Το «Καλάθι του Νοικοκυριού» στην Ελλάδα και τα μαθήματα για την Κύπρο

Το "καλάθι του νοικοκυριού", όπως εφαρμόστηκε στην Ελλάδα, έχει θετική επίδραση στον καταναλωτή, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του κυπριακού πανεπιστημίου Philips University.

Στην έρευνα και μελέτη με τίτλο «Ανάλυση Συμπεριφοράς των Τιμών των 51 Προϊόντων του Καλαθιού του Νοικοκυριού και Σύγκριση αυτών με τα Στοιχεία Τιμών της ΕΛΣΤΑΤ της Περιόδου Ιανουάριος – Νοέμβριος 2022» τα δύο συνεργαζόμενα πανεπιστήμια έκαναν στατιστική ανάλυση της εξέλιξης των τιμών των προϊόντων του «Καλαθιού του Νοικοκυριού» τον Νοέμβριο, και τις σύγκριναν με την εξέλιξη των τιμών ομοειδών προϊόντων στην αγορά, βάσει στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, τόσο στον ίδιο μήνα όσο και στο 10μηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2022.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, στα προϊόντα στο «Καλάθι του Νοικοκυριού» καταγράφηκε τον Νοέμβριο μείωση της μέσης τιμής κατά 6,45%, μείωση της διάμεσης τιμής κατά 6,32% και μείωση της κατώτατης τιμής κατά 6,56%, αναφέρει σε ανακοίνωσή του το πανεπιστήμιο Philips.

Στο ίδιο διάστημα, οι τιμές των αντίστοιχων κατηγοριών (ομοειδών) προϊόντων στην αγορά αυξήθηκαν κατά 0,90%, "άρα το όφελος είναι ακόμη μεγαλύτερο για τον καταναλωτή", επισημαίνεται.

Στο 10μηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2022 ο μέσος μηνιαίος ρυθμός αύξησης των τιμών των αντίστοιχων αγαθών ήταν 1,43%. «Ουσιαστικά, μέσα από τις μειώσεις που επιτεύχθηκαν  χάρις στην εφαρμογή του «Καλαθιού του Νοικοκυριού» και σε διάστημα μόλις ενός μήνα, «σβήστηκαν» οι αυξήσεις  τιμών για πέντε μήνες», επισημαίνεται στην εν λόγω μελέτη.

Ως εκ τούτου, οι ερευνητές των δύο πανεπιστημίων καταλήγουν στο βασικό συμπέρασμα ότι το «Καλάθι του Νοικοκυριού» "έχει θετική επίδραση στον καταναλωτή", ενώ, ταυτόχρονα, αναδεικνύουν την αξία της πληροφορίας που δίνεται μέσω της δημοσιοποίησης των προϊόντων του «Καλαθιού» καθώς ο καταναλωτής μπορεί να εντοπίσει μέσω του κινητού ή του υπολογιστή του τα φθηνότερα προϊόντα από τις 51 κατηγορίες που περιλαμβάνονται στο «Καλάθι του Νοικοκυριού».

Το Philips University καλεί τους αρμοδίους στην Κύπρο να μελετήσουν προσεκτικά την έρευνα/μελέτη αυτή εν όψει της σχεδιαζόμενης εφαρμογής του σχεδίου «Καλάθι του Νοικοκυριού» και στην Κύπρο.

Δειτε Επισης

Στο μικροσκόπιο της ΕΠΑ ο ανταγωνισμός στη λιανική αγορά νωπού κρέατος αμνοεριφίων-Αυτεπάγγελτη έρευνα
Νέος διευθυντής του ΣΟΔΑΠ ο Γιάγκος Τσίβικος-Στο επίκεντρο το νοικοκύρεμα του οργανισμού και η αύξηση πωλήσεων
Ετήσια αύξηση 3,9% στις παραδόσεις αγελαδινού γάλακτος
Ανοίγει η Μακαρίου...Οι νέες ρυθμίσεις με την πλειοψηφική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λευκωσίας
Lidl: Στον δρόμο για να γίνει το ισχυρότερο movement brand στην Ευρώπη με νέα ταυτότητα η CRIVIT
Toyota: Κατασκευάζει κορυφαία μοντέλα με ρίζες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό
CP Herbalist και Columbia Confectionery επιστρέφουν μόνιμα στο My Mall Limassol
Πολυκαταστήματα ERA: Με ποσοστό 16,67% μπαίνει στην Gencom η Φάις, συμφερόντων της οικογένειας Πολιτικός
Άνοιξε τις πύλες του το νέο κατάστημα HUGO στο King’s Avenue Mall στην Πάφο (pics)
Η Shein μειώνει τις τιμές μετά τη συμφωνία ΗΠΑ με Κίνα-Τι θα κάνει η Temu