powered by

Βάζει στο μικροσκόπιο τους influencers η Ε.Ε.-«Επιχειρηματικό μοντέλο με νομικές υποχρεώσεις»

Το influencer marketing έχει καταστεί πυλώνας της ψηφιακής οικονομίας, με την παγκόσμια αξία του να αναμένεται να φθάσει τα 19,98 δισ. ευρώ το 2023.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές αρχές του Δικτύου Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών ανακοίνωσαν ότι τις επόμενες εβδομάδες θα ελέγξουν πιθανές παραπλανητικές διαδικτυακές αναρτήσεις.

Οι influencers με εμπορικές δραστηριότητες, όπως συμφωνίες με εμπορικά σήματα για διαφήμιση προϊόντων ή υπηρεσιών, σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε., για τους καταναλωτές θεωρούνται έμποροι. Συνεπώς, είναι υποχρεωμένοι να γνωστοποιούν τις διαφημίσεις με διαφάνεια.

Το αποτέλεσμα αυτής της σάρωσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα τροφοδοτήσει τον έλεγχο καταλληλότητας της ψηφιακής δικαιοσύνης που συμβάλλει στην αξιολόγηση του κατά πόσον απαιτείται νέα νομοθεσία για να καταστούν οι ψηφιακές αγορές εξίσου ασφαλείς με τις αγορές εκτός διαδικτύου.

Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε την πλατφόρμα Influencer Legal Hub. Σε αυτή την πλατφόρμα, οι influencers και οι content creators μπορούν να βρουν πληροφορίες σχετικά με τη νομοθεσία της Ε.Ε. στον τομέα των θεμιτών εμπορικών πρακτικών, οι οποίες θα τους βοηθήσουν να τηρούν τους κανόνες.

«Το influencer marketing ευδοκιμεί και οι καταναλωτές-συχνά νέοι άνθρωποι ή ακόμη και παιδιά- εμπιστεύονται τις συστάσεις των influencers. Αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο, ωστόσο, συνοδεύεται και από νομικές υποχρεώσεις.

Και οι επιρροές πρέπει να ακολουθούν θεμιτές εμπορικές πρακτικές και οι...οπαδοί τους δικαιούνται αξιόπιστες πληροφορίες. Η πλατφόρμα Influencer Legal Hub θα αποτελέσει μεγάλη βοήθεια για όλους τους παράγοντες του κλάδου, ώστε να κατανοήσουν τους κανόνες. Καλώ τους influencers να παίξουν σύμφωνα με αυτούς», ανέφερε σε δηλώσεις του ο Επίτροπος Δικαιοσύνης της Ε.Ε., Didier Reynders.

Το Influencer Legal Hub παρέχει εκπαιδευτικά βίντεο με κινούμενα σχέδια και μια ψηφιακή βιβλιοθήκη που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με ακαδημαϊκούς και ειδικούς.

Οι influencers μπορούν να μάθουν για τις νομικές τους υποχρεώσεις, ιδίως πότε, πού και πώς πρέπει να αποκαλύπτουν τις διαφημιστικές τους δραστηριότητες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τι αναμένεται να κάνουν σε σχέση με την επαγγελματική δέουσα επιμέλεια και ποια δικαιώματα έχουν οι καταναλωτές όταν αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες απευθείας από αυτούς.

Δειτε Επισης

Το νέο πλαίσιο κανονιστικής συμμόρφωσης που φέρνει η AMLA και πώς το προσεγγίζουν οι αρμόδιοι φορείς στην Κύπρο
Στο τεύχος Ιουνίου του περιοδικού IN Business: Οι βραβευθέντες και οι υποστηρικτές των 17ων IN Business Awards
Τα projects των οκτώ μεγάλων νικητών των Young Lions Cyprus 2025 και η μεγάλη ευκαιρία τους στις Κάννες (pics)
Oι δύο νέες μελλοντικές αναπτύξεις της Αρχής Λιμένων Κύπρου-Η στρατηγική και τα μελλοντικά σχέδια
ΓεΣΥ: Πάνω από ένα εκατ. οι εγγεγραμμένοι δικαιούχοι στα έξι χρόνια λειτουργίας
Δημιουργία νέου κοινού Προγράμματος Ιατρικής από Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και Παν. Νεάπολις Πάφος
Παγκόσμια ημέρα πολλαπλής σκλήρυνσης: Πρωτοποριακή έρευνα από το ΙΝΓΚ
Σύμπραξη αριστείας: Θεσμική συνεργασία Γαλλικής Ακαδημίας Επιστημών και Κυπριακού Ιδρύματος Έρευνας και Εκπαίδευσης
Κυπριακό Βραβείο Καινοτομίας ΟΕΒ: Η σημαντική διάκριση της Χαραλαμπίδης Κρίστης στον πρωτογενή τομέα (vid)
Βραβεία The Sovereign Art Foundation Student Prize Cyprus: Ορόσημο για την τέχνη και τη δημιουργικότητα