Ευτύχιος Βασιλάκης: Η εξελικτική πορεία της Aegean και τα σχέδια για... μεγάλα ταξίδια
Δόνα Καπαρτή 13:50 - 17 Οκτωβρίου 2023
Λίγο πριν συμπληρώσει τα 25χρονα της, η Aegean έχει ξεπεράσει την πανδημική κρίση που κλόνισε διεθνώς τις αεροπορικές εταιρείες και εφαρμόζοντας μια ανθρωποκεντρική στρατηγική για το αύριο φαίνεται πως κάνει σχέδια για… μεγάλα ταξίδια.
Ο Ευτύχιος Βασιλάκης, πρόεδρος της Aegean Airlines και της Olympic Air, παρουσίασε το βράδυ της Δευτέρας στο Hilton Nicosia την στρατηγική της εταιρείας και τους σημαντικότερους σταθμούς από εκείνη την μέρα, πριν από 25 χρόνια, που πραγματοποίθηκε η πρώτη πτήση της Aegean Airlines .
Ο επιχειρηματίας κατέγραψε σε αριθμούς και δεδομένα την πορεία της εταιρείας, ενώ ομολόγησε ποια ήταν η μεγαλύτερη κρίση που συνάντησε μπροστά του.
Η αρχή και ο μεγαλύτερος.. πονοκέφαλος
Μιλώντας από την σκηνή του 7ου Business Leaders Summit, τη μεγαλύτερη και πιο σημαντική στο είδος της συγκέντρωση επιχειρηματικών ηγετών στην Κύπρο, που διοργάνωσε η Τράπεζα Κύπρου, ο γνωστός επιχειρηματίας περιέγραψε τα αρχικά στάδια της εταιρείας.
Από τα πρώτα της μέλη, τους γονείς του που μοιράστηκαν μεταξύ τους τη δουλειά, μέχρι τη σημερινή μορφή της Αegean και το κρισιμότερο σημείο που έπρεπε να ξεπεράσει, ο κ. Βασιλάκης έδωσε το στίγμα του τότε και του σήμερα και είχε να πει πολλά.
"Η παγκόσμια εναέρια κυκλοφορία κατέρρευσε στον covid για να φτάσει σε πλήρη ανάκαμψη το 2023-2024", ανέφερε, κάνοντας τον δικό του απολογισμό για τον τομέα και να παραδεχθεί λίγο αργότερα ότι η πανδημική κρίση ήταν για τον ίδιο η πιο δύσκολη απ’ όλες.
Το ανθρώπινο δυναμικό
Η ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού από πλευράς ομίλου φαίνεται πως είναι κάτι που τον απασχολεί ιδιαίτερα. Όπως είπε, η Aegean επενδύει στους ανθρώπους της, προσφέροντας συστηματική αναβάθμιση, υποτροφίες, σχολή εκπαίδευσης και μια σειρά από κίνητρα.
Σχετικά με αυτό, ανέφερε: "Ο όμιλος παραμένει επικεντρωμένος στην προσέλκυση, διατήρηση και δέσμευση των ταλέντων που απαιτούνται για την επίτευξη επιχειρησιακής αριστείας".
Το πρώτο πράσινο Hangar της Ευρώπης
Μίλησε και για ένα «σύγχρονο οικοσύστημα υπηρεσιών υποστήριξης για την αερομεταφορά στην Ελλάδα». και έκανε λόγο για το πρώτο πράσινο Hangar της Ευρώπης, καθώς παρέχονται «φιλικές στο περιβάλλον κτηριακές εγκαταστάσεις µε µειωµένο αποτύπωµα".
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, η συνολική επένδυση αγγίζει τα €140 εκατ. με ορίζοντα υλοποίησης και ωρίµανσης επένδυσης τα 5-7 χρόνια. Επένδυση, που περιλαμβάνει σταδιακή εξέλιξη υπηρεσιών και οικοδόµηση συνεργασιών µε τρίτους, Upskilling - Reskilling µηχανικών, ολοκληρωμένη εκπαίδευση πιλότων νέας γενιάς στην Ελλάδα, υπερσύγχρονες υποδομές, επένδυση σε τεχνολογίες αιχμής και αξιοποίηση τεχνογνωσίας & εμπειρίας ανθρώπινου δυναµικού της Αegean.
Wifi και νέοι προορισμοί
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασής του έδωσε επίσης τα εξής στοιχεία: Η εταιρεία κατά τη διάρκεια του 2023 πετά σε 46 χώρες, σε 165 προορισμούς με 264 δρομολόγια. Συνολικά, στο δίκτυό της προστέθηκαν μέσα στο καλοκαίρι, 16 νέοι διεθνείς προορισμοί.
Νέες αναβαθμισμένες αίθουσες αναμονής, δύο στην Αθήνα, μία στη Θεσσαλονίκη και από τον περασμένο Δεκέμβριο μία στη Λάρνακα, καθώς και επέκταση της προσφοράς Wifi επί του σκάφους, είναι μερικά από τα νέα που μοιράστηκε με το κοινό, δείχνοντας έτσι την εξελικτική πορεία του ομίλου.
Τα βαρίδια
Στη συζήτηση στρογγυλής τραπέζης που ακολούθησε ανάμεσα στον ίδιο και τον Βασίλειο Φουρλή, vice chairman of the board directors of HOUSEMARKET SA (IKEA), απάντησε σε σειρά ερωτημάτων του Ανδρέα Χατζήκυριακου, managing director της GNORA Communication Consultants.
Αναφορικά με την εταιρική κοινωνική ευθύνη, όπου και υπήρξε εκτενής συζήτηση, επεσήμανε το γεγονός ότι από το 2012 οι αεροπορικές πληρώνουν για το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. «Αυτό έχει μπει βαθιά στο πετσί μας», δήλωσε.
Είναι απαραίτητες οι συζητήσεις για την πράσινη μετάβαση, πρόσθεσε, λέγοντας, ωστόσο, ότι τα δεδομένα κινούνται διαφορετικά στον τομέα των αεροπορικών εταιρειών. «Πιστεύουμε στην λογική ότι πρέπει να υπάρχουν και κανόνες και συζήτηση για να είμαστε πιο βιώσιμοι και λιγότερο επιζήμιοι για το περιβάλλον», είπε.
Στα βαρίδια κατέγραψε επίσης την γραφειοκρατία και την καθυστέρηση στη δικαιοσύνη, στην Ελλάδα.