Υφασματοπωλείο Σιπονέ: Μια επιχείρηση ενός τομέα από τα παλιά στη νέα εποχή

Τα παραδοσιακά υφασματάδικα της παλιάς πόλης είχαν ένα ένδοξο παρελθόν, όπου σε συνεργασία με τα εμποροραφεία κάλυπταν τις κύριες ανάγκες ένδυσης του πληθυσμού. Ωστόσο, με την αλματώδη ανάπτυξη του ετοιμοπαράδοτου ενδύματος και της γρήγορης μόδας, μέρος μίας βιομηχανίας που αλλάζει ραγδαία, ποια είναι η θέση τους στην αγορά σήμερα;

Ο Χρίστος Παπαπαύλου, ιδιοκτήτης του ιστορικού υφασματοπωλείου της Λευκωσίας, Σιπονέ, εξηγεί πώς επιβιώνει μια επιχείρηση ενός τομέα από τα παλιά στη νέα εποχή, αναφερόμενος στην αναβίωση της δικής του και στο όραμα που τη διέπει.

Με ιστορία που ξεκινά από το 1935, το υφασματοπωλείο Σιπονέ στεγάζεται από το 1974 σε ένα από τα ιστορικότερα σημεία της παλιάς πόλης, στην οδό Ονασαγόρου, μετρώντας τέσσερις γενιές ιδιοκτητών.

Το 2014 τη διαχείριση αλλά και τον εκσυγχρονισμό του αναλαμβάνει ο γιος του τρίτου στη σειρά ιδιοκτήτη Γιώργου Παπαπαύλου, Χρίστος.

Με ακαδημαϊκό υπόβαθρο στη διοίκηση επιχειρήσεων, απαραίτητο για το χρηματοοικονομικό κομμάτι της διαχείρισης και της εξέλιξης της εταιρείας, όπως λέει, αλλά και με αστείρευτο πάθος και μακροχρόνια εμπειρία στην υφασματολογία, πρόσθεσε έναν πολλά υποσχόμενο αέρα αναβίωσης στην οικογενειακή επιχείρηση, προχωρώντας ανάμεσα σε άλλα και στην ψηφιοποίησή της.

Ένα παραδοσιακό μαγαζί στην ψηφιακή εποχή

Ανάμεσα στους παράγοντες που οδήγησαν την επιχείρηση να περάσει με επιτυχία στα χέρια της τέταρτης γενιάς ήταν η πολύχρονη εμπειρία και η σωστή διαχείριση διαχρονικά από όλους τους ιδιοκτήτες, οι οποίοι «δημιούργησαν μία κουλτούρα οικογενειακής υπόθεσης, που αναζητά μέσα από την αγάπη της για το ύφασμα την αποτελεσματική ανάδειξή του», αναφέρει ο κ. Παπαπαύλου.

Επίσης, «η σωστή έρευνα αγοράς βοήθησε στο να τεθούν οι γερές βάσεις που συνέβαλαν στην επιβίωση της επιχείρησης σε ταραχώδεις περιόδους αλλαγών στον τομέα της ένδυσης. Έτσι, με την πάροδο του χρόνου ήρθε και η εξαργύρωση της επιτυχίας». Παράλληλα, ανάμεσα στις ενέργειες για να παραμείνει βιώσιμη η επιχείρηση στη νέα εποχή ήταν η ανακαίνιση του χώρου, διατηρώντας τα παραδοσιακά του στοιχειά:

«Ως λάτρεις του ιστορικού κέντρου της Λευκωσίας ουδέποτε είχαμε σκοπό να μεταφέρουμε οποιοδήποτε κομμάτι της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας εκτός αυτού. Η ανακαίνιση κι η αναβάθμιση χώρων και υποδομών ήταν απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία και τον εκσυγχρονισμό στον οποίο στοχεύαμε».

Εξίσου απαραίτητη αποδείχθηκε, επίσης, η ανάγκη για ψηφιοποίηση και δημιουργία του διαδικτυακού καταστήματος (e-commerce), Sipone Textiles, η οποία προέκυψε αρχικά λόγω της πληθυσμιακής αποκέντρωσης και της απομάκρυνσης μεγάλης μερίδας καταναλωτών από το κέντρο της πόλης, γεγονός το οποίο επέφερε αισθητή πτώση στις πωλήσεις, ενώ ακολούθησε η μειωμένη πρόσβαση των πελατών στο κατάστημα λόγω της πανδημίας:

«Μέσα από το διαδικτυακό μας κατάστημα στοχεύουμε στην αύξηση των λιανικών και των χονδρικών πωλήσεων σε Κύπρο και εξωτερικό, κάτι που θέτει ενώπιον νέων δεδομένων την όλη εμπορική μας δραστηριότητα».

