Βασίλειος Φουρλής: Πού βαδίζει το λιανικό εμπόριο και «το φυσικό κατάστημα που φυσικά και δεν πέθανε»
Δόνα Καπαρτή 06:30 - 18 Οκτωβρίου 2023
Τις προτιμήσεις, τις συνήθειες και τα θέλω του σημερινού ευρωπαίου καταναλωτή ανέδειξε μέσα από την παρουσία του στο 7o Business Leaders Summit που διοργάνωσε η Τράπεζα Κύπρου, ο Βασίλειος Φουρλής, vice chairman of the board directors of HOUSEMARKET SA (IKEA), ο οποίος εμφανίστηκε πεπεισμένος ότι το φυσικό κατάστημα παραμένει ισχυρό σε συνδυασμό με τη δυνατότητα ψηφιακών αγορών και πως οι καταναλωτές επιζητούν εξατομικευμένες πληρωμές χωρίς τριβές.
«Το φυσικό κατάστημα φυσικά και δεν πέθανε»
Ο γνωστός επιχειρηματίας, απόλυτα βέβαιος ότι το φυσικό κατάστημα όχι μόνο δεν πέθανε αλλά ότι μπορεί να συνυπάρξει με το διαδίκτυο, συνέστησε στον επιχειρηματικό κόσμο να φροντίζει ώστε τα καταστήματα του να συνδέονται με τις διαδικτυακές πωλήσεις και «να προσφέρουμε καλές υπηρεσίες και στη μία και στην άλλη μέρα, ώστε να εξυπηρετούμε τον καταναλωτή για το σήμερα και το αύριο».
Προτού αναλύσει τους λόγους που υποστηρίζει την εν λόγω θέση, ο κ. Φουρλής είπε ότι ο όμιλος έχει εξαίρετες σχέσεις με την τοπική αγορά. «Έχουμε ιδιαίτερους δεσμούς με την κυπριακή αγορά», είπε, αναδεικνύοντας ακολούθως τα χαρακτηριστικά του σημερινού λιανεμπορίου.
Παρουσιάζοντας, ακολούθως, τα αποτελέσματα έρευνας της Eurostat σχετικά με τους χρήστες του διαδικτύου που αγόρασαν ή παρήγγειλαν αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση μέσα από τα χρόνια, ο Βασίλειος Φουρλής σχολίασε το γεγονός ότι οι διαδικτυακές αγορές αγαθών στην Ε.Ε., το 2022, πραγματοποιούνταν κατά 42% για ρούχα, παπούτσια ή αξεσουάρ.
Ακολούθησε ενδελεχής ανάλυση των προτιμήσεων και των συνηθειών των καταναλωτών σε Κύπρο και Ελλάδα, σε σύγκριση με άλλες χώρες της ευρωπαϊκής οικογένειας.
Ενιαίο κανάλι
Εστιάζοντάς περισσότερο στο ελλαδικό καταναλωτικό κοινό, ο κ. Φουρλής σημείωσε, στη βάση των αποτελεσμάτων, ότι οι καταναλωτές, ξεκινάνε την έρευνα αγοράς τους από το διαδίκτυο, είτε ψωνίσουν διαδικτυακά είτε από το μαγαζί. Ως εκ τούτου, εκτίμησή του είναι πως τα μαγαζιά και οι διαδικτυακές πωλήσεις μετατρέπονται σε ένα ενιαίο κανάλι.
Σχολίασε ακόμη το γεγονός ότι οι καταναλωτές έχουν έντονη επιθυμία να κάνουν σύγκριση τιμών μεταξύ λιανοπωλητών, προτού αγοράσουν. «Επομένως τα site παίζουν έναν σημαντικό ρόλο», εξήγησε και συνέχισε: «Στην Ελλάδα ο καταναλωτής πριν ψωνίσει κάνει έρευνα, είτε αυτή είναι online, είτε στα μαγαζιά.
Δειτε Επισης
Οι επιχειρήσεις επαναπροσδιορίζονται και Βασιλάκης και Φουρλής συμβουλεύουν Ευτύχιος Βασιλάκης: Η εξελικτική πορεία της Aegean και τα σχέδια για... μεγάλα ταξίδια Π. Νικολάου: Αναγκαία η δημιουργία σαφούς μακροπρόθεσμης στρατηγικής για ΑΞΕ Ξ. Κονομής: Η Τράπεζα Κύπρου χρηματοδότης και συνεργάτης των κυπριακών επιχειρήσεωνΕξατομικευμένες πληρωμές χωρίς τριβές
Ο επιχειρηματίας αναφέρθηκε επίσης στο θέμα των πληρωμών. Μέσα από την παρουσίασή του, τόνισε το γεγονός ότι οι καταναλωτές επιθυμούν πληρωμές χωρίς τριβές όσο και εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων.
Οι καταναλωτές «θέλουν άψογη διαδικασία πληρωμής», ήταν η χαρακτηριστική τοποθέτησή του. Η ταυτόχρονη εξυπηρέτηση, δηλαδή αυτή μέσα από την οποία ο πελάτης πλοηγείται στην ιστοσελίδα την ώρα που είναι σε επικοινωνία με προσωπικό εξυπηρέτησης, είναι κάτι που κερδίζει έδαφος, ανέφερε.
Αργότερα, στο πλαίσιο της συζήτησης που ακολούθησε με συνομιλητή τον Ευτύχιο Βασιλάκη, President of Aegean and Olympic Air και συντονιστή τον Ανδρέα Χατζηκυριάκο, managing director της GNORA Communication Consultants, στάθηκε στην επιχειρηματικότητα σε σχέση με τη βιώσιμη ανάπτυξη και την κλιματική αλλαγή, έναν δρόμο δίχως γυρισμό.
Ειδικότερα, σε ερώτηση σχετικά με τους δείκτες ESG και το κατά πόσο αποτελούν βαρίδιο για τις επιχειρήσεις o κ. Φουρλής εστίασε στο «Ε» και στο «G».
Σχετικά με το G που αντιστοιχεί στο Governance, υποστήριξε πως, ενώ ακούγεται επιβαρυντικό στη λειτουργία, προστατεύει τις εταιρείες από υπερβολικά ρίσκα και λάθη.
«Και επειδή στην περιοχή μας υποφέρουμε, το governance είναι στη σωστή κατεύθυνση», σχολίασε. Όσο για το Environment χαρακτηριστικά είπε πως «δεν υπάρχει επιστροφή» και πως «θα ζήσουμε με κανόνες».
Όπως επισήμανε, «υπάρχουν μεν υπερβολές, αλλά είναι μέρος της επιχειρηματικής μας ζωής και θα συνεχίσει να είναι».