Λανθασμένες αντιλήψεις για τα Εμπορικά Σήματα ™ στον επιχειρηματικό κόσμο

Κάποιος μπορεί να αναρωτηθεί, γιατί να μου είναι χρήσιμο ένα εμπορικό σήμα;

Τα επιχειρήματα είναι πάρα πολλά, αλλά το σημαντικότερο από όλα είναι βασική λειτουργία ενός εμπορικού σήματος, αυτή της διάκρισης. Είναι με αυτό τον τρόπο όπου οι πελάτες εσωτερικεύουν την ουσία μιας επιχείρησης και ξεχωρίζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που αυτή προσφέρει. Με αυτό τον τρόπο μπορεί κάποιος όχι μόνο να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό αλλά να καταφέρει να παραμείνει μπροστά. Είναι με αυτό τον τρόπο που μπορεί να προστατεύσει τα πνευματικά του δικαιώματα από πιθανούς ανταγωνιστές και τα παρόμοια σήματα τους.

Για τον λόγο ότι τα θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας δεν είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που θα τεθούν στο τραπέζι κατά την δημιουργία μιας εταιρείας η ενός νέου προϊόντος ή υπηρεσίας, συχνά παραβλέπετε.

Προστατεύοντας τα πνευματικά δικαιώματα και πιο συγκεκριμένα τα δικαιώματα των εμπορικών σημάτων είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα αφού είναι ένα από τα πολυτιμότερα περιουσιακά στοιχεία μιας εταιρείας.

Πιο κάτω παραθέτουμε δυο περιπτώσεις στις οποίες βρισκόμαστε αντιμέτωποι αρκετά συχνά

1. Το όνομα της εταιρείας παρέχει τα ίδια νομικά δικαιώματα με το εμπορικό σήμα

Όταν έχουν υποβληθεί οι αιτήσεις για την εγγραφή ονόματος της εταιρείας στο μητρώο των εταιριών και γίνουν αποδεκτές αυτό δεν έχει να κάνει καθόλου με την εγγραφή ενός εμπορικού σήματος. Μια εγγραφή ενός εμπορικού σήματος είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Αυτή η διαδικασία δεν παρέχει κανένα δικαίωμα αλλά ούτε και σας προστατεύει από τους ανταγωνιστές.

Μόνο όταν το όνομα της εταιρείας έχει εγγραφεί και ως εμπορικό σήμα στο μητρώο των εμπορικών σημάτων μπορεί η οποιαδήποτε χρήση του να θεωρηθεί ως παράβαση. Ο ιδιοκτήτης του εμπορικού σήματος είναι ο μόνος νόμιμος χρήστης των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρεται από το εμπορικό σήμα και όχι ο κάτοχος του ονόματος και της εταιρείας.

Έτσι, η εγγραφή ενός εμπορικού σήματος καθίσταται ως ο μοναδικός τρόπος όπου νόμιμα μπορείτε να αποκτήσετε τα δικαιώματα και την προστασία για το συγκεκριμένο όνομα ή λογότυπο και τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που προσφέρονται από αυτό.

  1. Μια αναζήτηση στο google είναι το μόνο που χρειάζεστε πριν προχωρήσετε σε αίτηση εγραφής

Εάν έχετε ψάξει στο διαδίκτυο και δεν έχετε βρει κανένα σήμα ή λέξη παρόμοια με αυτή που ψάχνετε, αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχει κάποιο παρόμοιο σήμα στο μητρώο των εμπορικών σημάτων και ούτε σημαίνει πως κάποιος δεν χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο σήμα.

Αυτό δεν σημαίνει πως παρόμοια σήματα δεν αποτελούν κίνδυνο προς τα δικά σας σήματα. Επίσης, δεν σημαίνει πως το εμπορικό σας σήμα θα γίνει δεκτό για εγγραφή, καθώς παρόμοια σήματα μπορούν να σταθούν ως εμπόδιο.

Η αναζήτηση στο διαδίκτυο για το σήμα που σας απασχολεί και θέλετε να καταχωρίσετε δεν θα είναι σχεδόν ποτέ αρκετή για να είσαστε ασφαλής. Θα πρέπει πάντοτε να είστε σε επικοινωνία με ένα δικηγόρο ο οποίος ειδικεύεται στα εμπορικά σήματα για την διεξαγωγή μιας ολοκληρωμένης αναζήτησης και ξεκαθαρίσματος όλων των σχετικών μητρώων εμπορικών σημάτων.

Η δικηγορική εταιρεία Michael Kyprianou & Co LLC παρέχει μια ομάδα έμπειρων δικηγόρων πνευματικής ιδιοκτησίας που μπορούν να σας συμβουλεύουν τόσο με αμφισβητούμενα όσο και με μη αμφισβητούμενα θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας. Εάν χρειάζεστε οποιαδήποτε συμβουλή σε σχέση με Δικαιώματα Διανοητικής Ιδιοκτησίας, επικοινωνήστε με τον Υπεύθυνο του τμήματος Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Michael Kyprianou & Co LLC, Άγη Χαραλάμπους, agis.charalambous@kyprianou.com

*Partner - Michael Kyprianou & Co LLC

Δειτε Επισης

Η εικόνα μιας διχασμένης αγοράς ακινήτων-Η λάμψη και οι πιέσεις
Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Υγεία
Οι πιθανές οικονομικές επιπτώσεις ενός εμπορικού πολέμου μεταξύ της Ε.Ε. και της Κίνας
Οι προκλήσεις του μελλοντικού ηλεκτρικού συστήματος της Ε.Ε.
Ανθρώπινο δικαίωμα η ασφάλεια και υγεία στην εργασία
Το μούδιασμα στην αγορά ακινήτων, η προοπτική και οι προκλήσεις
Εναλλακτικές επενδύσεις και διασπορά χαρτοφυλακίου
H τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει ριζικά το μέλλον του λιανικού εμπορίου
Μετατροπή των προκλήσεων σε ευκαιρίες στην εποχή των αποσυνδεδεμένων πληρωμών
Το Metaverse και το ψηφιακό μάρκετινγκ