του νομοσχεδίου που αφορούν στη λειτουργία της πλατφόρμας e-Καλάθι.

Τα μέλη της Επιτροπής, αποφάσισαν να αυξηθεί το όριο του κύκλου εργασιών για συμμετοχή επιχειρήσεων στο σχέδιο αυτό, από €2 εκ. σε €5 εκ.

Ακόμα αποφασίστηκε να συμπεριληφθούν τα προϊόντα στην πλατφόρμα με τον κώδικα (barcode) και όχι απλώς με την επωνυμία του καθενός.

Σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρίαση, ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Κώστας Κώστα, ανέφερε ότι το κόμμα του μετέφερε τις θέσεις του σε τρία ζητήματα τα οποία ήταν ανοιχτά. «Σε ένα κλίμα συναίνεσης έχουμε ομόφωνα αποφασίσει στην επόμενη συνεδρία να δούμε ξανά αυτές τις αλλαγές τις οποίες προτείναμε σήμερα», είπε.

Σημείωσε ότι στόχος είναι το νομοσχέδιο για το e-καλάθι να προχωρήσει το ταχύτερο στην Ολομέλεια, πριν να κλείσει η Βουλή για τους προϋπολογισμούς.

Σημείωσε ότι έγινε ομόφωνα αποδεκτή η εισήγηση ώστε να προχωρήσει η εισήγηση του Υπουργείου μόνο για τις υπεραγορές και να μην επεκταθεί σε αυτή τη φάση σε φρουταρίες, φούρνους και περίπτερα, ακόμα κι αν κάποια από αυτά τα καταστήματα πωλούν προϊόντα, που πωλούνται και σε υπεραγορές, ώστε να μη δημιουργηθούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού και να υπάρχει σύγκριση μεταξύ εμπορευομένων της ίδιας δυναικής.

Σύμφωνα με τον κ. Κώστα, εισήγηση του ΑΚΕΛ ήταν να αυξηθεί και ο κύκλος εργασιών που προβλέπεται για τη συμμετοχή επιχειρήσεων στην πλατφόρμα. Το ποσό αυτό ήταν αρχικά στα €8 εκ., όπως είπε, μειώθηκε στη συνέχεια στα €2 εκ. και, κατόπιν ομόφωνης τοποθέτησης των μελών της Επιτροπής, ορίζεται στα  €5 εκ. ετησίως, με στόχο και πάλι τι σύγκριση μεταξύ εμπορευόμενων ίδιας δυναμικής, όπως εξήγησε ο κ. Κώστα.

Επίσης, όσον αφορά τα προϊόντα θα περιλαμβάνοντας στην εφαρμογή είπε ότι αποφασίστηκε να μη συμπεριληφθούν όλα τα προϊόντα, καθώς αυτό σημαίνει δεκάδες χιλιάδες ετικέτες και θα δημιουργούσε προβλήματα.

Το νομοσχέδιο θα προχωρήσει, όπως είπε, όχι με ονομασία προϊόντος αλλά με την ετικέτα (barcode) του προϊόντος, ώστε ο καταναλωτής να συγκρίνει όμοια προϊόντα, ως προς την προέλευση και την ποιότητά τους. Εξήγησε ότι προϊόν της ίδιας επωνυμίας, που παράγεται σε διαφορετικά εργοστάσια και χώρες, μπορεί να διαφέρει στην ποιότητα και στην τιμή, κάτι το οποίο αναγνωρίζεται μέσω barcode.

«Κάναμε ό,τι μπορούσαμε, ως κόμμα ζητούσαμε να προχωρήσει αυτό το μέτρο, ως μέτρο διαφάνειας και προαγωγής των συμφερόντων των καταναλωτών, χωρίς όμως να επηρεαστούν τα συμφέροντα των πολύ μικρών υπεραγορών», σημείωσε ο κ. Κώστα, εκφράζοντας την ελπίδα ότι το νομοσχέδιο σύντομα θα πάει στην Ολομέλεια και θα ψηφιστεί.

«Δεν πρόκειται το καλάθι να λύσει τα προβλήματα του πληθωρισμού, ούτε να χτυπήσει σε σημαντικό βαθμό την αισχροκέρδεια», ανέφερε τέλος, επισημαίνοντας ότι εφόσον δοθεί αυτό το εργαλείο στον κόσμο, θα εξεταστούν στην πορεία, αν υπάρχουν, τα οποιαδήποτε προβλήματα τα οποία μπορεί να δημιουργηθούν.

Δειτε Επισης

Οι τελικές θέσεις του Υπ. Εμπορίου για το πλαφόν σε προϊόντα-Τι θεωρείται εύλογο κέρδος και η δυνατότητα του υπουργού
Σε λαχανικά, ψάρια και κρέας οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών-Μείωση σε κουλούρια, λάδι και αλεύρι
Mall of Cyprus: Ένας χρόνος θετικών αλλαγών μέσω πρωτοβουλιών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης το 2024
Εποχή των Παγετώνων: Ένα μοναδικό ταξίδι στην προϊστορία στο Kings Avenue Mall
Στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 50 ετών οι διεθνείς τιμές του καφέ-Ερχονται ανατιμήσεις
Εβδομάδα εμπορίου πράσινης γραμμής... Ο στόχος και το κάλεσμα των διοργανωτών στους επιχειρηματίες
Μείωση 11,2% στα αυγά εκκόλαψης για κρεατοπαρωγή τον περασμένο Νοέμβριο
H νέα τηλεοπτική διαφήμιση της Nespresso με τον George Clooney που γίνεται...Detective George(vid)
Ν. Μεσολογγίτης: Πλάνα επέκτασης για OJO το 2025-Τουλάχιστον δύο νέα καταστήματα στην Ελλάδα και άλλα δύο στην Ευρώπη
Αυξήθηκαν τα παράπονα, επιστράφηκε σε καταναλωτές ποσό ύψους €3.240,76 το 2024