Η επιβίωση επιβάλλει καινοτομία

Ένα παραδοσιακό υφασματάδικο ως μικρή επιχείρηση είναι δύσκολο να επιβιώσει στη σημερινή εποχή με τις αμέτρητες επιλογές στο έτοιμο ένδυμα αλλά και να ανταποκριθεί στις ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου:

«Αυτός είναι και ο λόγος που δεν ασχολούνται, πλέον, νέοι επιχειρηματίες με το αντικείμενο. Αυτοί που έχουν απομείνει, συνεχίζουν οικογενειακές επιχειρήσεις. Σήμερα, για να επιβιώσεις στον δικό μας τομέα αλλά και ευρύτερα, θα πρέπει να καινοτομείς και να συμβαδίζεις με τις απαιτήσεις της αγοράς».

Ωστόσο, παρά τον εκσυγχρονισμό της επιχείρησης, το Σιπονέ ως ένα από τα τελευταία υφασματάδικα που έχουν απομείνει στο ιστορικό κέντρο της παλιάς πόλης, συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις. Η σημαντικότερη από αυτές είναι το ευρύτερο αυξανόμενο κόστος της εφοδιαστικής αλυσίδας της παγκόσμιας αγοράς, το οποίο έχει επηρεάσει κάθε μορφή οικονομικής δραστηριότητας.

«Γίνονται συνεχώς προσπάθειες μέσα από συνεργασίες να μειώσουμε το κόστος των προϊόντων μας αλλά και να είμαστε πάντα σε θέση να καινοτομούμε με την εισαγωγή νέων υλικών».

Το ευρύ φάσμα των καινοτόμων υφασμάτων και υλικών που διαθέτει, καλύπτοντας κι άλλους τομείς εκτός της ένδυσης, είναι βασικό στοιχείο που διαφοροποιεί το υφασματοπωλείο Σιπονέ σε σχέση με άλλες συναφείς επιχειρήσεις: «Διακρινόμαστε, πρώτα από όλα, για τη μεγάλη σειρά υφασμάτων, η οποία περιλαμβάνει επιλογές για ενδύματα καθημερινά και βραδινά καθώς και για άλλα, που εξυπηρετούν ανάγκες για αθλητικές δραστηριότητες, σχολικές γιορτές, θεατρικές παραστάσεις και αποκριάτικες αμφιέσεις.

Διαθέτουμε, επίσης, υφάσματα εξωτερικής χρήσης, όπως αδιάβροχα για σκίαση, άλλα που πληρούν τις προδιαγραφές για τον χώρο της εστίασης, για διακοσμήσεις εσωτερικού και εξωτερικού χώρου». Με το βλέμμα στραμμένο προς το μέλλον, η εισαγωγή κι άλλων καινοτόμων υφασμάτων και συναφών υλικών στην κυπριακή αγορά συγκαταλέγεται στα πλάνα της επιχείρησης, η οποία έχει προχωρήσει πρόσφατα σε νέες συνεργασίες με χώρες του εξωτερικού και ιδιαίτερα με την Ολλανδία.

Βέβαια, «η ρευστή οικονομική κατάσταση των αγορών απαιτεί καλή διαχείριση, οπότε γίνονται μακρόχρονοι σχεδιασμοί που υλοποιούνται τμηματικά, αφού απαιτούνται αρκετά χρήματα για τον σκοπό αυτό».

Στροφή στη βιωσιμότητα

Η παγκόσμια βιομηχανία της μόδας προάγει, πλέον, τη βιωσιμότητα, χρησιμοποιώντας βιολογικές πρακτικές αλλά και οργανικά υφάσματα. Το Σιπονέ εισάγει οικολογικές ποιότητες από το 2018. Αυτή τη στιγμή στο κατάστημα διατίθενται οργανικό βαμβάκι, μπαμπού, lyocell και κάποια παράγωγα. Μέσα στα επόμενα χρόνια, η διεύθυνση ευελπιστεί πως όλες οι συνθετικές ίνες θα αντικατασταθούν με ανακυκλώσιμες.

Δειτε Επισης

Ετήσια αύξηση 1% στις πωλήσεις πετρελαιοειδών το εξάμηνο
Πώς μοιράζεται η πίτα των εξαγωγών-Η δυναμική και η αξία χαλλουμιού και φαρμάκων
Το Hyundai Tucson γιορτάζει δύο δεκαετίες καινοτομίας-Το ταξίδι προς την επιτυχία
Αυτοκινητοβιομηχανία: Ποιες εταιρείες άλλαξαν λογότυπο (pics)
Στις 12 Σεπτεμβρίου οι γενικές συνελεύσεις CTC, Ermes και Woolworth
Κίνα: Πώς χτίζει την παγκόσμια κυριαρχία της στην αυτοκινητοβιομηχανία
Βιώσιμη γαστρονομία: Η προστασία του περιβάλλοντος περνάει από το στομάχι
Σε περίοδο αλλαγών, ενισχύσεων και βελτιώσεων η Atterbury-Πυρετώδεις προετοιμασίες για Mall of Cyprus και Mall of Limassol
Το Hyundai TUCSON πρώτο σε πωλήσεις στο πρώτο εξάμηνο του 2024
Αυθεντικά αναλώσιμα HP: Η διαχρονική επιλογή για ποιότητα, ασφάλεια, οικονομία και βιωσιμότητα