Πυξίδα για rebranding και οικονομική διπλωματία σε νέα βάση με την υπογραφή της Kreab
Γιώργος Πλουτάρχου 06:30 - 17 Οκτωβρίου 2023
Την ανάγκη βελτίωσης του ονόματος και της εικόνας, και κατ' επέκταση της φήμης της Κύπρου στο εξωτερικό, που αληθές είναι πως τα τελευταία χρόνια και με διάφορες αφορμές υπέστησαν καίριο πλήγμα, τονίζει και οριοθετεί επανειλημμένως κατά καιρούς ως προτεραιότητα της Κυβέρνησης ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Νίκος Χριστοδουλίδης.
Υποδεικνύοντας σε διάφορες τοποθετήσεις και παρεμβάσεις του πώς κάτι τέτοιο αποτελεί ζωτικής σημασίας ζητούμενο στην προσπάθεια της χώρας μας να προσελκύσει ξένες επενδύσεις, και ιδιαίτερα επενδύσεις που θα επιφέρουν σημαντική προστιθέμενη αξία στην οικονομία, ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης, αλλά και η Κυβέρνηση στο σύνολό της, θέτουν το rebranding της Κύπρου ψηλά στην ατζέντα, με ενδεικτικό της σημασίας που αποδίδεται στο όλο εγχείρημα το γεγονός-μεταξύ άλλων- ότι ειδικό κονδύλι επί του προκειμένου έχει συμπεριληφθεί στον κρατικό προϋπολογισμό του 2024.
Μέσα από σειρά συγκεκριμένων δράσεων που ήδη υλοποιούνται, την στόχευση αυτή έρχεται να εξυπηρετήσει και μελέτη την οποία κατά την παρούσα φάση, κατόπιν σχετικής ανάθεσης που έγινε τον περασμένο Ιούλιο από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Εξωτερικών μετά από προσφοριοδότηση, υλοποιεί ο διεθνής οίκος Kreab.
Πρόκειται για μελέτη, τα συμπεράσματα της οποίας θα δώσουν εν πολλοίς ένα σαφές στίγμα πορείας σε σχέση με την επικοινωνιακή καμπάνια που πρέπει να ακολουθήσει η Κύπρος στο πλαίσιο του επιχειρούμενου rebranding, την ίδια ώρα που θα πρέπει να σημειωθεί ότι η διενέργειά της εμπίπτει και στο γενικότερο πλάνο και σχεδιασμό του Υπουργείου Εξωτερικών για ουσιαστική αναδιοργάνωση και ποιοτική αναβάθμιση των Διευθύνσεων του, μέσα και από την απόκτηση της απαιτούμενης εμπειρογνωμοσύνης από πλευράς των διπλωματών του.
Η μελέτη, που ως project βρίσκεται υπό την ευθύνη του Τμήματος Οικονομικής Κλιματικής και Πολιτιστικής Διπλωματίας, το οποίο λειτουργεί υπό τη Διεύθυνση Πολυμερών Σχέσεων Ασφάλειας και Παγκόσμιας Ατζέντας του ΥπΕξ, στοχεύει ουσιαστικά στο να δημιουργήσει και να θέσει ένα νέο πλαίσιο οικονομικής διπλωματίας, η οποία να βοηθήσει την Κύπρο να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις.
Τουτέστιν, διευκολύνοντας τη διεθνοποίηση των κυπριακών επιχειρήσεων και τη συμμετοχή τους σε παγκόσμιες αλυσίδες αξίας, προσελκύοντας παραγωγικές και μετασχηματιστικές Άμεσες Ξένες Επενδύσεις(ΑΞΕ) με θετικές επιπτώσεις στην οικονομία, αλλά και αποτελώντας ακριβώς ένα εργαλείο για την περαιτέρω ενίσχυση της εικόνας της Κύπρου.
Αξίζει να σημειωθεί πως άλλωστε, η προσέλκυση Άμεσων Ξένων Επενδύσεων(ΑΞΕ) βρίσκεται ανάμεσα στις βασικές στοχεύσεις της Στρατηγικής Οικονομικής Διπλωματίας 21-23, «Χτίζοντας γέφυρες για ανάπτυξη και ευημερία», που εκπόνησε πριν από περίπου δύο χρόνια το Υπουργείο Εξωτερικών.
Σε ό,τι αφορά την μελέτη που βρίσκεται σε εξέλιξη από την Kreab, περιστρέφεται σε τέσσερις βασικούς άξονες, οι οποίοι, όπως πληροφορείται το InBusinessNews, περιλαμβάνουν κατά σειρά τη διενέργεια μελέτης αντίληψης της υπάρχουσας κατάστασης σε σχέση με την εικόνα της Κύπρου, τον καταρτισμό πλάνου διαχείρισης, τον καταρτισμό πλάνου εκπαίδευσης των διπλωματών και εν τέλει τη διαμόρφωση της επικοινωνιακής καμπάνιας.
Οικοδομείται συγκεκριμένα επί των τεσσάρων εξής πιο κάτω βασικών πυλώνων:
- Perception study
- Management plan
- Training plan
- Communication campaign
Η μελέτη, όπως λέχθηκε αρμοδίως στο InBusinessNews, συνίσταται ουσιαστικά σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης που καλύπτει όλο το φάσμα προαπαιτουμένων για τη διαμόρφωση μιας ουσιαστικής και αποδοτικής καμπάνιας για το rebranding της Κύπρου, και που με την ολοκλήρωσή της-όπως έχει προαναφερθεί-, θα έρθει παράλληλα να τοποθετήσει την οικονομική διπλωματία από πλευράς Υπουργείου Εξωτερικών σε νέα βάση με βασικό συστατικό την απαιτούμενη εμπειρογνωμοσύνη.
Σημειώνεται πως η Kreab, με την οποία έχει υπογραφεί η σύμβαση διενέργειας της μελέτης για λογαριασμό του Υπουργείου Εξωτερικών, συνεργάζεται ήδη με την Κεντρική Τράπεζα και τον Σύνδεσμο Τραπεζών Κύπρου για ζητήματα που άπτονται της φήμης του χρηματοπιστωτικού συστήματος της χώρας μας στο εξωτερικό.
Πρόκειται για έναν παγκόσμιου βεληνεκούς σύμβουλο στρατηγικής επικοινωνίας, διαχείρισης φήμης και δημοσιών σχέσεων, με εξειδίκευση στη διεξαγωγή παγκόσμιων εκστρατειών.
Στο πελατολόγιο της βρίσκονται εταιρείες, ιδιώτες, κυβερνήσεις και οργανισμοί, οι οποίοι αξιοποιούν το αποτελούμενο από 400 συμβούλους διεθνές δίκτυο της εταιρείας για ολοκληρωμένες λύσεις και επίτευξη των επιχειρησιακών τους στόχων.