powered by

Βάζει στο μικροσκόπιο τους influencers η Ε.Ε.-«Επιχειρηματικό μοντέλο με νομικές υποχρεώσεις»

Το influencer marketing έχει καταστεί πυλώνας της ψηφιακής οικονομίας, με την παγκόσμια αξία του να αναμένεται να φθάσει τα 19,98 δισ. ευρώ το 2023.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές αρχές του Δικτύου Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών ανακοίνωσαν ότι τις επόμενες εβδομάδες θα ελέγξουν πιθανές παραπλανητικές διαδικτυακές αναρτήσεις.

Οι influencers με εμπορικές δραστηριότητες, όπως συμφωνίες με εμπορικά σήματα για διαφήμιση προϊόντων ή υπηρεσιών, σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε., για τους καταναλωτές θεωρούνται έμποροι. Συνεπώς, είναι υποχρεωμένοι να γνωστοποιούν τις διαφημίσεις με διαφάνεια.

Το αποτέλεσμα αυτής της σάρωσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα τροφοδοτήσει τον έλεγχο καταλληλότητας της ψηφιακής δικαιοσύνης που συμβάλλει στην αξιολόγηση του κατά πόσον απαιτείται νέα νομοθεσία για να καταστούν οι ψηφιακές αγορές εξίσου ασφαλείς με τις αγορές εκτός διαδικτύου.

Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε την πλατφόρμα Influencer Legal Hub. Σε αυτή την πλατφόρμα, οι influencers και οι content creators μπορούν να βρουν πληροφορίες σχετικά με τη νομοθεσία της Ε.Ε. στον τομέα των θεμιτών εμπορικών πρακτικών, οι οποίες θα τους βοηθήσουν να τηρούν τους κανόνες.

«Το influencer marketing ευδοκιμεί και οι καταναλωτές-συχνά νέοι άνθρωποι ή ακόμη και παιδιά- εμπιστεύονται τις συστάσεις των influencers. Αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο, ωστόσο, συνοδεύεται και από νομικές υποχρεώσεις.

Και οι επιρροές πρέπει να ακολουθούν θεμιτές εμπορικές πρακτικές και οι...οπαδοί τους δικαιούνται αξιόπιστες πληροφορίες. Η πλατφόρμα Influencer Legal Hub θα αποτελέσει μεγάλη βοήθεια για όλους τους παράγοντες του κλάδου, ώστε να κατανοήσουν τους κανόνες. Καλώ τους influencers να παίξουν σύμφωνα με αυτούς», ανέφερε σε δηλώσεις του ο Επίτροπος Δικαιοσύνης της Ε.Ε., Didier Reynders.

Το Influencer Legal Hub παρέχει εκπαιδευτικά βίντεο με κινούμενα σχέδια και μια ψηφιακή βιβλιοθήκη που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με ακαδημαϊκούς και ειδικούς.

Οι influencers μπορούν να μάθουν για τις νομικές τους υποχρεώσεις, ιδίως πότε, πού και πώς πρέπει να αποκαλύπτουν τις διαφημιστικές τους δραστηριότητες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τι αναμένεται να κάνουν σε σχέση με την επαγγελματική δέουσα επιμέλεια και ποια δικαιώματα έχουν οι καταναλωτές όταν αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες απευθείας από αυτούς.

Δειτε Επισης

Η καινοτομία και ψηφιακή πολιτική στο Nicosia Economic Congress
Εξακολουθεί να σπάει ρεκόρ η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια-Αύξηση 6,79% το πρώτο τρίμηνο
Σε πλήρη εξέλιξη οι προεργασίες για την μεγάλη ενιαία ανάπτυξη στην Έγκωμη-Προκαταρκτική συμφωνία με Cyfield
Logicom: Αγόρασε 16.456 μετοχές της Demetra-Στο 38,5% ανήλθε η συμμετοχή της
Doing Business with Cyprus Summit 2025: Η Κύπρος ως προορισμός για επιχειρηματικότητα, εργασία και ζωή
Together in Action 2025: Η Κύπρος δυναμικά «μαζί σε δράση» για το Κλίμα στις Βρυξέλλες
Το «The French Workshop» στην Αστόρια-Ο Όμιλος Ζορπάς άνοιξε το πέμπτο κατάστημα στη Νέα Υόρκη
Nicosia Economic Congress: Στο μικροσκόπιο λιανικό, χονδρικό εμπόριο και βιομηχανία
Τριάντα χρόνια πρωτοπορίας στις εκτιμήσεις ακινήτων-Η επιτυχία της Kikis Athinodorou and Associates LLC
Λατομεία Φαρμακάς: 40 χρόνια ποιότητας, καινοτομίας και ανάπτυξης