Ολοκληρώθηκε το «Ναυτιλιακή Κύπρος 2023»-Οι εργασίες κατά την τρίτη και τελευταία ημέρα
InBusinessNews 20:04 - 12 Οκτωβρίου 2023
Η τεχνολογία στην ναυτιλία, ο τομέας της κρουαζιέρας και ο τρόπος με τον οποίο οι μελλοντικές τάσεις και οι αναδυόμενες αγορές επηρεάζουν τη ναυτιλία, ήταν μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια της τρίτης και τελευταίας ημέρας του Συνεδρίου «Ναυτιλιακή Κύπρος 2023» που ολοκληρώθηκε την Τετάρτη στην Λεμεσό και το οποίο παρακολούθησαν πέραν των 900 επαγγελματιών του τομέα της ναυτιλίας προερχόμενοι από περισσότερες από 35 χώρες.
Σύμφωνα με το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, κατά τη διάρκεια της τελευταίας ημέρας την Τετάρτη, οι συζητήσεις καταπιάστηκαν με το πώς οι μελλοντικές τάσεις και οι αναδυόμενες αγορές επηρεάζουν τη ναυτιλία, με την πολυπλοκότητα της χρηματοδότησης των πλοίων στο πλαίσιο των σημερινών προκλήσεων της ναυτιλίας, την τεχνολογία και τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να βελτιώσει την ασφάλεια στη θάλασσα και τη μετατόπιση της δυναμικής στον τομέα της κρουαζιέρας.
Την τρίτη ημέρα έγινε παρουσίαση για τις μελλοντικές τάσεις και τις αναδυόμενες αγορές για μια δυναμική και ανθεκτική ναυτιλιακή βιομηχανία από τον Ben Nolan, Διευθύνοντα Σύμβουλο, Maritime, Rail & Energy Infrastructure στην Stifel. Μίλησε για σημαντικούς παράγοντες που επηρεάζουν σήμερα τη ναυτιλία, την ενεργειακή μετάβαση κτλ.
Η πρώτη συζήτηση με τίτλο “Navigating the Seas of Capital: Exploring Ship Finance”, είχε συντονιστή τον Ben Nolan, Διευθύνοντα Σύμβουλο, Maritime, Rail & Energy Infrastructure στην Stifel με συμμετέχοντες τους Χρίστο Τσακωνα Επικεφαλής ναυτιλίας, DNB Bank Asa ASA , Mark Friedman Ανώτερος Διευθύνων Σύμβουλος Evercore, Erik Helberg, Διευθύνων Σύμβουλος, Clarksons Securities, Nicole Mylona, Διευθύνων Σύμβουλος, Transmed Shipping Co. Ltd, Harry N. Vafias Διευθύνων Σύμβουλος και Ιδρυτής, Stealthgas Inc. και Atef Abou Merhi, Διευθύνων Σύμβουλος, Pelagic Partners.
Η συζήτηση, αναφέρεται, επικεντρώθηκε γύρω από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλία όταν πρόκειται για τη χρηματοδότηση της ανάπτυξης στο πλαίσιο ενός αβέβαιου τοπίου στο μέλλον για τα καύσιμα, γεωπολιτικών παραγόντων και του ρυθμού της τεχνολογικής ανάπτυξης.
Το δελτίο Τύπου αναφέρει ότι η δεύτερη συζήτηση με τίτλο “The future seas: advancing maritime technology for enhanced safety”, είχε ως συντονίστρια την Δέσποινα Θεοδοσίου Διευθύνων Σύμβουλος Tototheo Maritime, με συμμετέχοντες τους Peter Broadhurst, ανώτερο αντιπρόεδρο Inmarsat Maritime, τον Piotr Rusinek, Master Mariner, DPA και Fleet Marine Superintendent, και τον Erwin Derlagen, COO στο Enesel Limited.
Η συζήτηση, προσθέτει, επικεντρώθηκε στον τρόπο με τον οποίο η ψηφιοποίηση οδηγεί στην υιοθέτηση εξαιρετικά εξελιγμένων τεχνολογικών προόδων, σχεδιασμένων να βοηθούν τους ναυτικούς στα καθήκοντα, και πώς – λόγω αυτών των τεχνολογιών – έχουν γίνει εμφανείς οι πιθανές επιπτώσεις στις θέσεις εργασίας στον κλάδο.
Οι ομιλητές αναφέρθηκαν στην πορεία που έχει ακολουθήσει η ναυτιλία ως κλάδος, τα πολύτιμα διδάγματα που αντλήθηκαν και τα κρίσιμα ερωτήματα και τις ευκαιρίες που βρίσκονται μπροστά μας.
Η τρίτη και τελευταία συζήτηση με τίτλο «Cruising Ahead: Exploring Current Developments and Dynamics in the industry», είχε συντονιστή τον Joost van Ree, Διευθυντής Ομίλου Cruise & Yachts, Ocean Technologies Group, με συμμετέχοντες τους Bert Hernandez, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Royal Caribbean International, Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Αν,. Μεσογείου Cruise Lines International Association, Vincenzo Galati, Διευθυντής Corporate Marine Technology, Carnival Corporation & PLC και Norbert Stiekema, CCO, Explora Journeys.
Το πάνελ συζήτησε την πολυπλοκότητα του τομέα της κρουαζιέρας και πώς αλλάζει η δυναμική του τομέα καθώς ο ναυτιλιακός τομέας μεταβαίνει προς τη βιωσιμότητα, καταλήγει το Υφυπουργείο Ναυτιλίας.
Εξάλλου, ανακοίνωση από το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο αναφέρει ότι συντόνισε την ημέρα έναρξης του Διεθνούς Συνεδρίου “Ναυτιλιακή Κύπρος 2023”, στις 9 Οκτωβρίου 2023, πάνελ συζήτησης με θέμα “Βιώσιμη ναυτιλία προς το 2050: Μια αποστολή (Im) Possible??” (“Sustainable Shipping towards 2050: a Mission (Im)Possible?”).
Συντονιστής της συζήτησης ήταν ο Πρόεδρος του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, Θέμης Παπαδόπουλος, με υψηλού επιπέδου ομιλητές τον Emanuele Grimaldi, Πρόεδρο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (International Chamber of Shipping-ICS), Φίλιππο Φιλή, Πρόεδρο της Ένωσης Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (European Community Shipowners’ Associations-ECSA), την Δρ. Gaby Bornheim, Πρόεδρο της Ένωσης Γερμανών Πλοιοκτητών (Verband Deutscher Reeder -VDR) και Nikolaus H. Schües, Πρόεδρο του Βαλτικού και Διεθνούς Ναυτιλιακού Συμβουλίου (Baltic & International Maritime Council – BIMCO).
"Η “αποστολή” της Ναυτιλίας για την ενεργειακή και τεχνολογική μετάβασή της σε συνάρτηση την απουσία εναλλακτικών συμβατών καυσίμων και τεχνολογιών, με ρυθμιστικό ορόσημο για την πλήρη απανθρακοποίηση της το 2050, αποτελεί πρόκληση για τους πλοιοκτήτες και συνθέτουν ένα πολύπλοκο ζήτημα για την παγκόσμια ναυτιλία. Ο καθορισμός πολιτικής χρειάζεται περισσότερη σαφήνεια σύμφωνα με τους ομιλητές" αναφέρει η ανακοίνωση.