Βάζει στο μικροσκόπιο τους influencers η Ε.Ε.-«Επιχειρηματικό μοντέλο με νομικές υποχρεώσεις»

Το influencer marketing έχει καταστεί πυλώνας της ψηφιακής οικονομίας, με την παγκόσμια αξία του να αναμένεται να φθάσει τα 19,98 δισ. ευρώ το 2023.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές αρχές του Δικτύου Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών ανακοίνωσαν ότι τις επόμενες εβδομάδες θα ελέγξουν πιθανές παραπλανητικές διαδικτυακές αναρτήσεις.

Οι influencers με εμπορικές δραστηριότητες, όπως συμφωνίες με εμπορικά σήματα για διαφήμιση προϊόντων ή υπηρεσιών, σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε., για τους καταναλωτές θεωρούνται έμποροι. Συνεπώς, είναι υποχρεωμένοι να γνωστοποιούν τις διαφημίσεις με διαφάνεια.

Το αποτέλεσμα αυτής της σάρωσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα τροφοδοτήσει τον έλεγχο καταλληλότητας της ψηφιακής δικαιοσύνης που συμβάλλει στην αξιολόγηση του κατά πόσον απαιτείται νέα νομοθεσία για να καταστούν οι ψηφιακές αγορές εξίσου ασφαλείς με τις αγορές εκτός διαδικτύου.

Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε την πλατφόρμα Influencer Legal Hub. Σε αυτή την πλατφόρμα, οι influencers και οι content creators μπορούν να βρουν πληροφορίες σχετικά με τη νομοθεσία της Ε.Ε. στον τομέα των θεμιτών εμπορικών πρακτικών, οι οποίες θα τους βοηθήσουν να τηρούν τους κανόνες.

«Το influencer marketing ευδοκιμεί και οι καταναλωτές-συχνά νέοι άνθρωποι ή ακόμη και παιδιά- εμπιστεύονται τις συστάσεις των influencers. Αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο, ωστόσο, συνοδεύεται και από νομικές υποχρεώσεις.

Και οι επιρροές πρέπει να ακολουθούν θεμιτές εμπορικές πρακτικές και οι...οπαδοί τους δικαιούνται αξιόπιστες πληροφορίες. Η πλατφόρμα Influencer Legal Hub θα αποτελέσει μεγάλη βοήθεια για όλους τους παράγοντες του κλάδου, ώστε να κατανοήσουν τους κανόνες. Καλώ τους influencers να παίξουν σύμφωνα με αυτούς», ανέφερε σε δηλώσεις του ο Επίτροπος Δικαιοσύνης της Ε.Ε., Didier Reynders.

Το Influencer Legal Hub παρέχει εκπαιδευτικά βίντεο με κινούμενα σχέδια και μια ψηφιακή βιβλιοθήκη που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με ακαδημαϊκούς και ειδικούς.

Οι influencers μπορούν να μάθουν για τις νομικές τους υποχρεώσεις, ιδίως πότε, πού και πώς πρέπει να αποκαλύπτουν τις διαφημιστικές τους δραστηριότητες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τι αναμένεται να κάνουν σε σχέση με την επαγγελματική δέουσα επιμέλεια και ποια δικαιώματα έχουν οι καταναλωτές όταν αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες απευθείας από αυτούς.

Δειτε Επισης

Cyta: Μέτρα στήριξης για κατοίκους και επιχειρήσεις στις πληγείσες κοινότητες από την πυρκαγιά
Πρόσκληση προς έφηβες στην Κύπρο-Πάρε μέρος δωρεάν στο FEM Online Program και ανακάλυψε τη δύναμή σου ως ηγέτιδα
Τρ. Κύπρου: Άμεση κινητοποίηση και ουσιαστική συνδρομή στην αντιμετώπιση της πυρκαγιάς-Το SupportCY κοντά στις πληγείσες περιοχές
Ενισχύει τη θέση της στον ασφαλιστικό τομέα η Τρ. Κύπρου-Ολοκλήρωσε την εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής (Κύπρου)
Βαρύ τίμημα και για την κτηνοτροφία από τις πυρκαγιές, επηρεάστηκε και η μελισσοκομία-Αξιολογείται η κατάσταση
Υπεραγορές Αλφαμέγα: Κουπόνια συνολικής αξίας €1000 για ψώνια σε κάθε οικογένεια που έχασε τη μόνιμη κατοικία της
Στο πλευρό των πληγέντων το My Mall Limassol-Αρχίζει τη συλλογή ειδών πρώτης ανάγκης
Υποτροφίες για μεταπτυχιακές σπουδές σε κλάδους σχετικούς με τους υδρογονάνθρακες από το υπουργείο Ενέργειας
Στάχτη περίπου 15.000 δεκάρια οινοποιήσιμων καλλιεργειών...Στήνεται μηχανισμός και αρχίζει άμεσα η καταγραφή ζημιών
Στην κορυφή των βάσεων η Ιατρική και η Νομική Σχολή του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών